آجورلو: باید مراقب باشم چیزی نگویم که به اتحاد استقلال آسیب بزند

مدیرعامل استقلال گفت: چرا پشت درهای بسته تصمیم می گیرید؟ چه کسی به شما مجوز داده تا در خصوص حقوق ۳۰ - ۴۰ میلیون جمعیت تصمیم بگیرید؟

به گزارش مشرق، مصطفی آجورلو در حاشیه نشست رئیس سازمان خصوصی‌سازی با پیشکسوتان و مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: من قبلاً هر چه می‌خواستم می‌گفتم، اما اینجا باشگاه استقلال است و هر چه می‌خواهم بگویم، اول باید به من بگویند که چه بگویم! اینجا باید مراقب باشم، چیزی نگویم که به وحدت و اتحاد تیم استقلال آسیب بزند.

ما دنبال یک جام نیستیم، هر ۲ جام را می‌خواهیم
وی افزود: آنچه ما را امروز به این نقطه رسانده، آرامش و حمایت تک تک شما پیشکسوتان و هواداران عزیز استقلال است. شاید روزهای اول، کسی باورش نمی‌شد که این روزها استمرار داشته باشد، اما خودمان را تحمیل کردیم و این مسئله باور شد. اول خودمان باورمان شد و بعد ما را باور کردند که ما رقیبی پایدار هستیم. برای رسیدن به قهرمانی، ۱۱ بازی دیگر داریم و باید در این ۱۱ بازی و همچنین جام حذفی، با آرامش پیش برویم، چون ما دنبال یک جام نیستیم، هر دو جام را می‌خواهیم.

قهرمانی استقلال موضوع اصلی من است و برای آن کوتاه نمی‌آیم
مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: من ۴۰ سال در عرصه‌های مختلف کار کردم، اما سخت‌ترین دورانم را در این سه ماه استقلال گذراندم. شب که می‌خوابید، یک مانع ایجاد می‌کنند و صبح که بیدار می‌شوید، یک مانع و این از سمت کسانی است که می‌خواهند استقلال قهرمان نشود. حالا یکسری بیرون آتش بیار هستند، ما که خودمان نباید آتش بیار معرکه شویم. امروز صبح که وریا غفوری را به دفترم دعوت کردم، خبرنگاری می‌گفت خیلی سؤال دارم و به او گفتم آیا به نظر شما قهرمانی استقلال از همه این مسائل مهمتر نیست؟ گفت چرا و من گفتم پس تمام. استقلال ابتدا باید قهرمان شود که موضوع اصلی من است و برای آن کوتاه نمی‌آیم. برای این مسئله مقابل بازیکن، کادر فنی، هوادار، رقیب و کسانی که چوب لای چرخ می‌گذارند، کوتاه نمی‌آیم و این تیم باید به لطف خدا قهرمان شود.

قهرمانی مهمترین خواسته هوادار ماست، هرگز اجازه نمی‌دهم کسی به آن خدشه وارد کند
آجورلو تأکید کرد: این را برای خودمان تعیین کردیم که قهرمان شویم و ما مثل بقیه نیستیم که برای‌مان تعیین کنند. ما خودمان در زمین فوتبال بازی می‌کنیم و سه امتیاز را می‌گیریم، بلدیم بگیریم و تجربه کردیم. قهرمانی، مهمترین خواسته هوادار است که من به‌عنوان خدمت‌گزار این عرصه، هرگز اجازه نمی‌دهم، کسی به آن خدشه وارد کند، چه بیرونی‌ها که توضیح خواهم داد و چه دوستان خودمان در داخل.

قبل از ما بسته بودند که تیم استقلال به لیگ قهرمانان آسیا نرود!
وی با اشاره دوباره به ابطال مجوز حرفه‌ای استقلال که باعث حذف این تیم از آسیا شد، گفت: ممکن است زمانی که من نبودم، بسته بودند که تیم استقلال به لیگ قهرمانان آسیا نرود، اما ما آمدیم و مزاحمت ایجاد کردیم، چون بسته بودند. چرا؟ چون خود آنها مقصر این فرآیند هستند.

به مجیدی گفتم از ۹۰ امتیاز ممکن ۷۵ امتیاز را می‌خواهم
مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: امروز ما با آرامش‌مان به تیم، فرهاد مجیدی و تک تک بازیکنان باید کمک کنیم تا در ۱۱ بازی بعد هم برای ما امتیازهایی بیاورند که برای اولین بار، قهرمان ایران بیشترین امتیاز را داشته باشد. روز اولی که با فرهاد مجیدی صحبت کردم، به او گفتم [در طول فصل] ۹۰ امتیاز است که ۷۵ امتیاز آن را می‌خواهم و برو بگیر. گفتم فوتبالی می‌خواهم، نه مثل دیگران.

ما، تیم ما و هواداران ما، از مشکلات و موانع پیش رو قوی‌تر هستیم
آجورلو اظهار داشت: آنقدر در این سه ماه برای من مشکل ایجاد کرده‌اند؛ برای اسپانسرم که بیا و برو و مایل نیستم این مسائل را توضیح بدهم، اما ما، تیم ما و هواداران ما، از مشکلات و موانع پیش رو قوی‌تر هستیم. این را قبول کنید و باور کنید، چون اراده‌مان را تحمیل کردیم و باز هم می‌کنیم. چه برای ما مشکل سربازی ایجاد کنید یا نکنید. من از خانه بیرون می‌آیم، به کلانتری محل می‌روم یا از افسر سر خیابان می‌پرسم که از چراغ سبز می‌توانم رد شوم یا رد می‌شوم؟ این قانون است و می‌توانم رد شوم. آیین‌نامه‌ای که می‌گوید بازیکن در سطح ملی است، بازیکن من به تیم ملی دعوت شده و نام او در فیفا رجیستر شده است، چرا نمی‌گذارید با ۲۸ سال سن در تیمش باشد در حالی که قانون می‌گوید ۳۰ سال؟ چرا این کار را می‌کنید؟!

مثل بعضی‌های دیگر که هر کاری خواستند می‌کنند، دنبال بی‌قانونی نیستم
وی افزود: پیش آقای اشتری رفتم، با آقای نهری و زاده کمند صحبت کردم و دستور بالاترین مقام را گرفتم. من دنبال قانون هستم و مثل بعضی‌های دیگر که هر کاری خواستند می‌کنند، دنبال بی‌قانونی نیستم. همه هویت من قانون است و بحث قانون را می‌گویم. چرا صدای کسی بلند نمی‌شود که آقای آجورلو حرف شما غیرقانونی است و بیا تا توجیهت کنیم؟! چرا پشت درهای بسته صحبت می‌کنید و تصمیم می‌گیرید؟ چه کسی به شما چنین مجوزی داده تا در مورد ۳۵ تا ۴۰ میلیون جمعیت تصمیم بگیرید و بگویید چون فضای مجازی ممکن است به ما حمله کند، تصمیم می‌گیریم. مگر قانون را با فضای مجازی می‌سنجید؟

اجازه نمی‌دهم کسی فرصت‌های قانونی استقلال را در پشت درهای بسته لابی کند
وی اشاره کرد: اینکه فرمایش یک بزرگوار را می‌گذارید که می‌گوید قانون را رعایت کنید، کافی نیست. این را عمل کنید و نمی‌خواهد این فرمایش را روی موبایل‌تان بگذارید. من اجازه نمی‌دهم کسی فرصت‌های قانونی استقلال را در پشت درهای بسته لابی کند و به باشگاه ندهند. مرادمند ۲۸ سال دارد و رجیستر تیم ملی بوده است و طبق قانونی که خودتان نوشتید تا ۳۰ سال می‌تواند بازی کند و باید به آن عمل کنید، چرا سکوت می‌کنید؟ آقای دوستی، شماکه می‌دانید من درست می‌گویم. مگر آن لباسی که دست شماست لباس قانون نیست؟ چرا فکر می‌کردید که منِ آجرلو از زور استفاده می‌کنم و هر کار که دوست دارم انجام می‌دهم؟! مرادمند تا ۳۰ سالگی بازیکن استقلال خواهد بود، البته به شرطی که تمدید کند. ممکن است او تمدید نکند و هرجایی که دوست دارد برود، ولی تا زمانی که با ما قرارداد دارد بازیکن استقلال است.

برای بازیکنان سرباز دستور بالاترین مقام را گرفتم که کمک کنید، این کمک کردن است؟!
وی درباره وضعیت سیاوش یزدانی نیز گفت: این بازیکن ۳۰ سال دارد و قانون می‌گوید سرباز است، ولی از کی سرباز است؟ از روز  هشتِ برج ۱۲. چرا شما از یکِ دوازده تیم بستید؟ آقای سمیعی مگر شما معاون حقوقی باشگاه نیستید؟ مگر مملکت صاحب و قانون ندارد؟ چرا هشت روز زودتر به بازیکن اجازه بازی نمی‌دهید؟! اشکال ندارد، کجا او را انداخته‌اید؟ سپاه! نقل‌وانتقالات تمام شده است! رشت که نمی‌تواند برود و در لیگ یک هم سپاه تیم ندارد. در این صورت باید به پادگان برود. من دستور بالاترین مقام را گرفتم که کمک کنید. این کمک کردن است؟ بازیکن باید در کدام پادگان تنهایی تمرین کند که تیم ملی از او بهره ببرد؟ مگر شما مرجع تشخیص بازیکن ملی هستید؟ این را هم فدراسیون گفته است و هم وزیر ورزش. البته آقای سلطانی‌فر (وزیر قبلی ورزش) برای دیگران این کار را می‌کرد و برای شما خیر. الان آقای سجادی این نامه را نوشته و شما چه کسی هستید که تشخیص می‌دهید این بازیکن ملی است یا خیر.

صدای‌مان آنقدر بلند است که اجازه ندهیم بی‌قانونی درباره استقلال اتفاق بیفتد
مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: درباره حقوق این بازیکن وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال باید توضیح بدهند، اگر گفتند حقوق این بازیکن را من نگه دارم، روی چشمم. این بازیکن را سه ماه در کنار باشگاه نگه می‌داریم و در اختیار تیم ملی قرار می‌دهیم. ما قانون را بلدیم. ما صدای‌مان آنقدر بلند است که اجازه ندهیم بی‌قانونی درباره استقلال اتفاق بیفتد.

باشگاهی ۴۰۰ میلیارد از فولاد و دیگری از سپاهان می‌گیرد، بعد می‌گویند رقابت سالم است
آجورلو خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال پیشرو ادبیات جدید اقتصاد در فوتبال ایران خواهد شد و هست. گفتند تبلیغات محیطی نمی‌شود که شد، گفتند حق پخش نمی‌شود، اما این هم می‌شود و آن را می‌گیریم. به آقایان جبلی، شاه‌آبادی، شهریاری و نوری عرض کردم و گفتم به نظرتان پولی که از تبلیغات در می‌آورید از اخبار، مستند یا سریال‌های صداوسیماست یا فوتبال؟ این پول از ما بوده است، چرا پول‌مان را نمی‌دهید؟ حق‌مان تضعیف شده است، چون گفتند استقلال و پرسپولیس برای دولت و در اختیار وزارت ورزش و جوانان هستند. فکر کردید اتفاق خوبی افتاده است؟ به ما که پول نمی‌دهید، دستگاه‌های نظارتی‌ هم می‌گویند چرا نشستید، چرا ایستادید و چرا این قرارداد را بسته‌اید؟! بعد تیم‌های دیگر را می‌بینید که ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد هزینه می‌کنند. من برای اینکه ۱۰ درصد قرارداد تیمم را بدهم باید با تیم اقتصادی‌ام بدوم و کار کنم، سپس مجموعه‌های نظارتی و کنترلی راه را می‌بندند و تهدید می‌کنند. آن وقت نیم‌فصل می‌بینیم برخی تیم‌ها چه قراردادهایی با بازیکنان‌شان می‌بندند. اگر قرار است عدالت باشد این اسمش عدالت نیست. باشگاهی ۴۰۰ میلیارد از معدن فولاد و دیگری از سپاهان می‌گیرد، بعد می‌گویند رقابت سالم است! روی صندلی یک «ور»ی می‌نشینید و می‌گویید با بازیکنان‌مان تسویه کرده‌ایم. پس چه کسی باید تسویه کند؟ من که پولی در نمی‌آورم؟

بازیکنان سابق استقلال را شارژ کردند تا شکایت کنند و سه امتیاز از ما کسر شود!
وی تصریح کرد: حاضر نیستیم بعد ۴۲ سال کاری انجام دهیم تا دوباره موضوعی پیش بیاید و کار گره بخورد. نمی‌خواهم بیشتر از این توضیح بدهم. قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت آجورلو نمی‌تواند هر کاری را انجام دهد و مجبور است به گردن مدیرعامل بعدی بیندازد. من هر کاری بکنم باید آخر سال در حسابرسی مشخص شود. بالا و پایین ما در شاخصه ارزش‌گذاری مشخص می‌شود. چه کسی می‌تواند این کار را بکند؟ باشگاه برای مردم است، نه مال هیچ صنف دیگری. برای من عجیب بود دیدم لیونل مسی که هویت بارسلونا بود، زمانی که به باشگاه دیگری رفت، یکسری‌ها در باشگاه عکس‌هایش را پاک می‌کنند. هوادار باشگاهش را می‌خواهد. شکایت‌هایی از بازیکنان سابق استقلال داریم که درست یا غلط شارژ شده‌اند تا به این و آن نامه بنویسند و بگویند نگذارید استقلال بازیکن بگیرد، چون پنجره‌اش بسته بوده و خلاف است بازیکن بگیرند و اقدام کنید تا سه امتیاز از این تیم کسر شود.

اگر استقلال برای مردم بود، اموالش را مصادره نمی‌کردند
مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: به این بازیکنان می‌گویم پول بیاید حتماً می‌دهیم و تسویه حساب می‌کنیم. گفتیم باشگاه استقلال را ثروتمند می‌کنیم و این کار را با فرایند اقتصادی و حضور مردم انجام می‌دهیم. اگر مردم بیایند قدرت، اقتصاد، فرهنگ و مکتب گره می‌خورد. اگر استقلال برای مردم بود، اموالش را مصادره نمی‌کردند. ما از این تجارب استفاده خواهیم کرد که مال مردم را به خودشان بدهیم. مردم از آنچه که دارند، حتماً استفاده خواهند کرد. به دوستان گفتم فکر کنم آخرین مدیرعاملی باشم که از دولت و وزارتخانه منصوب شود. فرایند خصوصی‌سازی مدیر بعدی را انتخاب خواهد کرد. من اینجا نیامده‌ام که لحاف و تشک پهن کنم و هر کاری دوست داشتم انجام دهم. من آمده‌ام در تغییر ادبیات اقتصادی، باشگاه را در اختیار مردم قرار دهم.

خدمت در استقلال بی‌بدیل‌ترین مقطع کاری من است
آجورلو با تأکید بر اینکه باشگاه استقلال برای مردم است، خاطرنشان کرد: از تاریخ ۱۳۲۴ هر کسی در استقلال بازی کرده است، صاحب سهم پیشکسوتان استقلال محسوب می‌شود. مرحوم سهراب بوقچی هم سهام دارد. بلوک ما برای طبقه اشرافی نیست که کاری کرده باشند، این سهم برای همه است. تدارکاتچی، اعضای هیئت مدیره و خبرنگاران استقلالی هم صاحب سهم هستند، سهمی که قانون مشخص می‌کند. مابقی را به قانون می‌سپاریم. خدمت در استقلال بی‌بدیل‌ترین مقطع کاری من است. اینجا اوج کاری هست که باید برای یک فرایند بزرگی به نام استقلال با بیش از ۳۵ میلیون جمعیت تصمیم درستی بگیرم.

وی راجع به بحث ارزش‌گذاری روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: یک مسئله دیگر هم وجود داشت که قیمت کم است؛ بله، ما دعوا و قهرهای خودمان را کردیم و گفتم نه. به کارشناسی که از سیستم قوه قضاییه آمده بود گفتم شما تاکنون تجربه این کار را در ایران نداشتید تا درباره دو باشگاهی که مردم پشتیبان‌ها هستند، کار خصوصی‌سازی را انجام بدهید. اگر شرکتی ۳۵ میلیون جمعیت هوادار داشته باشد، یک هوادارش از کوچک گرفته تا بزرگ چقدر قیمت دارد؟ این عدد و قیمت ندارد و من این را به کارشناس گفتم. اگر بگوییم به هر کسی یک فرصت اقتصادی ۵۰۰ هزار تومانی بدهیم، ضرب کنید چقدر می‌شود. ۱۷ و نیم هزار میلیارد، پس برای من سه تومان گذاشتید؟ نگفتیم یک میلیون و ۱۰ میلیون و یک میلیارد، گفتم ۵۰۰ هزار تومان. این قیمت اقتصادی است که یک هوادار می‌خواهد در سال با ما کار کند. با دارایی که از ما گرفتند حساب کنید. یک شبه نمی‌توان این راه را رفت.

در فرآیند اقتصادی از موانع می‌گذریم چون از همه بزرگتر و قوی‌تر هستیم
مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه با اشاره به اینکه باید از یک جا شروع کنیم، یادآور شد: من عذرخواهی می‌کنم باشگاه استقلال که قیمت ندارد به عددی رسیده که این عدد حداقل چیزی است که ما را به حقیقت‌یابی می‌رساند. شمایی که می‌گفتید باشگاه استقلال آب و نان ندارد، الان سه هزار و دویست میلیارد قیمت داریم و فقط دویست میلیارد بدهی داریم، ما در فرآیند اقتصادی از موانع می‌گذریم چون از همه بزرگتر و قوی‌تر هستیم. بدانید که نمی‌شود با تاریخ بازی کرد و من به اینجا نیامدم که خانه‌ای برای خودم درست کنم. آمدم تا این خانه را به مالکان اصلی‌اش بدهم و تولید پول کنم. از آقایان رئیسی، مخبر، سجادی و خاندوزی تشکر می‌کنم که تصمیم به این نقطه رسیده است که بتوانیم در ۱۵ اسفند جشن ملی بگیریم.

چرا از مجیدی حمایت نکنم؟!
آجورلو تأکید کرد: ما در حال آتش زدن کشتی‌های خودمان هستیم و می‌خواهیم به دامن ساحل آرام مردم بیاییم که با چشم بینای خصوصی‌سازی و قوانین و مقررات آنها ما را ببینند و بسنجند. نگویند آقای آجورلو شما در شهرداری بودی و با من رفاقت داشتی و ندیدم. اینجا جای ندیدن نیست و جای دیدن است. خدا را شکر می‌کنم و باز هم سر قهرمانی استقلال می‌روم و باید از فرهاد مجیدی تشکر کنم که خیلی خوب کار کرده است. همیشه می‌گویم که چرا این فرصت را به مربیان خارجی می‌دهیم و آفرین و باریکلا می‌گوییم، اما چرا به مربی و بازیکن جوان خودمان نگوییم؟ چرا از او حمایت نکنم؟ مجری برنامه شبکه سه باید از استقلال و تیم ما حمایت کند، اما می‌گوید تیم حریف خوب بود، اما این تیم هم دیگر... . تمام چهره‌اش از عصبانیت استقلال است، اما برادر من بگذر و هوای نفست را زمین بگذار و به هوادار ما رحم کن. آن هوادار جوان و نوجوانی که در خانه نشسته و دنبال قهرمانی است و ما برای قهرمانی می‌جنگیم و به کمک شما نیاز داریم.

می‌گویند از فضای مجازی می‌ترسیم و حق قانونی ما را در مسئله سربازی نمی‌دهند
وی با بیان اینکه شما جوانان برومند کجایید و بریزید، افزود: می‌دانید به من چه می‌گویند و چرا حق قانونی ما را در مسئله سربازی نمی‌دهند؟ می‌گویند از فضای مجازی می‌ترسیم، اما مگر فضای مجازی یک لشکر دارد، پس شما کجایید؟ من همیشه وحدت و آرامش را توصیه می‌کنم، اما چرا مسئولان که باید تصمیم قانونی بگیرند، می‌گویند فضای مجازی را چه کار کنیم؟ خب به خانه‌تان بروید اگر بلد نیستید. قانون را باید اجرا کنید. مرادمند سرباز است و از نیروی دریایی زنگ زدند که به سربازی بیا، اما آیا به شماره سه میلیون و ۶۰۰ نفر که امروز غایب هستند، پیام می‌دهید که به فلان ارگان بیا و خدمت کن؟

چرا مثل سال‌های گذشته می‌خواهید استقلال قهرمان نشود و دست از لابی‌گری برنمی‌دارید؟
مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: چرا مثل سال‌های گذشته می‌خواهید استقلال قهرمان نشود و دست از لابی گری برنمی‌دارید؟ اگر مدیران گذشته جان دفاع از حقوق باشگاه استقلال را نداشتند، من دارم، این گوی و این میدان. اگر دو بازیکن استقلال هم از دست بروند، قهرمانی‌اش گرفته نخواهد شد، چون اراده بازیکنان استقلال است که قهرمان شود. این خواسته در مغز و جان و قلب بازیکنان، کادر فنی، هواداران و پیشکسوتان ما دیکته شده است. یکی از این دو بازیکن ما قانوناً سرباز است و به آن احترام می‌گذاریم، اما می‌گوییم اگر یک بازیکن سه ماه به پادگان برود و تیم نداشته باشد، به تیم ملی ایران و این بازیکن جفا کردید. قانون، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش چه می‌گوید؟ پس تبعیت کنید و آنها به بالاترین مقام نیروهای مسلح نامه نوشته‌اند که برای تیم ملی کمک کنید، پس کمک کنید، صدقه که نمی‌خواهید بدهید، می‌خواهید قانون را رعایت کنید.

اگر پیشکسوت استقلال نیاید، من به در خانه او می‌روم و سهامش را می‌دهم
آجورلو سپس در خصوص فرآیند واگذاری سهام استقلال تصریح کرد: من با کمک تک تک شما و با عقلانیت مکتب استقلال پیش می‌روم. اگر پیشکسوت استقلال نیاید، من به در خانه او می‌روم و سهامش را می‌دهم. استقلال باید در خانه آن مدیری برود که شما می‌گویید زندگی‌مان را مدیون او هستیم و اگر خودش نیست، اعضای خانواده‌اش هستند و باید سهام او را بدهیم. اینجا هیچکس از قلم نمی‌افتند. همه هستند و حتی هوادار، مربی، تدارکاتچی و همین خبرنگارانی که من شرمنده آنها هستم که یکی دو ساعت دوربین به دست هستند. همه باید حق خودشان را از استقلال پولدار ببرند. من مجدداً از آقای سمیعی که فوق‌العاده به من کمک کرد، آقای دولتشاهی و خسرو حیدری که هر موقع گیر می‌کنیم از او سؤال می‌کنیم و آقای نوری‌فر تشکر می‌کنم. خبرنگاران پرحاشیه هستند و مثل خود من حاشیه‌شان زیاد است. از تک تک بازیکنان، کادر فنی و حتی سرپرست تیم عزیزم، بیژن طاهری باید تشکر کنم. وقتی با بهتاش فریبا مشورت کردم که چه سرپرستی بگذارم، اول از همه او را گفت و با اینکه انتخاب سرپرست اختیارم بود، اما وقتی با فرهاد اسامی را مطرح کردم که با کدام راحت‌تر کار می‌کنی، آقای طاهری را گفت و اعلام کرد بزرگ تیم ماست. من از سرپرست تیم‌مان ممنونم و امیدوارم تمام عناصر استقلال، از این فرآیند اقتصادی بهره‌مند شوند.

الان می‌فهمیم چرا استقلال در سنوات گذشته قهرمان نشد
آجورلو در ادامه درباره جلسه‌اش با رئیس سازمان خصوصی‌سازی و پیشکسوتان استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف‌مان این بود که بتوانیم کارهای انجام شده درباره بحث خصوصی‌سازی را به اطلاع پیشکسوتان برسانیم. اتفاقی غیرباوری افتاده است که خیلی‌ها تصور می‌کردند اجرا نمی‌شود. چند سالی درگیر بودیم این اتفاق می‌افتد یا نه، ولی به کمک همکارانم و قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی، همراهی وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر ورزش و جوانان و دولت آقای رئیسی قرار است این اتفاق بیفتد. در سه چهار ماه گذشته همکارانم با وجود موانعی مختلفی که از طرف دیگران وجود داشت، کار کردند. الان می‌فهمیم چرا استقلال در سنوات گذشته قهرمان نشد، چرا که از زمین و آسمان و صبح تا شب چوب لای چرخ استقلال گذاشته می‌شود. این بار با صبوری کاری کردیم تا اتفاقات رخ داده به تیم منتقل نشده و هواداران عصبانی نشوند. این تلاش‌ها باعث شده که استقلال در صدر جدول بماند و فاصله امتیازش را با تیم دوم بیشتر کند. از فرهاد مجیدی، تک تک بازیکنان و هواداران خوب و باهوش و پیشکسوتانی که همراهی‌مان کردند، تشکر می‌کنم. از رسانه‌های همراه سپاسگزارم چون چاله و چوله‌هایی که دیگران تعیین می‌کنند از استقلال دور نگه داشته و با اطلاع‌رسانی خنثی می‌کنند، مخصوصاً در فضای مجازی.

از دوستانم در نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی تعجب می‌کنم که آشنا به قانون هستند
مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به بحث سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند گفت: این همه به موضوع سربازی یزدانی و مرادمند دامن زدند. من از کسانی که می‌خواهند استقلال را از حق قانونی‌اش منع کنند تعجب نمی‌کنم، از دوستانم در نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی تعجب می‌کنم که آشنا به قانون هستند. خودشان در سال ۹۷ آیین‌نامه‌ای نوشتند و گفتند بازیکن در سطح ملی می‌تواند تا ۳۰ سالگی در لیگ برتر بازی کند. مرادمند ۲۸ ساله است و به اردوی تیم ملی دعوت شده. با سردار زاده‌ کمند، اشتری، نهری و مسئولان ذی‌ربط صحبت کردم. قطعاً وجود استقلال رعایت قانون است.

یزدانی بازیکن ملی است، اگر از استقلال بیرون برود، کجا باید بازی کند؟
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولان ذی‌ربط به او برای بحث ادامه فعالیت یزدانی و مرادمند «اوکی» داده بودند یا نه، گفت: نقطه نظرات متقابل و برداشت‌هایی از قانون وجود داشت. همانطور که باران چشمه مصاحبه کرد و گفت بارها این کار را کرده‌ایم و یک اتفاق معمولی است، چرا این بار انجام نمی‌شود؟ از شخص سردار زاده کمند شنیدم که گفت دوستان درباره فضای مجازی صحبت می‌کنند، من هم گفتم باید قانون رعایت شود. مرادمند حتماً بازیکن استقلال خواهد بود، ولی یزدانی ۳۰ سالش پُر شده است. در رابطه با یزدانی این اعتراض را داریم که هشتم اسفند سی سالگی او تمام می‌شود و باید سه ماه دیگر فرا می‌خواندند. موضوع اول این است که چرا یزدانی را زود فراخوانده‌اید، موضوع دوم این است که یزدانی بازیکن ملی است و اگر از استقلال بیرون برود، کجا باید بازی کند؟

کمک کنید یزدانی در فرآیند ورزشی قرار بگیرد
مدیرعامل باشگاه استقلال راجع به آینده سیاوش یزدانی در صورت جدایی از جمع آبی‌پوشان و اعزام به خدمت سربازی که یگان خدمتی او سپاه تعیین شده است، گفت: الان نقل‌وانتقالات بسته است، آیا باید به تیم لیگ دسته اولی سپاه برود؟ خب سپاه در لیگ دسته اول تیمی ندارد، آیا باید به پادگان برود و صبح تا شب بنشیند؟ اگر طرفدار تیم ملی هستید، شادی مردم را در صعود تیم ملی می‌پسندید و می‌خواهید سیاوش هم سال آینده در کنار سایر بازیکنان تیم ملی خوش بدرخشد و حاصل عمرش را بچشد، کمک کنید در فرآیند ورزشی قرار بگیرد.

من می‌خواهم مقابل ظلم، ستم و ناحقی بایستم
«چرا با تحکم و خودرأیی می‌گویید که تعبیر ما از قانون درست است؟»، آجورلو با بیان این جمله افزود: من فکر می‌کنم یک قانون واضح است که در سنوات گذشته هم اتفاق افتاده و وزیر اسبق ورزش خواسته و شما انجام دادید، اما آقای سجادی، وزیر امروز نامه می‌دهد و شما بدون مطالعه بایگانی می‌کنید؟ نامه بعدی که دستور را از بالاترین مقام نیروهای مسلح گرفتم را آوردید و به کمیسیونی فرمایشی بردید که خودتان را تبرئه کنید تا همه بگویند به فرموده، شما درست می‌گویید و تصمیمی بگیرید که به سود فوتبال کشور نباشد؟ مگر شما مرجع تعیین‌کننده هستید که چه کسی بازیکن ملی است و چه کسی نیست. معلوم است که قانون گفته دو نهاد است که هم آقای کامرانی‌فر درباره سیاوش یزدانی نامه داده و هم وزارت ورزش از شما خواسته و خواهش کرده سه ماه تعویق بیفتد. چون دو دفاع ما یکی محروم است و دیگری آسیب دیده و ممکن است ما به مشکل بخوریم؟ چرا کمک نمی‌کنید، شما که همیشه به فوتبال کمک می‌کردید؟ چرا، چون استقلال پنج امتیاز بالاتر است و امکان دارد اطراف شما خدای نا کرده سمپات‌های تیم رقیب باشند و به شما کمک کنند که وارد تصمیمی غلط شوید؟ من می‌خواهم مقابل ظلم، ستم و ناحقی بایستم. شما وقتی قانون را رعایت نمی‌کنید، من چرا باید سکوت کنم؟

بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران در حال رقم خوردن است
وی سپس با تکذیب این مسئله که فرهاد مجیدی قصد استعفا از سرمربیگری استقلال پس از دیدار با فجر سپاسی را داشته است، درباره اینکه برنامه او برای درآمدزایی پس از خصوصی‌سازی چیست، گفت: حتماً برنامه داریم و اکنون بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران در حال رقم خوردن است. باشگاه استقلال ۱۵ اسفند به لطف خدا خصوصی خواهد شد و ۱۰ درصد سهام به فروش می‌رسد که مردم می‌توانند استقبال کنند و درباره ۹۰ درصد آنهم در سال جدید تصمیم گیری می‌شود.

آجورلو در واکنش به سؤال دیگری درباره بحث کارگزار باشگاه و اینکه حداقل درآمد از این کارگزار ۵۰۰ میلیون در نظر گرفته شده بود، اما شرایط مشخص نیست، سکوت کرد و پاسخی به این سؤال نداد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 1
    عالیشاه که تو اون زمان به تیم ملی دعوت میشد؟
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 11
    دمت گرم سرداردلها کولاک کردی ایول داری....
    • رضا IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      9 2
      لقب سردار دل ها مال یه فرد بی همتا به اسم حاج قاسمه نه این شومن
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      تو تراکتور میخواست جونشو بده، تو پاس و استیل آذین هم همینطور. اما قصر در رفت و رسید به الان. دفعه بعدی میخواد جونشو به کدوم تیم بده باید منتظر موند
  • میلاد IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 6
    یه نیروهای مسلح قاطی رانت بازی نشده بودن که این داره میکنه اسارت نور و عالیشاه یادش رفته به زور برد تبریز
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 4
    منتظر عذرخواهیت به خاطر حرکت زشتت با میکروفن قرمز اون دختر خبرنگار هستیم
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 4
    این اقا همین سه ماه پیش که مدیرعامل استقلال نبود هنوز گفت ارزش برند پرسپولیس بسیار بیشتر از استقلاله اما امروز یه طور دیگه حرف میزنه، پیر و طفلی که میان تو باشگاه استقلال انگار از یه چیزی استفاده میکنن حرفای گذشتشون یادش میره
  • میثم IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 2
    جناب اجرلو نورالهی و عالیشاه وسط فصل بوسیله شخص شما به زور اومدن تراکتور ، یادتون باشه نورالهی تو ازادی گریه میکرد اونارو یادت نیست؟
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    سردار ؟؟؟ میکرو فون پرت می کنی شدی بچه ۱۵ ساله تیفوسی خجالت داره بابا پیرشدی تو پاس بودی مؤدب بودی چی بگم دهنم تا موند اینقدر کینه ؟؟؟ تو تو تراکتور نبودی نورالهی و عالیشاه اومدن تراکتور خدمت ؟؟؟ انصاف خوب چیزیه
  • Hani IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    این بنده خدا چی میزنه اینقدر توهم برش داشته خدایی هنوز دارم میخندم ، طرفدارای پرسپولیس و تیم ۳ پایتخت تو تمام نظر سنجی ها ۵۵ بعضا ۶۰ ۶۵ درصد بوده مابقی بین تیمای این بنده خدا و داداشی هاش یعنی سپاهان و تراکتوره حالا این تو روز روشن علم امارو داره میبره زیر سوال یعنی عادت کردن به خیال پردازی و خالی بندی ، اگه شما ۴۰ میلیونید پس جمعیت ایران باید بالای ۱۰۰ میلیون باشه چیزی در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ ، قانون قانونه الان دارید جار میزنید خودت علنی داری میگی با اشتری صحبت کردم ، اشتری چیکارس سرباز سربازه خون اینا از امثال پولادی که نبابود شد و نورالهی و عالیشاه رنگین تره ؟! اینا هیچی اون سربازای بدخت که دارن پا میکوبن .. جمع کنید این .. سجادی و فدراسیون ابی بدونه محل کارشون روسرشون خراب میشه حتی امیری هم اگه سربازه باید بره که اگه باشه با وجود این همه استقلالی در راس وزارت و فدراسیون دستش رو میشه وقتی نشد سکوت کنید ، تیم ملی ما نیاز به امثال اینا نداره اینقدر بازیکن هست که با ۴،۵ تا بازیکن نیمکت نیشین تیم اسیب نبینه ، تازه صعود کردسگ الکی جو ندید شرایط حساس نیست اینا برن خدمت اونجا بهش ن بیشتر نیاز داریم تا تیم ملی ،بازیگن ما وسط فصل با جبر همین اقا که اون موقع خوش خدمتی تراکتور رو میکرد تو بدترین زمان ممکن از تیم جدا شدن حالا چی شده همون ادم اسرار داره .. ما اینجا چشمون به ر ند این ماجرا هست اینا باید مثل همه ما برن خدمت ، تمام
  • ۷۷۷۷۷ IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    با لابی و کمک فدراسیون فوتبال و هیات داوران راحت ۸۰ امتیاز هم میگیری...قهرمان
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    تعريف واقعي از يك شومن شارلاتان
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    در تعجبم از رسانه ها که علیرغم حرکت زشت ایشان و توهین به خانم خبرنگار باز هم خبری از ایشان کار می کنند. ایشان یایستی عدر خواهی رسمی از خانم خبرنگار و از رسانه های کشور به طور رسمی عدر خواهی کنند.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    خود مدیرعامل کیسه هوچی گری میکنه چه برسه به طرفداراشون
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک خوبه فایل صوتی لابی و فشار برای رای گل گهر ( امتیاز معیشتی ) افشا شده
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    آقا اینها مثل نتایج بازی هایشان احتمالاً کدخدا را دیدند که با اطمینان دفاع وسط جذب نکردن ، حالا ببینیم یک مرد پیدا می شود که قانون را برای همه یکسان اجرا کند.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    تا وقتی که آجرلو و سجادی و اعضای فدراسیون هستند این بابا ابوعطا می خونه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    تیم فراقانونی از همه جور رانت و پارتی استفاده میکنه و بقیه تیمها مظلوم و محروم
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    هر طوری هست میخوان استقلالو قهرمان کنند، اما بار کج به مقصد نمیرسه.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    حتی زمان سلطانی فر هم همیشه استقلال بهترین بازیکنان و مربیان از جمله ( استراماچونی و شفر و .. ) داشت الان یک جنگ نابرابر آقای وزیر ورزش راه انداخته و تیم پرسپولیس خلع سلاح کرده و از طرفی هم تیم های دیگه ضعیف هستن و این قهرمانی برای استقلال زیاد قشنگ نیست البته هرچند دوست دارن بعد از 10 سال قهرمان بشن و ستاره سوم بچسبونند
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    آجرلو زر مفت زیاد میزنه؟ کثافت مثل دیگران؟ تا الان چطوری امتیاز گرفتید؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    واقعا شرم آوره . ناسلامتی سردار مملکته . از بافتن یک مشت خزعبل و ریختن بنزین بر روی احساسات هواداران و ایجاد موج منفی اجتماعی چه کسی بهره می بره ؟؟؟ وقتی مملکت بی قانونه نتیجه اش میشه همین جفنگیات . و الا خفتش رو میگرفتن و میگفتن یالا برای ادعاهات مدرک رو کن و الا بفرما هلفدونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس