کد خبر 1345432
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
حمله یگان‌های رزمی روسیه در همه جبهه‌های اوکراین ازسرگرفته شد

پس از گزارش‌ها درباره درگیری‌های شب گذشته، مشاور وزیر کشور اوکراین گفت نیروهای روسیه وارد شهر «خارکیف» دومین شهر بزرگ اوکراین شده‌اند.

به گزارش مشرق، مشاور وزیر کشور اوکراین از ورود نیروهای روسی به «خارکیف» دومین شهر بزرگ اوکراین و درگیری در این شهر خبر داد.

رسانه‌های اوکراینی و کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش‌تر گفته بودند پس از درگیری‌های شدید شب گذشته، شماری از خودروهای زرهی روسیه وارد شهر خارکیف شده‌اند. یک مقام ارشد پنتاگون هم بامداد جمعه با بیان این که روسیه نیروهای بیشتری را در خارکیف مستقر کرده و نبردها همچنان در آنجا ادامه دارد، افزود: روسیه هنوز کنترل مراکز عمده جمعیتی را که برای تقویت کنترل خود در اوکراین ضروری می‌داند، به دست نگرفته‌ است.

به گفته سفیر اوکراین در اتریش، درگیری‌های شدیدی در شهر خارکیف در جریان است. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «اوله سینگوبوف» فرماندار منطقه‌ای گفت نیروهای اوکراینی امروز (یکشنبه) در خیابان‌های شهر خارکیف در شمال شرق اوکراین با نیروهای روسی می‌جنگند. وی افزود: خودروهای سبک دشمن روسی به خارکیف از جمله مرکز شهر نفوذ کرده‌اند. نیروهای مسلح اوکراین در حال نابودی دشمن هستند. ما از غیرنظامیان می‌خواهیم که بیرون نیایند. 

ویدئوهای منتشر شده توسط «آنتون هراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین و همچنین سرویس دولتی ارتباطات و حفاظت اطلاعات ویژه اوکراین، چندین خودروی نظامی سبک را نشان می‌دهد که در امتداد یک خیابان حرکت می‌کنند و همچنین به طور جداگانه یک تانک که در حال سوختن است.

برخی کاربران با انتشار ویدئوهایی از «هدف قرار گرفتن خودروهای نظامی روسیه»، می‌گویند جنگ شهری آغاز شده است. در همین حال سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته هنگ پدافند هوایی ارتش اوکراین در خارکیف، سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و تسلیم شدند.

اوکراین: نیروهای روسیه وارد «خارکیف» شدند

اوکراین: نیروهای روسیه وارد «خارکیف» شدند

اوکراین: نیروهای روسیه وارد «خارکیف» شدند

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

دانلود

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه می‌گوید دو شهر بزرگ در جنوب و جنوب شرقی اوکراین را محاصره کرده است. اوضاع پایتخت اوکراین هم به گفته معاون شهردار کی‌یف بعد از درگیری‌هایی نیمه شب گذشته، آرام است و این شهر تحت کنترل اوکراین است. وزیر دفاع اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کرد: ۷۲ ساعت مقاومت کردیم و هرگز متوقف نمی‌شویم. به نبرد با روسیه اشغالگر ادامه می‌دهیم.

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.  

 با گذشت چهار روز از عملیات در اوکراین، مقام‌های کرملین می‌گویند که آماده گفت‌گو با اوکراین در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه هستند اما طبق گزارش‌ها، مقام‌های اوکراینی ظاهراً گفت‌وگو با مقام‌های روس را رد کرده‌اند و در این میان تلاش می‌کنند تا روسیه را با کمک غرب و از طریق تحریم‌ها و قطع دسترسی به سامانه بین بانکی سوئیفت در جامعه بین‌المللی منزوی کنند.

 در بیانیه‌ای که سران کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا منتشر کرده‌اند، آمده است آن‌ها متعهد شده‌اند اطمینان حاصل کنند که ارتباط برخی از بانک‌های روسیه‌ای با سامانه پیام‌رسان مالی سوئیفت قطع می‌شود. این طرف‌ها گفته‌اند علاوه بر این متعهد می‌شوند با انجام اقداماتی مانع استفاده بانک مرکزی روسیه از ذخائر بین‌المللی خود برای تضعیف آثار تحریم‌ها شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 6
    همه این خودروها نابود شدن و دست اکراین افتاد فیلم هاش هم هست
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 2
      سلام. کمتر آن دروغها را باور کن. الن نیروهای روسیه در سیصد کیلومتری عمق خاک اوکراین هستند.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 2
      به عنوان مستعمره حق همچین حرفی رو نداری. باید بگی روسیه پیروز شده
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 4
    تجاوز تجاوزه. چه عربستان چه اسراییل چه روسیه و چه آمریکا.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 2
    ما کی با پوتین بیعت کردیم یادمان نیست؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    درایران فعلا خودروسازها درحال پیشروی هستند امروزخودروبازگران شد
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    علت کند شدن پیشروی روسها این است 1- در حال تثبیت موضع خود در شهرهای تازه آزاد شده هستند 2- هدف اصلی آنها از قبل هم همان اوکراین شرقی و جنوبی بود که تصرف شده 3- از این رو حاضر نیستند برای بخشهای مرکزی و شرقی آن تلفات زیاد بدهند و می خواهند آن را با محاصره کیف بدست بیاورند یعنی از راه تسلیم شدن ارتش این کشور 4- با تسلیم شدن ارتش این کشور دیگر نیازی به حمله به غرب اوکراین و مرکز ان ندارند یعنی نیازی ندارند تمام اوکراین را تصرف کنند بلکه با تصرف کیف می توانند کل اوکراین را خلع سلاح کنند
  • ف GB ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    روسیه پیروز میدان است..دیر یا زود...غرب بازنده است...
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    مبارزه با ظلم رو از بوریس جانسون یاد بگیریم تلاشهای این روزهای او برای محاکمه پوتین به خاطر جنایت جنگی یادآور تلاشهای مستمر سالهای نه چندان دور انگلیسی هاست که رفیق شفیق پوتین و روسها یعنی قصاب بوسنی که اون همه جنایت علیه مسلمانان بوسنی رو مرتکب شد به دام انداختن و توسط دادگاه لاهه محاکمه و رسوا کردند .
  • ممل IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 0
    زهی خیال باطل دوست عزیز اون شاید بتونه بیشتر ازاین آدمکشی کنه ازجمله کودکان بیگناه اوکراینی ولی شکست مذبوحانه ای میخوره.که در جهان سرشکسته ونابود میشه حالا؟؟؟؟؟؟؟ بعضی از دوستان دایه بهتر از مادر شده آمد برای روس نمی‌دونم چه نفعی جز ظلم وجنایت درش نیست اینقدر سنگ پوتین پیشینه میزنند قضاوت با خودتان پایان شب سیه سپید است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس