کد خبر 1347201
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
یامگا: توصیه‌ای برای لیونل مسی ندارم/ می‌خواهم با استقلال قهرمان شوم

بهترین گلزن این فصل استقلال ابراز امیدواری کرد که بتواند قهرمانی لیگ را به دست بیاورد.

به گزارش مشرق، کوین یامگا دوین گلزن این فصل لیگ برتر ایران است که در همان هفته اول با زدن دو گل همه را به وجد آورد و توانسته است این فصل درخشش خوبی در استقلال داشته باشد. او در صحبت‌هایی درباره شرایط خود و استقلال صحبت کرده است که در زیر آمده است:

در پاریس به دنیا آمدید اما تمام دوران ابتدایی خود را در ایتالیا گذراندید. چطور خودتان را آنجا پیدا کردید؟

من فوتبال را در مونتینی شروع کردم سپس به سنت آن لومون رفتم و آنجا بود که توسط استعدادیاب‌های کیه‌وو دیده شدم. اینگونه بود که در ۱۴ سالگی به ورونا آمدم. باشگاه جوانان را خیلی خوب آموزش داد، ما در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ قهرمانی زیر ۲۳ سال را به دست آوردیم. متاسفانه شانس حضور در ترکیب اصلی نداشتم. وقتی قهرمان زیر ۲۳ سال می شوید یعنی یووه، اینتر و میلان را شکست می دهید. با وجود این، سال بعد هیچ بازیکنی به تیم اصلی راه پیدا نکرد و همه آنها به صورت قرضی به تیم های دیگر فرستاده شدند.

این دوران که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ شما در ۵ تیم حضور داشتید را چگونه تجربه کردید؟

واقعا آسان نبود در سال ۲۰۱۷، قرار بود به آسکولی، در سری B بروم. آنها منتظر فرصتی برای جذب من بودند. این اتفاق نیفتاد در آخرین ساعت نقل و انتقالات بالاخره با کارپی قرارداد امضا کردم. خوب نشد، من به سختی بازی می کردم. موفق شدم در اواسط فصل راهی پسکارا شوم؛ جایی که "زدنیک زمان" مربی  بود. من ایده او در فوتبال را دوست داشتم حتی اگر جلسات تمرینی خسته کننده بود. من چهار بازی اول را با هدایت او انجام دادم و بعد اخراج شد و من از ترکیب کنار گذاشتم. باشگاه های ایتالیایی زیاد بازیکنان را قرض می دهند تا آنها تجربه کسب کنند. من لزوماً این کار را مثمر ثمر نمی دانم اما این مسیر من بود و چیزی بود که به رشد من کمک کرد.

اولین باری که فهمیدید از ایران پیشنهاد دارید چه واکنشی نشان دادید؟

راستش من آنقدر علاقه نداشتم ولی سپس پرس و جو کردم. من این فرصت را داشتم که از قبل با کمک مربی ایتالیایی صحبت کنم. فهمیدم که این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کند و هواداران زیادی دارد. این مساله نظرم را تغییر داد و دلهره های من از بین رفت. می‌خواستم چیز متفاوتی را تجربه کنم.

آیا جنبه مالی هم داشت؟

واضح است، آنچه در اینجا دارم بیشتر از آن چیزی است که از ابتدای کارم در اروپا می‌شناختم.

از نظر ورزشی، رفتن از  دانمارک به ایران پس‌رفت نیست؟

برای من، سطح اینجا خوب است. من آن را به عنوان یک پس‌رفت نمی بینم. خودم را در باشگاهی می بینم که برای قهرمانی تلاش می کند، ما پیش‌تاز هستیم و هنوز شکست نخورده ایم. به خاطر چند مشکل اداری لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادیم (استقلال از سوی AFC که صلاحیت باشگاه‌ها را بر اساس معیارهای ورزشی، اداری و مالی تایید می‌کند، محروم اعلام شد).

هواداران چطور هستند؟

خیلی استقبال می‌کنند. روزی که باید به ایران سفر می کردم، برای رسیدن به فرودگاه در ماشین بودم و تلفنم بی وقفه شروع به لرزش می کرد، صدها و صدها پیام دریافت می کردم. اینستاگرامم را که باز می کنم طرفدارانی را می‌دیدم که از من استقبال می کردند در حالی که من هنوز قرارداد امضا نکرده بودم. من هنوز در هواپیما نبودم! مجبور شدم همه نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنم، تلفنم داشت خراب می‌شد. بازی دوم من اینجا اتفاق عجیبی افتاد. ما قرار بودخارج از خانه بازی کنیم و وقتی به هتل رسیدیم، باید حداقل یک ساعت در اتوبوس منتظر می ماندیم تا بتوانیم بیرون برویم زیرا طرفداران زیادی وجود داشتند. داشتم فیلم می گرفتم، دیوانه کننده اما زیبا بود. در زندگی حرفه‌ای‌ام این همه شور و شوق ندیده بودم. 

پس ایران سورپرایز خوبی برای شماست؟

یک سورپرایز بسیار دلپذیر. تهران پر از مکان های زیباست و در نهایت تفاوت چندانی با زندگی در اروپا ندارد. من به چند شهر سفر کرده‌ام و واقعاً کشوری است که در آن همه مناظر، هم دریا و کوه و هم صحرا را می‌بینید. اینجا خوب سازگار شده ام. باشگاه ها فقط اجازه دارند سه بازیکن خارجی داشته باشند بنابراین انتظارات زیادی وجود دارد. اگر آنها را راضی کنم چرا نتوانم برای مدت طولانی بمانم؟

چگونه زبان را مدیریت می کنید؟

فارسی زبان پیچیده ای است. می دانم چگونه می توانم چند کلمه مانند "سلام" یا "خوبی" بگویم. من می‌دانم چگونه تا ۱۰ بشمارم و رنگ ها را می‌شناسم، چیزهایی از این قبیل. بسیاری از مردم می‌توانند انگلیسی صحبت کنند، بنابراین من راحت هستم.

با اوقات فراغت خود چه می‌کنید؟

هر از گاهی بیرون می‌روم تا در شهر قدم بزنم با هم تیمی ها غذا بخورم. مکان های خوب زیادی در شهر وجود دارد. درست در کنار ایران مال، بزرگترین مرکز خرید آسیا، یک دریاچه کوچک با تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد، وقتی در هتل هستم، گاهی اوقات با دوستانم پلی استیشن بازی می کنم. من همچنین ویدیوهای زیادی را برای آماده شدن برای بعد از فوتبال تماشا می کنم. من هنوز مطمئن نیستم که بعداً می خواهم چه کار کنم.

شما در این فصل سه پنالتی به ثمر رسانده‌اید و به نقل از ترنسفرمارکت، هیچ پنالتی‌ای را از ابتدای دوران حرفه‌ای خود از دست نداده‌اید.

درست است، بله! سعی می‌کنم دروازه‌بان را تماشا کنم تا ببینم آیا او پیش بینی می‌کند یا خیر. لزوماً رازی وجود ندارد، بلکه آموزش است.

توصیه‌ای برای لیونل مسی دارید؟ (می‌خندد)

فکر می کنم بیشتر لیونل مسی است که باید نصیحتی به من بکند!

به طور منظم گلزنی می کنید و برای عنوان قهرمانی می‌جنگید، پس از مشکلاتی که تجربه کرده اید، این نشان دهنده چیست؟

این یک چالش هیجان انگیز برای زندگی است. این چیزی است که وقتی به اینجا آمدم به دنبال آن بودم. شروع هر مسابقه برای بردن آن. اولین هدف من این است که مقام اول خود را تا پایان فصل حفظ کنیم و جام قهرمانی ایران را بالای سر ببریم. همچنین آقای گلی یک امتیاز مثبت خواهد بود. من هنوز در پاییز امسال مدافع بازی می‌کردم، بنابراین شگفت‌انگیز است که آقای گل بشوم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 2
    آرزو بر جوانان عیب نیست . البته امیدواری برای قهرمانی نداشته باش . قهرمانی حق مسلم ماست . بلکه برای دوم یا سومی تلاش کنید
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      عجب!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 1
    باشه، به غول چراغ جادو میگم.. خخخخ
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    اگه بابا حمید و داورها برایتان کاری کنند. پول استراماچونی ندادند اما بازیکن میلیاردی میگیرند. پولها از کجا می آید؟؟؟ هواداران پرسپولیس به برنامه های ورزشی پیامک نزنید. پول پیامک می رود در جیب الاستقلال المافیایی المجیدی الروسی الزیر الپای العرب الشیخ الاماراتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس