کد خبر 1344286
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
اکتشافات نفتی نمایه نفت نمایه پالایشگاه نمایه

در پی آغاز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین، قیمت نفت برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای بشکه‌ای ۱۰۰ دلار رسید.

به گزارش مشرق،‌  قیمت نفت از ابتدای سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش عرضه و نگرانی از تنش‌های نظامی بین روسیه و اوکراین، بیش از ۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

کارشناسان بازار انرژی پیش‌بینی کرده‌اند که تشدید درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین و بروز جنگ در اروپا می‌تواند عرضه جهانی نفت را مختل کند.

بیشتر بخوانید:

ماکرون و جانسون روسیه را با «وضع تحریم‌هایی» تهدید کردند

بر اساس آمار پایگاه اینترنتی اویل پرایس در معاملات روز پنجشنبه، تا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان از مرز ۱۰۵ دلار در هر بشکه فراتر رفت.

صبح امروز خبرگزاری رویترز اعلام کرد قیمت نفت خام برنت پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس به بیش از ۱۰۲.۴۸ دلار در هر بشکه رسیده که بالاترین قیمت از سپتامبر ۲۰۱۴ است.

بیشتر بخوانید:

ریزش سنگین بورس‌های جهانی

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با جهش ۴.۸۵ دلاری (۵.۳ درصدی) به ۹۶.۹۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت از ابتدای سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش عرضه و نگرانی از تنش‌های نظامی بین روسیه و اوکراین، بیش از ۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

ببینید:

فیلم/ سقوط شدید بازارهای سهام اروپا

قیمت سبد نفتی اوپک نیز چندی پیش به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت در ۸ سال گذشته محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که تنش نظامی بین روسیه و اوکراین، قیمت نفت اوپک را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است که عمدتاً نفت خام خود را به پالایشگاه‌های اروپایی می‌فروشد و بزرگترین تامین‌کننده گاز طبیعی به اروپا است که حدود ۳۵ درصد از عرضه ثانویه را تامین می‌کند.

به گفته کارشناسان، با توجه به توقف خط لوله «نورد استریم ۲» از سوی آلمان، این احتمال وجود دارد که قیمت گاز در اروپا نیز طی روزهای آینده با افزایش چشمگیری مواجه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    5 1
    قدرت نداشتن آمریکا معلوم میشه، قیمت نفت بالا میره. مثل زمان احمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس