کد خبر 1345692
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
جانسون: کمک ۴۰ میلیون پوندی انگلیس به اوکراین / لندن حامی کی‌یف است

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با تاکید براینکه لندن حامی کی‌یف است از ارسال کمک بشردوستانه ۴۰ میلیون پوندی مازاد بر کمک‌های در نظر گرفته شده سال جاری به اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق از گاردین، این بودجه به آژانس‌های کمک‌رسانی کمک می‌کند تا دسترسی به تجهیزات پزشکی مانند دارو، سرنگ‌، پانسمان و بسته‌های مراقبت از زخم و سایر نیازهای اولیه را فراهم کنند.

جانسون نخست وزیر انگلیس در دیدار با جامعه اوکراینی در لندن گفت: در این روزها جهان شاهد نمایش‌های هیبت انگیز از شجاعت و قهرمانی از سوی مردم اوکراین در پاسخ به کسانی بوده است که به دنبال محو آزادی آنها با زور هستند.

جانسون در ادامه افزود: انگلیس در زمان مورد نیاز به اوکراین پشت نخواهد کرد و ما تمام حمایت اقتصادی و نظامی خود را برای کمک به اوکراینی‌هایی که برای محافظت از کشورشان همه چیز را به خطر می‌اندازند، ارائه می‌کنیم.

در همین رابطه دولت انگلیس متعهد شده است در سال جاری ۱۴۰ میلیون پوند به اوکراین (جدای از ۴۰ میلیون پوند کمک بشر دوستانه) کمک و ۵۰۰ میلیون دلار وام را نیز تضمین کند.

انگلیس به همراه چندین کشور اروپایی دیگر همچنین متعهد شده است که به تامین تسلیحات برای ارتش اوکراین در هنگام نبرد با نیروهای متجاوز روسیه ادامه دهد.

جانسون علاوه براین اعلام کرد، هر شهروند اوکراینی ساکن انگلیس می‌تواند اعضای خانواده خود را بلافاصله از اوکراین به انگلیس منتقل کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 0
    آقا 40 میلیون دلار رو میخوایی بدی که باهاش تانک بزنن یا شاباش بریزن سر زلنسکی
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 1
    چه گدا با 40 میلیون پوند چیکار کنه یه صفر جلوش میزاشتی به یه چیزی شبیه باشه
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت و برپایی فدراسیون سه تیکه شرغی و غربی و مرکزی در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پوتین بارها گفته ورود اولین نظامی ناتو به اوکراین بمعنای اعلام جنگ به روسیه خواهد بود
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    پوتین می داند گاز و نفت روسیه را اروپا از این جهت می خرد چون روسیه را ابرقدرت می داند و نفت ایران و ونزوئلا را از این جهت تحریم کرده اند چون از ایران و ونزوئلا نمی ترسند غرب با تحریم ایران و ونزوئلا پیام بدی به روسها جهت شروع حمله داد !!!
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس