پیشرفت چشمگیر نیروی هوایی در ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین

فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح نقش نیروی هوایی در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ گفت: در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت های چشمگیری در نیروی هوایی داشته ایم.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد تبلیغات رزمایش؛ امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن تشریح جزئیات نقش این نیرو در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، با اشاره به اینکه این رزمایش هر ساله توسط نیروهای چهارگانه ارتش انجام می شود و برای هر یک برنامه و سناریویی تعریف می‌شود، گفت: نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروی زمینی، دریایی و همکاری با نیروی پدافند هوایی در راستای رهگیری هواپیماهای متخاصم بود و در این رزمایش تمامی اهداف با مهمات های کاملا بومی سازی شده که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان تولید شده بود، منهدم شد.

وی اظهار کرد: پایگاه های شهیدان دلحامد چابهار و شهید عبدالکریمی بندرعباس طبق برنامه، گوشه ای از توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش را طبق برنامه مشخص شده به نمایش گذاشتند و اهداف مورد نظر را بر حسب سناریو تعریف شده مورد اصابت قرار دادند.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به استفاده گسترده از هواپیماهای اف ۴ و میراژ در این رزمایش افزود: در این رزمایش از مهمات های کاملا بومی که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان و با همکاری سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی تولید و بر روی هواپیماها نصب شد، استفاده کردیم و خدا را شاکریم که توانستیم در چندین رزمایش اخیر از مهمات بومی سازی شده به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطر نشان کرد: بحمدلله در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم تا جایی که یکی از جلوه های ویژه این رزمایش استفاده از هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین بود که با استفاده از بمب های نقطه زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادیم.

وی گفت: یکی دیگر از مهمترین کارها در این رزمایش کنترل متمرکز، اقدام و اجرای غیر متمرکز بود که از موفقیت های شایسته در این رزمایش به شمار می آید و طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ماموریتی که به ما محول شد باید به سمتی برویم که کارهای نو و جدیدی در نیروی هوایی ارتش ظهور و بروز پیدا کند تا این نیرو بتواند توانایی مقابله با هر گونه تهدید هوایی در هر سطحی را داشته باشد.

امیر سرتیپ واحدی بیان کرد: تمام دانشمندان و غیور مردان نیروی هوایی دست به دست هم داده اند تا طبق منویات فرمانده معظم کل قوا نیرویی دانشمند در تراز انقلاب اسلامی و در شأن مردم شهید پرور کشورمان ایران ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: بحمدالله ارتباط و تعامل بسیار خوبی در این منطقه و در سطح نیروهای مسلح و دستگاه های کشوری وجود دارد و این نوید را به مردم عزیزمان می دهیم که این همبستگی و یکپارچگی روز به روز افزایش یابد.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه امروز ما به سمتی رفته ایم که توانسته ایم خودمان را در تمام زمینه های علم روز ارتقاء دهیم، تاکید کرد: ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم و تمام این رزمایش‌های بزرگ برای حفظ کیان کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    5 0
    دلیل عدم پیشرفت کند و غیر چشمگیر ایران در ساخت جنگنده *** مهندسان هواپیما می سازند و نه خلبانان چرا ؟ چون مهندسان ایده پرداز و با ایده پردازی سد ها را می شکنند و این خصلت ذهن مهندسی است ولی خلبانان ایده آل گرا هستند . در ایران خلبانان جای مهندسان تصمیم میگیرند ‌.
    • افشین IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 0
      اولا از کجا به همچین اطلاعاتی رسیدید ؟؟ دوما بهترین کار مشورت هست و سوما داری از ساخت جنگنده حرف میزنی.نه مونتاژ پراید. جنگنده مجموعه ای از فناوریهای روز در لبه علم دنیا هستکه همه این فناوری ها را ندارند و نه به دیگران میدهند. برای راه انداختن همچین صنعتی نیاز به سر،مایه گذاری بالا و زمانی نزدیک به نیم قرن هست. مخصوصا وقتیکه دوبرابر همین زمان رو عقب باشی. البته مایه خوشحالی و مباهات هستکه مردم ما توقعشان از واردات سیم خاردار به ساخت جنگنده رسیده و این افتخار داره و نشان از اعتماد بنفس بالا هست.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 0
      از آنجایی که پایه مهندسی معکوس اف 5 ایده شهید ستاری بود و خلبان نبود .
  • US ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    5 0
    بابا جان به فکر خرید جنگنده باشید پهپاد جای جنگنده را نمی گیرد
  • عشق یعنی وطن وبس IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    ای جانم فدای همه نیروهای مسلح کشورعزیزمان ایران اسلامی..وفدای رهبر مسلمین جهان سید عزیزمان سیدعلی خامنه ای💖💖
  • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 0
    به جای پهپاد ساختن بروید دنبال ساخت هواپیماهای جنگی با سرنشین چه می شد بشونیم کشوررما یک بمب افکن سری ساخت دست نیروهوایی ما بجز پهپا د جیز دیگر نمی تواند درست کند ومعمول نیرو هواییی خلبان ندارد پهپتد میسازد ارزو ما مردان ایران این نیرو هوایی یک جنگنده پیشرفته با سرنشین بسازد ونشان دهد که ما هم می تواتم به کشورهای دیگر نشان دهد نیروهوایی ما بجز پهپاد جنگنده با سرنشین می سازد مگر ما ایرانی دل نداریم نیرو هوایی مادجنگنده خوب با خلبان داشته باشد جانب سردار فرمانده نیرو هوایی
    • محسن IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 3
      تو خودت تا حالا چی ساختی که از بقیه انتظار داری
    • US ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      انشالله به آنجا هم میرسیم
  • حسینی دزفولی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    سلام واقعاً خسته نباشید ودر پناه امام زمان همیشه موفق باشید. ما مجبور به دفاع هستیم وگر نه تمام توان مالی فکریودانشی کشور را در اختیار محرومیت زدایی کشور و مستضعفین دنیا قرار میدادیم
  • کامران IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 1
    خرید و ساخت جنگنده مدرن پیشکش کاش بعد اینهمه سال یه بار یه میراژ مسلح در ایران ببینیم!!! این پروازهای غیر مسلح میراژ در رزمایش ها چه منفعتی داره!!!!؟ کاش امیر یه وقت جواب این سوال رو بده
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      5 0
      قابل درک نیست . رزمایش یعنی نمایش قدرت ، جنگنده غیر مسلح و بمباران به روش جنگ جهانی دوم چه فایده ای دارد . در بخش نظامی مدرک یعنی تصویر با حرف اینکه من قوی هستم هیچ کس باور نمیکند . اگر بمب هوشمند ، کروز ، موشک و ... ساخته اید باید در رزمایش استفاده شود و به دنیا نشان دهید و این چیز ها دیگه همه دارن و قایم کردن نداره .
  • رضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 0
    لطفا هواپیماهای جنگی نیز درست کنید...
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 0
    با سلام وخسته نباشید لطفا نیروی هوایی را قویترین نیرو ی منطقه وجهان کنید احتیاج به جنگنده های زیاد و به روز هست پهباد وموشک هم خوبه اما جنگنده و بمب افکن اوج واجبات هست 1-پشتیبانی از نیرو های خودی 2-درگیری ورهگیری هواپیماهای دشمن 3-ایجاد رعب و وحشت در میان صفوف دشمن حد اقل 5هزار تا ولله لازمه دشمن زیاد داریم ونامرد که چشم به این خاک دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس