کد خبر 1344409
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به ۱۳۰دلار در پی حمله روسیه به اوکراین

ریستاد انرژی اعلام کرد درگیری بین روسیه و اوکراین ۱میلیون بشکه در روز نفت خامی را که از طریق اوکراین و دریای سیاه منتقل می‌شود تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند قیمت نفت را به ۱۳۰دلار در هر بشکه برساند

به‌ گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، ریستاد انرژی اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت را به ۱۳۰ دلار در هر بشکه می‌رساند و مصرف‌کنندگان را با قیمت بالاتر بنزین و صورت‌حساب‌های بالاتر برق مواجه می‌کند.
جاراند ریستاد، مدیر عامل شرکت مشاوره ریستاد انرژی گفت:«درگیری بین روسیه و اوکراین بلافاصله ۱ میلیون بشکه در روز نفت خامی را که از طریق اوکراین و دریای سیاه منتقل می‌شود تحت تاثیر قرار داده و عرضه نفت در بلندمدت را هم مختل می‌کند. واقعیت این است که قیمت‌های بالاتری منتظر اروپا و کل دنیاست».

بیشتر بخوانید:

برنت ۱۰۱ دلار و ۵۶ سنت شد

تبعات قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار برای اروپا و آمریکا

قیمت نفت خام در روز پنجشنبه برای اولین‌بار از ۲۰۱۴ به‌دنبال ورود نیروهای روسیه به خاک اوکراین تا بیشتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت و آمریکا و متحدانش را وادار کرد روسیه را تحریم کنند. ریستاد عقیده دارد توقف کامل صادرات گاز روسیه چندان محتمل نیست اما ۸ درصد از عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین صورت می‌گیرد. گاز روسیه ۳۰ درصد از کل تقاضای اروپا را تامین می‌کند و فعلا منابع جایگزینی برای پر کردن جای خالی آن وجود ندارد.


 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به ۱۳۰دلار// کشورهای نفتی باید مخارج جنگ روسیه را بدهند چون اون باعث شد نفت بره بالا چون حاضر نبود کلاه سرش بگذارن و اوکراین را عضو ناتو کنند .تا بتونند بیخ گوشش و لب مرزش نیرو پیاده کنند . و جنگ جهانی سوم برای از بین بردن چین و شوروی را استارت بزنند. واقعا جدی میگی با مخارج جنگ ؟؟ نه بابا مگر اینکه مِهرَش را به اجرا بگذاره .کی داد کی گرفت والا
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    نون عربستان بی پدر تو روغنه و گاز قطر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس