نظارت بر سطح تشعشعات در نیروگاه چرنوبیل ادامه دارد

وزارت دفاع روسیه از نظارت بر سطح تشعشعات در نیروگاه چرنوبیل و تامین امنیت این مکان مهم از سوی چتربازان روس خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نظارت بر سطوح تشعشعات در «نیروگاه اتمی چرنوبیل» طبق معمول ادامه دارد و چتربازان روس در حال تامین امنیت آن هستند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «یگان‌های نیروهای هوابرد روسیه، به همراه نیروهای گارد ملی اوکراین، از نیروگاه اتمی چرنوبیل محافظت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «کارکنان چرنوبیل به نظارت بر سطوح تشعشعات و خدمات رسانی به طبق معمول ادامه می‌دهند.»

پیش‌تر در اواسط بهمن و در میانه تنش‌های غرب و مسکو بر سر اوکراین، نظامیان اوکراینی رزمایش نظامی تاکتیکی در شهر ممنوعه چرنوبیل و در نزدیکی رآکتور هسته‌ای این شهر برگزار کردند.

این در حالی است که مشاور وزیر کشور اوکراین مدعی شده که نیروهای روس در حال نزدیک شدن به نیروگاه اتمی «زاپوریژا» هستند.

نیروگاه  زاپوریژا یکی از چهار نیروگاه  اتمی فعال در اوکراین است و  ۶ رآکتور دارد که هر کدام با توان هزار مگاوات انرژی تولید می‌کنند. این نیروگاه تقریبا همان زمان با نیروگاه چرنوبیل ساخته شد و رآکتورهایش مربوط به دوران شوروی سابق است. نیروگاه زاپوریژا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اوکراین و در اروپاست. گفته می‌شود در این  نیروگاه اتمی برخی تاسیسات ساخت رمز ارز از سوی دولت اوکراین فعالیت می‌کردند.

روسیه از صبح پنجشنبه پنجم اسفند دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس