کد خبر 1346870
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: جنگ سخت (نظامی) عموما نفرت انگیز است و به عنوان تجاوز محکوم می شود. اما وقتی همین تجاوزگری به شکل نرم

(رسانه ای فرهنگی) در می آید، نه تنها دافعه ای بر نمی انگیزد، بلکه غالبا از سوی قربانیان استقبال هم می شود.

غرب به مدت دو دهه، سرگرم جنگ نرم و دستکاری پنهان در اوکراین بود. بدون جنگ نرم، امکان نداشت آمریکا موفق به ترتیب دادن کودتای مخملین شود، یا از بازیگر مجموعه کُمدی "خادم ملت"، رئیس دولت بسازد و به قیمت قربانی کردن منافع مردم اوکراین، اقدام به چیدن پایگاه های نظامی و جاسوسی در مرز روسیه کند.

جنگ نرم برای ما و همه ملت های با شعور دنیا موضوعیت دارد و باید درست و دقیق رد یابی شود. رهبر انقلاب، سوم آذر 1395 در این باره فرمودند: «جنگ نرم، خیلی خطرناک‌تر از جنگ سخت است. در جنگ سخت، جسم‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند [ولی] روح‌ها پرواز می‌کنند و می‌ روند به بهشت. در جنگ نرم، اگر خدای ناکرده دشمن غلبه بکند، جسم‌ها پروار می‌شوند و سالم می‌مانند، روح‌ها می‌روند به قعر جهنم؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است».

ایشان همچنین 28 شهریور 1395 متذکر شدند «یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آنها آمریکاست و این بی‌اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد. متأسفانه برخی‌ها حاضر نیستند این بی‌اعتمادی را قبول کنند و اگرچه به زبان می‌گویند آمریکا دشمن است اما احساس واقعی بی‌اعتمادی به آمریکا در آنها وجود ندارد... عقلانیت اقتضاء می‌کند نسبت به کسانی که دشمنی خود را آشکار کرده‌اند، بی‌اعتمادی مطلق داشته باشیم».

مقتدای انقلاب 21 مهر 1394 در دیدار مدیران رسانه ملی هم خاطر نشان کردند: "جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد، طرف مقابل، ضربه خود را می‌زند اما جامعه هدف، دچار خواب آلودگی و عدم احساس حمله است. جنگ‌های سخت معمولا موجب برانگیخته شدن احساسات مردم و ایجاد وحدت و انسجام ملی می‌شود در حالی‌که جنگ نرم، انگیزه‌های مقابله را از بین می‌برد و زمینه‌ساز ایجاد اختلاف نیز می‌شود".

فضای رسانه ای و مجازی، یکی از معابر مهم در جنگ نرم و شبیخون دشمن است. بنابراین، همه آنها که نسبت به قلمرو حاکمیت ملی غیرت دارند، باید نسبت به این دست درازی، حساسیت مضاعف نشان دهند. رخوت و کرختی نسبت به عملیات دشمن، علامت شبیخون زدگی و قربانی شدگی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    -خدایا ما منتظر شاهِ جهانیم---------- اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس