کد خبر 1345550
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران وارد پاکستان شد 

امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای پاکستانی خود برای انجام سفر رسمی روز یکشنبه وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

به گزارش مشرق، هیات نظامی کشورمان به ریاست امیر سرتیپ واحدی در بدو ورود به پایگاه هوایی "نورخان" در اسلام‌آباد از سوی جمعی از مقامات نیروی هوایی پاکستان و همچنین «سید محمدعلی حسینی» سفیر و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش کشورمان قرار است فردا با حضور در مقر فرماندهی نیروی هوایی پاکستان در اسلام‌آباد با ژنرال «ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی این کشور دیدار کند.

بازدید از برخی از تاسیسات نیرو هوایی از دیگر برنامه‌های سفر رسمی امیر سرتیپ واحدی به پاکستان خواهد بود.

گفتنی است روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی از جمله تبادل هیات‌ها از نیروهای مسلح دو کشور طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است.

بیستم مهرماه امسال سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دعوت فرمانده ارتش پاکستان سفر رسمی ۴ روزه به این کشور انجام داد.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده فعلی ارتش پاکستان به ترتیب در اواسط آبانماه ۹۶ و اواخر آبان ۹۸ دو سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران انجام داد و با مقام‌های سیاسی و نظامی کشورمان دیدار کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    هواپیمای پاکستانی بخریم!!!!
  • US ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 3
    چرا ایران با کمک پاکستان جنگنده جی ۱۷ نسخه سومش که با موتورهای قویتره تولید شده رو داخل سازی نمیکنه تا نیروی هوایی جان تازهای بگیره ما که می دونیم ارباب پوتین به ایران سلاح نمی ده و چینم از تحریمدامریکا می ترسه حداقل با کمک پاکستان نیروی هوایی رو باسازی کنیم
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      جی ده توی چین و توسط چین برای پاكستان ساخته میشه. پاكستان فقط یه ر داره!
  • سیدمرتضی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پاکستان در حوزه خلبانان مثل خلبانهای ما بسیار خوبه، ازجمله توانایی های ارتش پاکستان که ما نداریم توانایی شبکه محور بودن ارتش اونه ما به این خیلی نیاز داریم گاهی کشورهای پیشرفته در برخی زمینها کمکی نمیکنن اما خیلی از این پیشرفتها در کشورهای در حال توسعه هست که خوشحال میشن به یکی بفروشن یا انتقال بدن بابت پول یا تبادل تجربه یکی از عقلانیترین نیروهای منطقرو داره یک ارتش خوب بر اساس قدرت اقتصادیش هرچند سیاستهای خوبی نداره مثل خیلی کشورهای جهان دنیای امروز دنیای کفتارهاست باید همیشه دست به ماشه باشی که کاریت نداشته باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس