کد خبر 1346463
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
پکن: آمریکا در مسائل مرتبط با تایوان احتیاط کند

سخنگوی وزارت خارجه چین از واشنگتن خواست که به اصل چین واحد و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد و به تماس ها با تایوان خاتمه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پکن از واشنگتن می‌خواهد که هرگونه تماس رسمی با تایوان را متوقف کند.

وانگ در این باره گفت: عزم و اراده مردم چین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور تزلزل ناپذیر است. این مسئله که ایالات متحده هر کسی را برای نشان دادن به اصطلاح حمایت خود از تایوان می‌فرستد، تلاشی بیهوده است.

وی افزود: چین از ایالات متحده می‌خواهد که به اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک ایالات متحده و چین پایبند باشد، هرگونه تماس رسمی با تایوان را متوقف و در مسائل مربوط به آن احتیاط کند تا آسیب بیشتری به روابط چین و آمریکا و همچنین صلح و ثبات در تنگه تایوان وارد نشود.

اظهارات وانگ پس از آن بیان می‌شود که یک هیئت غیررسمی از آمریکا به رهبری «مایکل مولن» رئیس سابق ستاد ارتش این کشور، امروز سه شنبه برای یک سفر دو روزه وارد تایوان می‌شود. همچنین «مگان اوسالیوان» معاون مشاور امنیت ملی سابق عراق و افغانستان و «میشل فلورنوی» معاون سابق وزیر دفاع نیز از دیگر افراد حاضر در این سفر هستند.

این هیئت قرار است روز چهارشنبه با «تسای اینگ ون» رئیس تایوان دیدار و درباره همکاری بین واشنگتن و این جزیره و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای گفتگو کند.

آمریکا و شرکای غربی اش، علیرغم ادعای احترام به سیاست چین واحد، سعی دارند تا در راستای سیاست ایندوپاسیفیک واشنگتن، با تحریک مناطق جدایی طلب در چین، قدرت روز افزون پکن را به چالش بکشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    امریکا؟ پایبند به معاهده؟؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    دقیقا زمان حمله به تایوان بود.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    چین فکری درس دارد حواسها جمع باشد بخصوص امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس