کد خبر 1344664
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
راز دختر فراری بعد از ۶ سال فاش شد | این دختر وقتی ۱۲ ساله بود از خانه فرار کرد و حالا در ۱۸ سالگی با ۳ بچه بازگشته است!

۶سال پیش وقتی دختر ۱۲ساله به طرز مرموزی ناپدید شد، مادرش همه‌جا را به‌دنبال او گشت تا اینکه چند روز قبل یک تماس تلفنی اسرار ناپدید شدن دخترگمشده را فاش کرد.

به‌ گزارش مشرق، مهناز مهر سال۹۴ وقتی فقط ۱۲سال داشت ناپدید شد.

در همان زمان مادرش به اداره پلیس رفت و گم شدن دخترش را گزارش کرد و گفت: از وقتی از شوهرم جدا شدم، دخترم با من زندگی می‌کرد اما آخرین بار برای رفتن به مدرسه از خانه بیرون رفت و ظهر هرچه منتظرش ماندم برنگشت. نگران شدم و به هرجا که فکر می‌کردم رفتم اما هیچ‌کس اطلاعی از او نداشت. حتی دوستانش هم نمی‌دانستند که چه بر سر دخترم آمده است.
با اظهارات این زن، تیمی از مأموران جست‌وجو برای یافتن دختر گمشده را شروع کردند تا اینکه معلوم شد او همراه پسری افغان به ترکیه فرار کرده است.

مادر مهناز گفت: ما در یکی از مناطق جنوبی پایتخت زندگی می‌کنیم. روبه‌روی خانه ما مردی افغان به نام محمد زندگی می‌کرد که کارگر ساختمانی نیمه کاره بود. آنطور که متوجه شدم محمد در راه مدرسه دخترم را فریب داده و با او طرح دوستی ریخته و با هم به ترکیه فرار کرده‌اند.

۶سال بعد 
در این سال‌ها تلاش‌ها برای شناسایی محل زندگی دختر گمشده بی‌نتیجه بود تا اینکه چند روز قبل تماسی با مادر وی گرفته و معلوم شد که مهناز به ایران بازگشته است.

در این شرایط مادرش راهی اداره آگاهی تهران شد و گفت: چند روز قبل موبایلم زنگ خورد و فردی ناشناس گفت اطلاعاتی از دخترم دارد. مرد ناشناس می‌گفت دخترم از ترکیه به ایران بازگشته و در یکی از محله‌های تهران زندگی می‌کند. وقتی از او خواستم آدرس و نشانی او را بدهد، طفره رفت و گفت باید ۲میلیاردتومان به‌حساب او واریز کنم تا آدرس و نشانی او را در اختیارم قرار بدهد. التماسش کردم اما فرد تماس گیرنده تلفن را قطع کرد و گفت هر وقت این مبلغ را تهیه کردی تماس بگیر. او حتی تهدید کرد که اگر پای پلیس را به ماجرا باز کنم، ممکن است جان دخترم به خطر بیفتد.
با اظهارات این زن، تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران، با دستور بازپرس دادسرای جنایی وارد عمل شدند و توانستند تماس گیرنده را که مردی افغانستانی بود شناسایی کنند.

او محل زندگی مهناز را لو داد و مدعی شد که وقتی پی به راز این دختر برده قصد اخاذی از خانواده‌اش را داشته که ناکام مانده است.

به این ترتیب دختر گمشده که حالا زنی ۱۸ساله و مادر ۳فرزند است شناسایی شد و پس از احضار به دادسرا گفت: از کودکی با مادرم بزرگ شدم و او همیشه به من می‌گفت که پدرت تصادف کرده و فوت شده است اما پیش از اینکه خانه را ترک کنم متوجه شدم که او در تمام این سال‌ها به من دروغ گفته بود. پدرم زنده بود و وقتی به سراغش رفتم متوجه شدم که هنگام جدایی از مادرم حتی از باردار بودن او خبر نداشته و نمی‌دانسته که دختری دارد.

این تنها دلیل ناراحتی من از مادرم نبود، چرا که او همیشه مرا اذیت می‌کرد و کتکم می‌زد. گاهی مرا مجبور به تکدی‌گری می‌کرد و در سن ۱۲سالگی قصد داشت به اجبار مرا به عقد یکی از بستگانش درآورد اما من مخالفت کردم. در آن دوران سخت بود که با محمد(جوان افغان) که مقابل خانه ما کارگری می‌کرد آشنا شدم.

وقتی ماجرای زندگی مرا شنید، پیشنهاد کرد که همراه او به ترکیه بروم و من هم قبول کردم. ما قاچاقی به ترکیه رفتیم و در آنجا ازدواج کردیم و کار می‌کردیم. من کارنظافت خانه‌ها را انجام می‌دادم و محمد باغداری می‌کرد. در این مدت صاحب ۳فرزند (۲پسر و یک دختر) شدیم. اما این اواخر مشکلات مالی به سراغمان آمد و ناچار شدیم به ایران برگردیم.

از سوی دیگر دلم برای مادرم خیلی تنگ شده بود و دلم می‌خواست باردیگر صدایش را بشنوم و او را ببینم. در فکر پیدا کردن او بودم که متوجه شدم، یکی از آشنایان شوهرم به قصد اخاذی از مادرم با او تماس گرفته و همین باعث شد که همه‌چیز لو برود.

بازپرس پرونده پس از شنیدن حرف‌های مهناز، اظهارات او را ثبت کرد. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • نیما IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    17 3
    چه ماجرای عجیبی
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    23 17
    حالا که این زن از شوهرش شکایتی ندارد سه بچه هم دارند دیگر دلیل ندارد خانواده اش اعتراض کنند. آنها را ببخشند و اجازه دهند که این زن و شوهر و بچه هایشان با هم زندگی کنند. هر چند از اساس اجازه پدر برای ازدواج دختر لازم بوده است.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 21
      پولش را کی میده پرفسور
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    14 21
    با تشکر از بلند نظری مسئولان کشور تحریم اثری بر کشور نداشته است
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      22 15
      حداقل بزرا قضیه اوکراین تموم بشه بعد این رو بگو. اوکراین ثابت کرد رفاه بیشتر به قیمت امنیت چیزی جز نابودی و جنگ در بر نداره. هیچ کس نباید جون رو با نون طاق بزنه. اینو آویزه گوشت کن. سران غربی برای برداشتن تحریم امنیت و تمامیت ارزی کشور رو هدف گرفتن. این برداشتن تحریم چیزی به غیر از عذاب و نا امنی برای ما نداره. باید خودکفا بشیم و قوی
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      18 5
      بر سیاست های کلی کشور و زندگی مرفهان و مسئولان اثری نداشته بر مردم مستضعف گران آمده است
    • به 13.12 IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      15 3
      اتفاقا همان مردمی که زیر توسط و فقیر از روز اول پای انقلاب و مقاومت و تحریمها ایستادند و تاکنون 99 درصد نق زدن ها توسط شمال مرفهان شمال شهری بوده و هست. منطقه 17 پای انقلاب بود یا شمیران؟
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      20 0
      22 بهمن که همه ماشینها تندر به پایین توخیابان بود و موتور و دوچرخه
    • حسین US ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 0
      تحریم ها روی مغز غربگداها خیلی اثر گذاشته. پاک خل شده‌اند. این مساله اجتماعی چه ربطی به تحریم آمریکا داره؟! بعد هم آمریکا تحریم کرده از هموطن ها انتقام می‌خواهید؟ برید با آمریکا بجنگید آدم بشه
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    49 1
    تو مدارس بدون قبح زدایی یک سری آموزش ها به دختران کم سن خام بدهند تا به این سادگی گول نخورند و از خانه فرار نکنند. زنی مسن در محله ما بود که شغلش شناسایی و جمع آوری دختران فراری از ترمینال جنوب و فروش آنها به جا......ها بود! خودش هم در زیرزمین خانه اش بعضی از این دختران کم سن بیچاره را نگه داری و مجبور به هر کاری میکرد. در ترمینال ها اگر یک پلیس مخفی بگذارند بسیاری از این دخترها از نابودی نجات میکنند.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      18 1
      خدا مرگش بده پیرسگ. یعنی کسی نبود از این جونور شکایت کنه؟!
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      16 2
      متاسفانه در ایران از خلافکار ها شکایت میشه دستگیر میشوند,و مدت کوتاهی به زندان میافتند, در زندان صدها نوع روش و لم جدید تر برای فرار از چنگ قانون یاد میگیرند, با پول خلاف بادآورده وکیل میگیرند وثیقه میگذارند, سپس حرفه ای تر و ورزیده تر می افتند به جون مردم بدبخت بیچاره!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    30 9
    خاک تو سرت مادرت که دروغ به این بزرگی گفته، خاک تو سرت پدرت که وقتی فهمید بچه داره مسئولیت بچه اش رو به عهده نگرفت،خاک تو سرت خودت که بدترین روش رو برای انتقام ازمادرت انتخاب کردی آخه فرار شده راه احمق.*احمق ها جمع شدن، شدن یه خانواده*.اصلا مگه وقتی یه نفر میخواد طلاق بگیره آزمایش بارداری باید بدی چه طور قاضی حکم طلاق داده، زن باردار رو که طلاق نمیدن!!!!!!!!!!!!!
    • RO ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      8 4
      احمق تویی که این استدلال ها رو برای بچه 12 ساله میکنی
    • مهدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      احمق تویی که سری قضاوت‌ میکنی
  • محمود IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    13 0
    چقدر انسان سواستفاده گر تو چند خط داستان وجود داشت
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    15 3
    ترکیه چه خبره؟؟؟ من فقط فساد و مست شدن که باز هم به فساد ختم میشه در ذهنم تصور میشه. اگه خبر دیگه هست لطفا من را در جریان بگذارید
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 3
    پیج اینستاگرام دختران ۱۲ تا ۱۶ سال رو دنبال کنید متوجه فاجعه میشود
  • ناشناس IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    16 1
    به جای اینکه آنها را بازخواست کنید ، شرایطی فراهم کنید تا بتوانند به زندگیشان ادامه دهند .
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 1
    خاک برسرت.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 5
    همونجا میموند بهتر بود سه بچه ترکیه ای داره
  • FR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    چرت و پرت .. 
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    17 1
    رفتی با یه افغانستانی ازدواج کردی که باهاش بری ترکیه اونجا کلفتی کنی؟ واقعا حماقت بعضی ها تمومی نداره. نمیدونم چی تو مغزشون میگذره که فکر میکنن برن خارج از ایران پیشرفت میکنن. برای زندگی تو اروپا یا باید پولدار باشی یا واقعا نخبه. اونا برای امثال ما آدمای عادی ارزشی قائل نیستن اینو بفهم.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 2
    دخترک در اخاذی نقش داشته ودروغ میگه که دلش تنگ شده برای مادری که ازش متنفربوده
  • FI ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    13 6
    همانطور که 95% جرایم ایالات متحده توسط سیاه پوستان و مهاجرین لاتین انجام می گیرد. کشور ما هم بیش از 70% جرایم خاص اعم از قاچاق مواد مخدر, تجاوز, انتقال دختران کشور به کشورهای مجاور, بالاخص کشورهای خلیجی جهت..., سرقت و.. و... توسط ملتی مشخص انجام میگیرد, که متأسفانه قوه قضائيه و نیروی انتظامی پنهانکاری میکنند و بدون اشاره به ملیت آنان طوری وانمود میشود که مثلاً آن همه جرایم در استان خراسان توسط اشخاص بومی انجام می گیرد.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      18 13
      اتفاقا در اینجا فرد افغانستانی عامل خیر شده و دختره را از ازدواج اجباری و فروشی نجات داده است و حالا هم خوشبختند. درد شما چیست؟ چشم نداری خوشبختی مردم را ببینی؟
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 2
      این خوشبختی بود ابله؟؟ اخفانی بی چشم و روی نمك نشناس.
    • به۰۰:۵۵ IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 2
      اگر نجات از ازدواج احباری و زندگی با مردی که دوست داری و سه بچه و شوهری که نان حلال می خورد خوشبختی نبست پس خوشبختی چیست؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 0
    لایه های واقعی شهر. مشرق، روشنفکر شده!؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    ظاهرا این یکی ربطی به اینترنت نداشته
  • یک شهروند ایرانی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    سلام و درود بر همه هموطنان چندتا درخواست داشتم از شما : ۱. تا وقتی مسئولیت پذیر نشدید ازدواج نکنید۲.تا وقتی با یک سری خصوصیات هم دیگه کنار نیومدید و وضع مالیتون خوب نبود بچه دار نشید.۳.زوجهای محترم هرگز از رفتارهای همسرتان یا حرفهایی که بینتون رد و بدل میشه رو بیرون از خونه ای که با عسق ساختید نبرید.۴.به هیچ کسی اجازه ندید تو زندگیتون دخالت کنه حتی پدر یا مادر ۵.بچه آوردن سخته اما نگهداریش خیلی سخت تره ۶.مراقب مهربونیاتون باشید و به هم احترام بزارید۷.زوج های عزیز اگر دیدید تحت هر شرایطی نمیتونید باهم کنار بیایید و عمرتون داره تلف میشه با احترام و خاطره خوب از هم جدابشید حتی توافقی.۸.تو زندگی اول جدا بشید بعد برید سراغ یکی دیگه نه اینکه هم نون و بخوای هم خرما خیانت نکنید.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 3
    خب به بچه های افغان او کار و شغل بدهید و و در ادارات بصورت رسمی استخدامشون کنید
    • ناشناس IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 3
      کارهای ایران فقط برای ایرانی ها است. وسط دعوا نرخ تعیین نکن معلومه که افغانی هستی
  • ناشناس IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    یعنی از دوازده سالگی تا هجده سالگی سه بار زاییده؟ پس شک ندارم همین الان که اونجا نشسته بچه چهارم رو هم حامله است!
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 1
      شغل بچه آوري رو پيش بگيرن براي كسانيكه بچه ندارن بچه بيارن درآمدش هم خوبه
    • به ۲۳:۱۰ - GB ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 0
      احتمالا خود تو را هم از فروشگاه خریده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس