کد خبر 1345171
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
حلبوسی به دیدار اردوغان رفت

رئیس مجلس عراق که به ترکیه سفر کرده به همراه یکی از رهبران جریان‌های سنی این کشور در حضور رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی خبر دادند، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در سفر خود به ترکیه امروز شنبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و با وی راهکارهای تقویت روابط بغداد و آنکارا و تبادل اطلاعات امنیتی با هدف مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در بیانیه‌ای که دفتر حلبوسی منتشر و در اختیار رسانه‌های عراقی قرار گرفته تاکید شده است: رئیس جمهور ترکیه در دفتر خود در استانبول از محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق و خمیس الخنجر رئیس ائتلاف السیاده (اهل تسنن) استقبال کرد.

این دیدار با حضور هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعات ترکیه انجام و دو طرف مسایل مورد توجه دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین روابط دو جانبه و همکاری و هماهنگی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و کمک به عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و نیز تبادل اطلاعات امنیتی مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

براساس بیانیه این دفتر: اردوغان در این دیدار حمایت خود را از عراق و ساختار قانونی آن اعلام و بر ادامه همکاری و هماهنگی فیما بین در راستای تحقق امنیت برای مردم لت عراق و کمک به استقرار و ثبات این کشور تاکید کرد.

حضور اردوغان بدون لباس رسمی (کراوات) در این دیدار از نکات قابل توجه آن محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شمش IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    دیدار دست اموز بااستادودریافت دستورالعمل خیانت به عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس