کد خبر 1345729
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کودکان مبتلا به اُمیکرون باید این مواد غذایی را بخورند

کارشناس تغذیه گفت، استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو در دوران بیماری کودکان اهمیت دارد، همچنین می‌توان از منابع کمک‌کننده افزایش اشتها مثل شربت‌های زینک پلاس، روی، ویتامین دی و آهن استفاده کرد.

به گزارش مشرق، مریم محمودی کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه تعداد وعده‌های غذایی کودک باید افزایش یابد و از حجم هر وعده کم شود. برای کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود هشت تا ۱۰ وعده غذایی در روز استفاده شود و بهتر است غذا به صورت نرم و پوره تهیه شود.

او با بیان اینکه غذا خوردن کودک به علت بی‌اشتهایی ناشی از ابتلا به کووید ممکن است سخت باشد، توصیه می‌کند پوره سیب‌زمینی که مخلوطی از سیب‌زمینی، هویج، تخم‌مرغ آب‌پز، شیر و کره است و همچنین پوره کدوحلوایی، هویج و پوره گوشت مرغ استفاده شود و اگر کودک سوپ دوست دارد از شیر در تهیه آن استفاده شود.

او معتقد است که استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو در دوران بیماری کودکان اهمیت دارد، همچنین می‌توان از منابع کمک‌کننده افزایش اشتها مثل شربت‌های زینک پلاس، روی، ویتامین دی، آهن، سلنیوم و مس نیز استفاده کرد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف انواع لبنیات کم‌چرب و پروبیوتیک نیز مفید است، ادامه می‌دهد: «ترکیبی از آش حبوبات و مخلوط گوشت‌ها که منابع پروتیین گیاهی و حیوانی را دارد و مصرف روزانه حداقل یک تا دو میوه به صورت آبمیوه یا خود میوه نیز در کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود.»

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    ویتامین های مورد نیاز بدن کودکان آ ب ث د و ای هستش/ شربت های سانستول زینک دار و سندروس زینک و شربت های ساپلکس زینک و فروگلوبین و ویتاگلوبین و شربت میم و کیدیکر و و کیندر مولتی ویتامین و شربت رویال ژلی و ویتامین ث جوشان و پاستیل های مولتی ویتامین خوب هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس