معاون اجتماعی نظام وظیفه: برخی با مشاوره غلط باشگاه استقلال را به چالش کشیدند

معاون اجتماعی نظام وظیفه گفت: باشگاه ها در بحث نظام وظیفه دقت کنند و برخی به استقلال مشاوره غلط دادند و این تیم را به چالش کشیدند.

به گزارش مشرق، حسین زاهدی بامداد سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: روزهای اخیر خیلی مطالب خطاب به بحث سربازی مطرح شده و بحث جایگاه مقدس سربازی را تضعیف کردند.

وی افزود: موضوعاتی در خصوص عدم رعایت قانون توسط نیروهای مسلح و سازمان وظیفه مطرح شده است. ما همیشه بر مدار قانون حرکت کردیم و اگر مشکلی بوده با متخلفان برخورد شده است.

معاون اجتماعی نظام وظیفه افزود: ما از فضای مجازی ترسی نداریم زیرا با صداقت برخورد می کنیم.  وزارت ورزش و سازمان لیگ تاکنون هماهنگی کافی داشتند.  مشمولان را به شکل مناسب رصد و زمان های مربوطه را تنظیم می کنیم.

وی ادامه داد: برخی با استفاده از فضای مجازی به ما فشار آوردند تا مشکل را حل کنند و کسی که به قانون عمل کند نیاز به زنگ زدن به  مقام بالا ندارد و دستورات نظام وظیفه مشخص است.

معاون اجتماعی نظام وظیفه عنوان کرد: فرشید سمیعی در خصوص اعلام وضعیت سربازان مسایلی را مطرح کرد و باید بداند موادی که در صدر دستور العمل وجود دارد موضوع را تعیین تکلیف کرده است. در ماده یک حداکثر زمانی که برای فعالیت بازیکنان تیم ملی تعیین شده تا سن ۳۰ سالگی است. ملاک عضویت در تیم ملی، سن خدمت و مشمولیت است.

بیشتر بخوانید:

نظام وظیفه آبان ماه چیزی درباره سربازی یزدانی و مرادمند نگفت

وی اضافه کرد: بازیکنان حاضر در لیگ برتر تا ۲۸ سالگی شامل این قانون می شوند. انتهای این موضوع شرایط سنی است که تعیین شده و مرادمند از سال ۹۸ تاریخ اعزام او تمدید شده است و با مشکلی برخورد نکرد و مدتی هم به عنوان عضو تیم ملی نام او به سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام شده و از مدت اضافه تر تمدید استفاده کرد. یزدانی هم همینطور و وی تا پایان ۳۰ سالگی از این قانون استفاده کرد

زاهدی یادآور شد: آنها در ابان ماه به همراه نماینده باشگاه در سازمان نظام وظیفه حضور یافتند. توجیه شدند که تا نیم فصل باید تعیین تکلیف شوند برای همین تاریخ اعزام به سربازی را اول اسفند زدیم. حتی به مدیرعامل باشگاه هم گوشزد کردیم و باز هم دوستان ابراز بی اطلاعی می کردند.

وی اظهار داشت: ما در دستورالعمل چیزی در حد تیم ملی نداریم. عضویت ملاک است و این موضوع به صورت رسمی اعلام می شود و تمدید تاریخ اعزام هم اعلام شد.

معاون اجتماعی نظام وظیفه اضافه کرد: سن افراد که تغیبر نمی کند. باید نیم فصل از پنجره نقل و انتقالات استفاده می کردند و به نیروهای مسلح اعزام می شدند. تربیت بدنی حضور مرادمند و یزدانی را مشخص کرده و یکی از آنها باید به نیروی دریایی و دیگری به سپاه اعزام شود و هر زمان به تیم ملی دعوت شوند در اختیار تیم ملی هستند و مدت اردو مسابقات جزو خدمت فرد محسوب می شود. ما اعلام کردیم و باید طبق قانون عمل می کردند.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه گفت: دوستان مواد قانونی را بخوانند. آنها درباره سرباز قهرمان صحبت کردند. آیا این دو بازیکن کار قهرمانانه انجام دادند. به این دوستان مشاوره غلط دادند و همین باعث مشکل شد. به باشگاه استقلال ارادت داریم اما نبود برنامه سبب این مشکلات شده است و آنها را به چالش کشانده است. سازمان نظام وظیفه قانون را اجرا می کند.

وی یادآور شد: باید در اول اسفند این دو نفر خود را معرفی می کردند اما در یگان ها غایب شدند و به همین دلیل و به استناد ماده ۵۸ قانون وظیفه مشمول غایبان می شوند و نمی توانند فعالیت لیگ و حتی اشتغال داشته باشند. وقتی این دوستان از ۱۲ سال امتیاز تیم ملی استفاده می کنند باید ادای دین داشته باشند.

زاهدی درباره وحید امیری گفت: برخی مباحث خصوصی است و نمی توانیم درباره سربازی او مطلبی عنوان کنیم و اگر فردی تخلفی دیده است به سازمان نظام وظیفه اعلام کند. مجددا تاکید می کنم که در زمان بستن قراردادها دقت کنید تا با این مشکل مواجه نشوید و به ما فشار بیاورید زیرا ثمری ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مالک فخیمی از پارس آباد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 2
    دروغ های باشگاه استقلال و مجیدی با این مصاحبه یزدانی عیان تر شد حالا مجیدی هم نمی تواند شر بازی کند ببینید اجرای عدالت و جلوگیری از پارتی و لابی بازی چقدر شیرین است و تاثیر مثبتی در جامعه دارد و منبعد هیچ باشگاه و مربی جرأت نخواهد کرد به امید قانون گریزی چنین اتفاق مشابهی را رقم بزند و بازیکن نیز گول نخواهد خورد اجرای قانون و عدالت یعنی بازدارندگی...
  • رحیمی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 2
    اگر قانون مند هستید لطفا دلیل معافیت امیری را هم روشن و واضح بگویید
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      1 0
      بتوچه؟ درضمن امیری وقتی اومد پرسپولیس معاف بود
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 2
    این لنگی ها در تمام جاها رسوخ کردند از جمله نظام وظیفه این دو گانگی ها را اینها فردا قیامت چطور میخوان جواب بدن
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      دوگانگی یعنی بازیکن شما از روزی که اومد ایران بازی کنه اگه کسی هم شکایت کنه خودش محروم بشه ولی بازیکنای ما برای قانون من درآوردی سازمان لیگ و بیشتر از ترس شکایت شما یه نیم فصل بمونه رو نیمکت!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    والله ما که مشکل جسمانی داشتیم هزارمرحله رفتیم ودرانتها بهم گفتند فقط ازآموزش نظامی معاف هستی وباید بروی سربازی.حالا موندم چطورکسی که 90دقیق فوتبال بازی میکنه معاف میشه ولی مابدبخت بیچاره ها چون کسی رانداریم بایدبریم خدمت؟!!!بعدهم باکمال پررویی بگویندکه معافیت فلانی محرمانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس