کد خبر 1346284
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
یزدانی: سر من کلاه گذاشتند!

مدافع استقلال که به علت اتمام معافیت سربازی از حضور در لیگ برتر و تیم ملی محروم شده می گوید باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی به او اطمینان داده بودند که معافیتش تمدید می شود!

به گزارش مشرق، سیاوش یزدانی، مدافع استقلال و تیم ملی که به علت اتمام معافیت موقت سربازی، از بازی در لیگ و تیم ملی محروم شده و به علت بسته شدن پنجره نقل و انتقالات هم نمی تواند به عضویت فجرسپاسی در آید و در لیگ ۱ هم قادر به بازی کردن نیست، در برنامه فوتبال برتر گفت: در این چند وقت خیلی تحت فشار بودم. بنا به دلایلی مجبورم فعلا سکوت کنم. نمی توانم همه حرف ها را بزنم اما سعی می کنم مثل همیشه با صداقت حرف بزنم. من می دانستم که معافیت من چنین روزی تمام می شود. باشگاه (استقلال) هر روز به من می گفت مشکلت حل می شود و سرباز قهرمانی هستی. می گفتم یک ماه دیگر بیشتر فرصت ندارم اما باشگاه می گفت حل می شود. من حتی نمی دانستم ارتش و سپاه چیست. من نمی دانستم که سهمیه سپاه هستم. باشگاه استقلال و مجیدی خیال من را راحت کرده بودند که مشکل حل می‌شود. اوضاع به حدی خراب بود که رفتم پلیس به اضافه ۱۰ و دیر به تمرین رسیدم و آقای مجیدی گفت "چرا دیر به تمرین آمدی و اجازه تمرین نداری". گفتم آقای مجیدی شرایطم بد است. به آقای آجرلو زنگ زدم و گفتم شرایطم اینطوری است اما ایشان حتی ناراحت شد که "چرا پیگیری کردی وقتی که من می‌گویم مشکل حل می‌شود؟" گفتم اگر می گویی حل است، خیال من را راحت کن. احساس می کنم دعوایی بین استقلال و نظام وظیفه شروع شد که دود این ماجرا به چشم ما رفت. روحمان هم خبر نداشت. اگر قرار بود سرباز شویم، می گفتند که به فجرسپاسی برویم.

این بازیکن استقلال ادامه داد: باشگاه خیال من را راحت کرده بود. من حتی تا امروز امیدوار بودم و با تیم به مشهد رفتم. امروز در رختکن گفتم تکلیف من چیست؟ می گفتند تو را به فجرسپاسی داده ایم و سه ماهه به استقلال بر می گردی و بازی می کنی. پنج ماه است که چنین حرفی را به من می زنند. اگر قرار است سرباز شوم، زودتر می گفتند. چرا با آینده من بازی کردند؟ سیاوش یزدانی قربانی شد. با این شرایط آینده ام تباه می شود. من ۳۰ سال زحمت کشیدم و فوتبالیست استقلال و تیم ملی شدم. با یک سهل انگاری تمام زندگی من در حال نابود شدن است. نمی دانم به چه کسی اعتراض کنم؟ جواب آینده تباه من را چه کسی می دهد؟

بیشتر بخوانید:

نظام وظیفه آبان ماه چیزی درباره سربازی یزدانی و مرادمند نگفت

وی یادآور شد: حتی باشگاه به من گفت شرایط حل می شود. به من می گفتند بیا قراردادت را هم تمدید کن. من داشتم درسم را می خواندم. من دانشجو بودم. من نماینده همه فوتبالیست های تحصیل کرده بودم. به خاطر یک استوری خیلی راحت من را از کنکور محروم کردند. من می گویم یک اتفاقی برای من رخ داده است. من نماینده کل جوانان این مملکت هستم. سربازی مقدس است و همه باید یک روزی برویم. من الان در شرایطی هستم و به یک جایگاهی رسیده ام. به من دو ماه مهلت بدهند که در کنکور قبول شوم و به دانشگاه بروم. من یک جوان سالم بودم که درس خواندم و ورزش کردم. من اشتباه نکردم. این دعوای سازمان نظام وظیفه و باشگاه استقلال بود. الان یک خواهش دارم که به من کمک کنند. دو، سه ماه مهلت بدهند من سر درس و زندگی خودم می روم. اگر الان بازی نکنم، همه چیز بر باد می رود و خدا می داند چه اتفاقی برای من می افتد.

یزدانی با خواهش از مسئولان نظام وظیفه و نهادهای دولتی گفت: سر من و خانواده ام کلاه رفت. اصلا اشتباه شد. نمی دانم چه کسی اشتباه کرد. من دست کمکم را به سمت مسئولان دراز می کنم. قانون باید حامی یک جوان مفید باشد. من از قانون توقع دارم که از من حمایت کنم. من شهروند مفیدی بودم. من که کنکور قبول می شوم. دو، سه دلیل دارم که باید از من حمایت کنند. دو، سه ماه کمک کنند. سربازی در این شرایط برای من مقدس نیست چون به آینده من آسیب می زند. الان قانون می تواند به من کمک کند. دو، سه ماه به من فرصت بدهند که بروم به درسم برسم. می خواهم به من کمک کنند. خواهش می کنم. شاید یک جوانی به جاده خاکی رفته است. احساسم این است که می توانستند کمک کنند اما باشگاه یک چیزی گفت که کار به اینجا رسید.

این بازیکن تیم ملی اظهار کرد: من نمی دانم قانون چه شکلی است. اگر می توانند دو، سه ماه به من مهلت بدهند. فکر می کنم اوایل اردیبهشت جواب کنکور می آید. من زحمت کشیدم. باورم نمی شود چنین اتفاقی برای من رخ داده است. من تا دو روز پیش نمی دانستم چه اتفاقی رخ می دهد. خواهش می کنم. نمی دانم چه جنگ و دعوایی با باشگاه استقلال دارند. اگر دستشان باز است، به من کمک کنند. الان به زندگی من ضربه می زند. چند ماه به من مهلت بدهند. الان پنجره نقل و انتقالات هم بسته شده است.

او ادامه داد: من الان حقم را از که بگیرم؟ باور نمی شود بعد از این همه زحمت به چنین روزی افتادم. خیلی سخت است که هم فوتبالیست شوید و درس هم بخوانید. امیدوارم به من کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    24 3
    این یارو اصلا انگار واسه این کشور نیست میگه من ارتش و سپاه چمیدونم چیه خودشو نماینده فوتبالیستها هم میدونه،خوب برو به نمایندگی همه بالا برجک پست بدهداینهمه ادم رفتن عمرشون تلف شده تو مگه کی هستی؟نخبه ای؟محبوبی؟چی هستی
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 4
    جوان مفید
  • علی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    21 2
    سپاه و ارتش همان چیزیست که یا به وقت سیل و باران لباسشون گلی میشه یا به وقت دفاع از مرز و ملت لباسشون خونی و یا به وقت قضاوت شکم سیران و جاهلان مدرن قلبشون اکنده از درد .کلا جنس ارتش و سپاه با شماها فرق داره اونا خلق شدن تا حد الامکان نزارن خم به ابرو شما بیاد ولی شما خلق شدین تا به نفع خودتان ۸۰ میلیون انسانو فدای بچتون کنین
    • دانشجوی مهندسی شیمی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 1
      درود بر شما ای هموطن.
  • فقط قانون IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 0
    بعداز30سالگی دقیقازمان تمام شدن معافیت دروغین تحصیلی کنکوررفتی چکار؟؟ توخودت نخاستی برای فجربازی کنی اونم با افتخار3ماه مگه میخاستی نگهبانی بدی؟ ببین چقدرفاصله مادی وفرق وتناقض بین باشگاههاهست ک کل نظام وظیفه رابه محاکمه میکشه ک اگه برم خدمت. خدمت مقدسی نخواهدبود امابرای استقلال بازی کنم مقدسه چون پول خوبی میدن امابرای فجرنه. 6ماه قبل خودشم میدونست برای فجربایدبازی کنه دیگه قبول نکردبرای همین دیگه قانون برای همه یکی هست این نمیشه ک نظام چشمش بروی تخلف توببنده اجحاف بشه به اون سربازی چ دوسال نگهبانی داده باهیچ چشم داشتی. فقط بفکر پول هستن. تو30سالته اگه پول جمع کن بودی دیگه کافیه نظام رابی قانون میخوای برای جیبت؟؟! اگه اینطوره تمام اونایی ک 30 ساله هستن میرن کنکورودوباره معافیت تحصیلی بگیرن این بهش میگن گول زدن قانون دقیقا.. اینکارهاراتوسن 18یا19 باید انجام میدادی وقتی مثل بقیه بازیکنهاخودت بفکرایندت نبودی توقع داری نظام وظیفه قانونش رابخاطرتوکه حاضرنیستی تویتیم دیگه با اندک کمتری پول بازی کنه تغییربده؟
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    13 2
    با اینکه طرفدار استقلالم، متوجه نمیشم چرا با این لحن طلبکارانه و متوقعانه صحبت میکنه. حتی افرادی که بالاترین مدارج علمی رو دارن(، پزشکان و مهندسان و...)به سربازی میرن. این مگه چه گلی به سر مملکتش زده که نتظار داره قانون واسش تغییر کنه. بعدم با گستاخی میگه سربازی واسم مقدس نیست.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 2
      آقا رضا ایشون طلب کار نیست باشگاه به زبون ساده برای ایشون نتونسته کاری کنه و الکی سرکار گذاشتنش و به راحتی آینده ایشون توسط مجیدی و آجرلو تباه شده و آقایون الان دارن هوچی گری میکنن
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    16 2
    سی سال زحمت کشیدی؟؟از نوزادی زحمت کشیدی فوتبالیست بشی پول میلیاردی بزنی به جیب اونوقت نمیدونی ارتش و دفاع از میهن چیه؟!همون بهتر فوتبالت هم‌نابود بشه .تو همانی که تهدید میکردی تیم پرسپولیس به اصفهان نیاد
  • مالک فخیمی از پارس آباد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 1
    فکر کنم در خصوص اینکه گفت قبل این نمی دانستم سپاه و ارتش چیست اشتباه کلامی نمود و اگر منظورش آن بود باید بگم که یا خیلی مغرور و عصبانی بود یا خیلی گیج که اسم نیروهای نظامی خودش را که تامین کننده امنیت جان خود و خانواده اش هستند را نشناسد و در سایه آن راحت فوتبال بازی می کند و مخصوصا سپاه... دروغ های باشگاه استقلال و مجیدی با این مصاحبه یزدانی عیان تر شد حالا مجیدی هم نمی تواند شر بازی کند ببینید اجرای عدالت و جلوگیری از پارتی و لابی بازی چقدر شیرین است و تاثیر مثبتی در جامعه دارد و منبعد هیچ باشگاه و مربی جرأت نخواهد کرد به امید قانون گریزی چنین اتفاق مشابهی را رقم بزند و بازیکن نیز گول نخواهد خورد اجرای قانون و عدالت یعنی بازدارندگی...
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    10 1
    بجای التماس برو حقتو از اونایی بگیر که بهت قول دادن‌‌
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    16 0
    خیلی های دیگه هم هستند که اگر یک ماه دیگه معافیتشون تمدید میشد می تونستند برن دانشگاه
  • ایمان IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    11 0
    آره خب, پسرای دیگه سی سال میخورن و می‌خوابن و بعد میرن سربازی! میرن لب مرز!
  • علی-قم IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 1
    سربازی فقط به شما لطمه میزنه؟ به هر کسی که رفت خدمت لطمه خودش وارد کرد، شاید زمان جنگ سربازی باید اجباری بود ولی الان دیگه اصلا نیازی به چنین قانون رضا خانی نیست، خیلی از فوتبالیستها معافیت خریدن و اب هم از اب تکون نخورد، الان همه مسئولین میخوان بگن ما مو از ماست میکشیم، شما رو هم قرار بکنن درس عبرت بقیه، برات متاسفم، دوره سربازی بسیار راحتی خواهی داشت چون هر کسی صداش بلند باشه باج بهش میدن، ولی فوتبالت تموم شده است مطمئن باش
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 1
    من نماینده کل جوانان این مملکت هستم اونوقت کی این نمایندگی رو به شما داده ؟؟؟!!!
  • GFG ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    هنوز هم التماس کن چه روزهایی که فرهاد کولت زد و نمی دونستی آقای درس خوان
  • شهاب IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    من استقلای هستم به نظرم هیچ اغماضی در مورد هیچ کس نباید صورت بگیره
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    اینها خدمت ندارند یک ماه آموزشی بعد می‌روند یک نیم نظامی بازی می‌کنند
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    بنده خدا امید عالیشاه هم سر همچین ناهماهنگی هایی یه فصل بیرون نشست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس