کد خبر 1344378
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
پوتین نمایه

وزیر خارجه فرانسه با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین، مدعی شد خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه پنجشنبه به‌صورت تلویحی روسیه را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد.

لودریان در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه وقتی در مورد استفاده از سلاح اتمی تهدید می‌کند، باید درک کند که ناتو نیز یک ائتلاف نظامی هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: در نبرد با روسیه تنهایمان گذاشتند

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در پاسخ به این سوال که آیا تهدید پوتین مبنی بر اینکه «با چنین پیامدهایی هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده‌اید» مساوی با تهدید روسیه برای استفاده از سلاح اتمی در مناقشه اوکراین است، گفت: «بله، چنین است».

ببینید:

فیلمی از بقایای درگیری ارتش اوکراین با روسیه

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «من فکر می‌کنم که ولادیمیر پوتین نیز باید درک کند که ائتلاف ناتو هم یک اتحاد هسته‌ای است. این تنها چیزی است که در این مورد خواهم گفت».

بر این اساس، لودریان در پاسخ به این سوال که چرا کشورهای عضو ناتو - که در دهه‌های گذشته در کشورهای غیر ناتو مانند افغانستان، لیبی و یوگسلاوی سابق مداخله نظامی کرده‌اند - از اعزام نیرو به اوکراین خودداری می‌کنند، توضیح داد: «این چیزی نیست که اوکراینی‌ها از ما می‌خواهند».

بیشتر بخوانید:

باید روسیه را از سوئیفت اخراج کنیم

وی اضافه کرد: «اوکراین خواستار کمک‌های بشردوستانه و مالی و همچنین تجهیزات نظامی است که غرب فراهم کرده و خواهد کرد».

به نوشته رویترز، وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که ناتو چه تسلیحاتی می‌تواند به اوکراین ارائه دهد، اظهار داشت: «آنها لیستی تهیه کرده‌اند و ما در حال بررسی آن لیست هستیم تا در اسرع وقت به درخواست‌های آنها پاسخ دهیم».

ببینید:

فیلم/ استقرار توپخانه‌ اوکراین در مراکز مسکونی

لودریان در پاسخ به این سوال که آیا اروپا و ناتو می‌توانند با وجود حضور سربازان روسی در اوکراین و تهدید پوتین به اقدام اتمی، پاسخ نظامی را رد کنند، گفت: «تحریم‌ها کارآمدتر خواهند بود».

وی همچنین افزود: «خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای خواهد بود».

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن نیز ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفت توکیو در سه حوزه، مسکو را تحریم می‌کند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    9 1
    فرانسه: پوتین بداند که ناتو سلاح اتمی دارد/// هههه. فنارسه ریغونه هم واسه ما آدم شده!
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    10 1
    لادریده هم باید بداند که یک بمب اتمی روسیه برای کل فرانسه کافی است ولی مساحت روسیه بیش از 26 برابر فرانسه است.
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      دقیقا...چی فکر کرده با خودش این ریغوی فرانسوی یهودی.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    8 1
    ای بازی غربه.روسیه رو تحریک به حمله کردن حالا هم تا جای ممکن تحریمش میکنن.دوسیه در بازی غرب افتاد..غربی هاهیچ کمکی به اوکراین نمیکنن این وسط روسیه به هدفش میرسه و غرب هم همین طور فقط اوکراین هست که واسه همگان عبرت میشه.ضررو اکراین با تحمل جنگ و اشغال و نابودی زیرساخت ها متحمل میشه.غرب هم تا میتونه روسبه رو تحریم میکنه همه پول هاشو بلوکه و اونو منزوی میکنه.مثل ایران که همه پولامونو و تجارتمونو بلوکه کردن.و تورم به شدت رفته بالا.البته این فرصت خوبی واسه ایرانه میتونیم کل بازار روسیه رو به دست بگیریم و البته غرب هم برای کاهش قیمت انرژی به دلیل خروج روسیه از چرخه انرژی متمایل به توافق با ایران میشه و ایران رو وارد چرخه انرژی میکنه هرچند برخلاف میل باطنی.یعنی توافق میکنن تا ایران تمی نشه و بتونه نفتشو بفروشه از اون طفم به نفت ما نیاز دارن تا قیمت نفت به دلیل جنگ بالا نره و تورم در اروپا و آمریکا سر به فلک نزاره.لامصب ها خیلی کثیف هستن.
  • بوسجين IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    7 0
    ااين احمق ها دنيا را از شتن بمب اتم منع مي كنند از طرف ديگر شاخ و شونه اتمي براي ديگران مي كشند اروپا پر كوتوله هاي سياسي شده كه حتي حرف زدنشان را بلد نيستند همين حرف ها اين پيام را به دنيا صادر مي كتد كه داشتن بمب اتمي قدرت و امنيت ايجلد مي كند خاك بر سر اينها كه حتي به قرار داد ها و موازين بينالمللي كه خودشان تعيين كرده اند نيستند و غير قابل اعتماد اين همان داستاني است كه امروزه اكراين را در اتش خود مي سوزاند قرار بود ناتو گسترش پيدا نكند كه خودشان ان قرار را رعايت نكردند ما در دنيايي زندگي مي كنيم چنين سياست مداراني بر ان حكومت مي كنند ما بايد حواسمان جمع باشد اميد بستن به انها واهي است
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    5 0
    اروپا و آمریکا فقط دهن گشادی دارن عرضه هیچ کاری رو ندارن اینا عرضه ندارن کشو خودشونو اداره کنن چه برسه که دنیا رو اداره کنن فقط گند بالا میارن اینا اگه راست میگن سفیران روس رو از کشورشان اخراج کنن جرات این کار رو هم ندارن اینا ی مشت بزدلند که فقط خواستن اوکراین رو درگیر کنند و حالا پشتشو خالی کردن
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    8 0
    کشوری که تو جنگ جهانی دوم ظرف یک هفته تسلیم شد حالا زبون درازی می‌کنه. مطمعن باش اگه جنگ بشه اولین کشوری که شکست می خوره خودتی.
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      وقتی فرانسه شده فساد خانه اروپا بعد از آلمان، چطور میتواند ارتش غیرتمندی داشته باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس