کد خبر 1345174
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
مدودوف: به تحریم‌ها پاسخ متقارن می‌‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد که تحریم‌ها می‌تواند بهانه‌ای برای بازنگری قطعی روابط با کشورهایی باشد که تحریم‌ها را تحمیل کرده‌اند.

به گزارش مشرق، معاون شورای امنیت روسیه شبانگاه شنبه به وقت تهران گفت، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه می‌تواند این کشور را وادار به خروج از گفت‌وگو با ایالات متحده درباره ثبات راهبردی کند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه گفت: «تحریم‌ها می‌تواند بهانه‌ای عالی برای بازنگری قطعی روابط با کشورهایی باشد که آنها را تحمیل کرده‌اند. از جمله برای پایان دادن به گفت‌وگو در مورد ثبات راهبردی. بالاخره همه چیز را می‌توان در اصل کنار گذاشت، از جمله معاهده "استارت جدید" که بین من و "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه و رهبر فعلی ایالات متحده منعقد شد، اما اکنون چه فایده‌ای دارد، در چنین شرایطی، به ویژه با توجه به اینکه توسط افراد تحت تحریم امضا شده است.»

مدودوف گفت: «اگر تهدیدهای غرب مبنی بر توقیف دارایی‌های روس‌ها در کشورهای خارجی محقق شود، روسیه پاسخ متقارن خواهد داد و دارایی‌های خارجی‌ها و شرکت‌های خارجی بر اساس قوانین روسیه توقیف خواهد شد.»

این مقام ارشد روس با اشاره به تصمیم متقابل علیه آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: «خوشبختانه ما تجربیات زیاد و قانون در این زمینه داریم. قانون سختگیرانه. بنابراین جالب‌ترین موارد تازه شروع شده اند.»

ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  روز پنجشنبه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. پوتین گفت این دستور پس از آن صادر شد که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش تجاوزات اوکراین»شدند.

کشورهای  غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    آخه احمق دارایی شما در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی چند برابر دارایی بقیه کشورها در روسیه هست، چه اقدام متقابلی میخوای بکنی؟ قطعا روسیه تجاوزگر هست چون بدون توجه به قواعد بین المللی و اجماع جهانی در شورای امنیت سازمان ملل دست به حمله به اوکراین زد و قطعا در بلند مدت روسیه بازنده خواهد بود و در چنان باتلاقی گیر میکنه که خروج از اون امکانپذیر نیست. ضمنا ورود روسیه به جنگ با اوکراین نقشه ای بود که آمریکا و اروپا برای روسیه طراحی کرده بودن و قشنگ روسیه رو در دام انداختن تا با تحریم های متنوع روسیه رو فشل کنن و این اتفاق میفته، چرا هیچ کشوری نمیتونه با جامعه جهانی در بیفته. روسیه خطایی راهبردی کرد و باید بهای اون رو تا سالیان سال بپردازه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس