دیدار پشت‌ درهای بسته اردوغان با رئیس‌ یک ائتلاف عراقی در آستانه انتخابات عراق

به فاصله تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات عراق، رسانه‌های خبری گزارش دادند که رئیس‌جمهور ترکیه با رئیس‌ یک ائتلاف عراقی پشت‌درهای بسته دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، منابع ترکیه‌ای، شامگاه دوشنبه، خبر دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف عراقی «عزم» دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این دیدار در مجتمع ریاست جمهوری ترکیه و پشت درهای بسته صورت گرفته است.

رئیس ائتلاف عزم نیز در حساب کاربری‌اش در شبکه توئیتر از دیدار خود با اردوغان خبر داد و نوشت: «دیدار مهمی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره اوضاع سیاسی منطقه و اهمیت روابط اقتصادی عراق و جمهوری دوست ترکیه در راستای حمایت از ثبات اقتصاد عراق صورت گرفت».

خمیس الخنجر در ادامه همچنین خبر داد که دو طرف، با اقدام سازمان‌های تروریستی و هدف قرار دادن خاک عراق و ترکیه قویا مخالفت کرده‌اند.

الخنجر همچنین از احتمال لغو روادید میان دو کشور در روزهای آتی خبر داد و در این خصوص گفت که در چند روز آینده، اقداماتی عملی برای کاهش محدودیت‌های سفر به‌ویژه برای بیماران، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و موارد انسانی صورت خواهد کرد.

ائتلاف عزم عراق شامل حزب «المشروع العربی»، حزب «الحل»، حزب «الوفاء»، حزب «المسار المدنی»، فراکسیون عراقی «الحره»، حزب سیاسی «التجمع المدنی للاصلاح»، حزب «التصدی»، ‌ حزب «المجد العراقی» است و با ۱۲۳ نامزد در انتخابات آتی عراق مشارکت خواهد کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز دوشنبه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

انتخابات زودهنگام پارلمان عراق، در تاریخ دهم اکتبر (۱۸ مهر)، برگزار می‌شود و قرار است اتحادیه اروپا نیز بر این انتخابات نظارت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    23 12
    معلوم نیست چه نقشه ای برای ما دارند
    • بهزاد AZ ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      17 35
      شدیدا دچار توهم توطئه و پارانوئید شده اید. همه اش دشمن و نفوذ و ... تو گوشتون میخونن البته تقصیر شما نیست.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      9 3
      هرجا این جاه طلب اردوغان سر و‌کله اش پیدا شد، توطئه ای در میان است.
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      7 2
      کاملاً مشخصه. عمریون با عمریون دسیسه میکنند علیه علویون. به زودی همه نقشه‌های این جرثومه‌های فساد نفش بر آب میشه. این الحلبوسی و الخنجر خیلی وقیح شدند. اصلاً حضور یک عمری در عراق برای شیعیان خطرناکه. حتی یکی
  • GB ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    12 34
    یاشاسین اردوغان .محبوب ۵۰میلیون اذربایجانی های جهان ..
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    13 3
    این فرد با زیاده خواهی های بی پایان خود تجربه بزرگ تاریخ خواهد شد
  • علی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    17 19
    عراق اگر عاقل باشد و رفاه برای ملتش میخواد باید برود سمت ترکیه
    • احمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      8 10
      ترکیه تمام اقتصاد خودش از راه توریسم و خالی کردن جیب دیگران تأمین میشه چطور میخواد برای مردم عراق رفاه بیاره؟ترکیه به خاک عراق تجاوز نکنه،از داعش حمایت نکنه، رفاه آوردنش پیشکش،ترکیه در چند سال گذشته منشأ بدبختی چندین کشور منطقه شده حالا میخواد باعث رفاه بشه، ارزش پول ترکیه به نصف رسیده، هیچ آمار واقعی از کرونا هم که هرگز در ترکیه گفته نمیشه، یک جوری حرف می‌زنید انگار که مردم دنیا کور هستند و واقعیت ها رو نمی بینند،
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      4 7
      بگو اگه فحاشی میخواد بره سمت ترکیه. ترکیه چوب تروریست پروری اش را خواهد خورد. تا کی پشتش به آمریکا و ناتو و یهودی ها گرم است؟ نوچه آمریکا بودن، عاقبت ندارد. منطقه عوض شده، تا کی می تواند با نیروی نظامی به عنوان متجاوز در عراق و سوریه و لیبی و افغانستان، حضور داشته باشد؟ حتما می شکند.
  • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    3 0
    جالبه این همه میگید ترکیه عراق رو اذیت میکنه و عراقی ها ناراضی هستن از اینور خودتون رو میکنید که اقتصاد عراق دست ترکیس
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    3 2
    این برگ چغندرم جدیدا جو گرفتتش هی میخواد بگه منم هستم.سیاست جو زدگی و اعتماد به سقف و غرور کاذب نمیخواد اقای اردوغان سیاست عقل و منطق و ارامش میخواد که تو نداری
  • دادا IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 2
    این اردغان خود شیطان است مقامات عربی و ترکهای اذری به حرفهای او قول نخورند اولا او یک صحیونیصت قسم خورده است بخوبی ماموریت خودرا انجام میدهد امریکا ازمنطقه رفته اورا جایگزین خود کرده که از اسرائیل حمایت کند این کثافت ضد مسلمانان است در ظاهر خودش را مسلمان نشان میدهد در باطن خود شیطان است مقامات عراق به تله او نیفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس