کد خبر 1346527
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
روسیه انگلیس

انگلیس بزرگ‌ترین بانک روسیه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و تلاش می‌کند با تحریم، سرمایه‌گذاران روس را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از بارونز، انگلیس امروز اعلام کرد «سبربانک» به عنوان بزرگ‌ترین بانک روسی را به خاطر درگیری نظامی مسکو با کی‌اف در فهرست تحریم خود قرار داده است.

لندن همچنین هشدار داده که هزینه‌های درگیری نظامی روسیه با اوکراین برای این کشور بالا خواهد رفت.

ببینید:

عکس/ موشک‌های ساخت آمریکا و انگلیس به اوکراین رسید

خزانه‌داری انگلیس امروز فهرست تحریمی خود را به روز کرده و این فهرست نشان می دهد که سبربانک روسیه به این لیست اضافه شده است.

انگلیس روز گذشته اعلام کرده بود که دارایی همه بانک‌های روسیه در این کشور مسدود می‌شود و همچنین به بنادر هشدار داد تا جلوی پهلو گرفتن کشتی‌های روس را بگیرند.

بیشتر بخوانید:

عامل عدم توافق در وین کدام کشور است؟

دومینک راب، معاون نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد: تحریم‌های غرب از جمله مسدودکردن دارایی‌های بانک‌های روسیه موجب خواهد شد تا سرمایه‌داران روس فشار خود بر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای توقف عملیات نظامی را افزایش دهند.

راب طی مصاحبه‌ای گفته است این اقدام موجب می‌شود که فشار بر سرمایه‌داران روسی که به دسترسی نظام مالی بین‌الملل نیاز دارند افزایش یافته و آنها هم پوتین را تحت فشار قرار دهند.

راب ادعا کرد که تحریم‌ها قرار نیست مردم عادی روس را هدف بگیرند و این در حالی است که با این اقدامات بسیاری از مردم نگران موجودی حساب‌های خود در این بانک‌ها شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    تفاوت تحریم ایران و روسیه این است که غرب می توانست از ایران چیزی نخرد اما نمی تواند به نفت و گاز روسیه نه بگوید و آن را نخرد پس مجبور هم است پول آن را به دلخواه روسها پرداخت کند اینها موقتی و نمایشی است
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    اگر این کشورها روسیه را تحریم کامل کنند روسیه نیز با ارسال موشک های دوش پرتاب و ضدزره به کشورهای افریقایی و لاتین حتی یمن دنیا را تبدیل به جهنمی برای امریکایی می تواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس