کد خبر 1346421
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
ایران آماده هرگونه همکاری با نیروی هوایی پاکستان است

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تحریم‌های یکجانبه درطول ۴۳ سال گذشته مایه برکت به ویژه برای نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در سومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان، گفت: دیدار مهمی با فرمانده نیروی هوایی پاکستان انجام شد و معتقدیم، دید طرف پاکستانی این است که ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را بیشتر تقویت کند و متقابلا ما نیز از هرگونه گسترش روابط با پاکستان استقبال کرده و در راستای تعامل دوجانبه همکاری خواهیم‌ کرد. به این عمل پایبند خواهیم بود زیرا باعث تثبیت امنیت دو کشور خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم همبستگی بیشتر ایران و پاکستان موجب توسعه این همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های نظامی و هوایی شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: نیروی هوایی از همان اوایل پای انقلاب ایستاده و امروز با وجود تحریم‌ها از صفر تا ۱۰۰ کارهای خود را به صورت خودکفا انجام‌ می‌دهد. تمام تعمیرات سنگین، بازآماد کلیه هواپیماهایی که در اختیار نیروی هوایی قرار دارد، توسط صنعتگران کشورمان و کارکنان دلاور این نیرو انجام می‌شود.

امیر واحدی با بیان اینکه ما تغییرات بسیار اساسی با توجه به علم روز روی تجهیزات پرنده‌ای خود انجام داده‌ایم و در صنعت پهپادها پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قطب آموزش پهپاد در ارتش است.

وی تصریح کرد: در دیداری که نوزدهم بهمن ماه امسال با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا داشتیم، بیانات معظم‌له را برای خود چراغ راه‌ می‌دانیم و پس از این دیدار مسیر ما برای یک سال آینده مشخص می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: نیروهای هوایی ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته و ما قادر هستیم به صورت متقابل از این وضعیت بهره‌برداری کنیم.

امیر واحدی اظهار کرد: ما برای همکاری‌های دوجانبه قوی با کشور پاکستان آماده‌ایم، لذا امیدوارم توسعه این روابط پایدار بماند.

وی گفت: هدف از تعامل و برادری میان دو کشور این است که کشورهای اسلامی یک صدا، همدل و ید واحد شده و بتوانیم مقابل دشمنان اسلام بایستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: دکترین ایران دکترین دفاعی است و اگر در زمینه تسلیحاتی و نظامی پیشرفت داشته باشیم تمام آن به تقویت دفاع از میهن اسلامی منجر می‌شود.

امیر واحدی گفت: سفر بسیار خوبی بود و امیدواریم از این فرصت‌ها بهره‌برداری کنیم و این تعاملات و برادری روز به روز گسترش پیدا کند.

در این دیدار فرمانده نیروی هوایی پاکستان تأکید کرد که کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران از پیوندهای دیرینه مذهبی، فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند که این پیوندها با روابط مستحکم دو نیروی هوایی تجلی یافته است.

ژنرال «ظهیر احمد بابر» همچنین بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه موجود بین دو کشور برادر ایران و پاکستان تأکید کرد.

دیدار با «زبیده جلال» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و بازدید از چند پایگاه نیروی هوایی و دانشکده‌های افسری این کشور از دیگر برنامه‌های امیر سرتیپ واحدی در سفر چهار روزه به پاکستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 3
    نگران همكاري و لو رفتن فناوري كشورمان هستم. پاكستان اون كشور دوست و برادري كه فكر ميكنيد نيست. يه نگاهي به كارهاي چند دهه پيش تا به امروز اين كشور پنجاه ساله بيندازيد بد نيست.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 0
      از نظر تعمیرات و پشتیبانی فکر کنم پاکستان بهتر باشه
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 6
    میخوان هوایپماهای نیروی هوایی رو در جنگ احتمالی با آمریکا بفرستن پاکستان تا نابود نشه . مثل پناهنده شدن هواپیماهای عراق به ایران در جنگ با آمریکا
  • ایران پرست IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 1
    ای کاش ماهم نسل کشورهای خاورمیانه و منطقه جنگنده نسل ۵ و ۴ونیم حداقل ۴۰۰و حداکثر ۶۰۰فروند بخریم. ترکیه با اینکه ۲۴۲فروند بالکن اف۱۶ بلوک ۶۰ به بالا وبرای بلوک ۶۳و ۶۴ ۲۵۰فروند سوخوی ۳۵ و ۱۲۵فروند سوخوی ۵۷ سفارش به روسها دادن ‌ خودشون با کمک روسها نسل ۵ بومی خواهند ساخت ولی ما نه نیرو هوایی نه هوانیروز داریم .تازه کیف میکنیم ۲۴فروند سوخو۳۵ روسها شاید بهمون بدن بخریم باعث ننگ برای ایرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس