کد خبر 1344211
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
اخبار عراق| رایزنی مقامات عراقی و قطری درباره گاز/ احتمال افزایش نمایندگان چارچوب هماهنگی به بیش از ۹۳ نفر

رایزنی مقامات عراقی و قطری درباره گاز، احتمال افزایش نمایندگان چارچوب هماهنگی به بیش از ۹۳ نفر، دیدار نخست وزیران اسبق عراق و هشدار درباره افزایش مصرف مواد مخدر در عراق از جمله تحولات این کشور است.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، احسان عبد الجبار وزیر نفت عراق در دیدار با  سعد الدوسری وزیر انرژی قطر، واردات ۱.۵ میلیون تن گاز از قطر برای حمایت از نیروگاه‌های برق کشورش را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ائتلاف مالکی: احتمال افزایش نمایندگان چارچوب هماهنگی به بیش از ۹۳ نفر وجود دارد

خبر دیگر اینکه  ائتلاف دولة القانون به ریاست نوری المالکی اعلام کرد که احتمال دارد تعداد نمایندگان چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعه در عراق به بیش از ۹۳ نفر افزایش پیدا کند.

تاکید بر عملیاتی شدن پروژه‌ای که نفوذ آمریکا در عراق را کاهش می‌دهد

خبر دیگر اینکه،  فراکسیون پارلمانی صادقون پروژه جاده ابریشم را نقطه عطفی در سیاست خارجی عراق توصیف کرده و تاکید کرد که عملیاتی شدن این پروژه نفوذ آمریکا در عراق و منطقه را کاهش خواهد داد.

هشدار باره  افزایش مصرف مواد مخدر در عراق

 جبار المعموری، عضو ارشد چارچوب هماهنگی خواستار اعمال جریمه‌های سنگین برای مقابله با سونامی مواد مخدر در عراق شد. بر اساس گزارش بغداد الیوم، المعموری با بیان این موضوع گفت: مواد مخدر در عراق با افزایش تعداد مصرف کنندگان و ظهور باندها و شبکه های جنایتکار که ثبات، جامعه و حتی صلح داخلی را تهدید می کنند به پدیده ای بسیار نگران کننده تبدیل شده است. به ویژه اینکه برخی از این گروه‌ها سلاح در اختیار دارند ودر جریان درگیری‌های متعددی که با نیروهای امنیتی داشته اند، سبب جان باختن تعدادی از افسران و نیروهای امنیتی در استان‌های مختلف شده‌اند.

ببینید:

فیلم/ تسهیل در ترددهای مرزی میان ایران و عراق

 المعموری افزود: مواد مخدر معادل خطر داعش و بلکه بیشتر آن است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که یک سری اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از تبدیل شدن عراق به فضایی مناسب برای مصرف مواد مخدر انجام دهیم و بر لزوم ایجاد تغییرات اساسی در قوانین تاکید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر یک ضرورت ملی در عراق است، زیرا ما با یک بیماری همه گیر خطرناک روبرو هستیم که ثبات و امنیت را تهدید می‌کند .

دیدار نخست وزیران  اسبق عراق

حیدر العبادی و ایاد علاوی نخست وزیران اسبق عراق در دیداری که با یکدیگر داشتند درباره تحولات سیاسی کشور و تلاش های صورت گرفته برای تشکیل دولت جدید و خروج از بن بست سیاسی گفتگو کردند.

واکنش مقتدی صدر به تحولات اوکراین

خبر دیگر اینکه مقتدی صدر رهبر جریان صدر در صفحه توئیتر خود در واکنش به تحولات روسیه و اوکراین نوشت که شاید روسیه اوکراین را یک منبع نگرانی غربی می‌بیند که از قضا تحت تاثیر شدید آمریکا قرار گرفته است.

وی ادامه داد که جنگ نه تنها راه حل مشکلات نیست بلکه بیشتر سبب افزایش بحران‌ها می‌شود و به ویژه این نزاع جهان را به سمت جنگی ناگزیر سوق می‌دهد.

رهبر جریان صدر با ابراز امیدواری درباره اینکه، روسیه و اوکراین مسیر گفت‌وگو را در پیش گیرند،  به تجربه تلخ جنگ‌های اتفاق افتاده برای عراق و کشورهای عربی - اسلامی اشاره کرد و گفت که نتایج این جنگ‌ها چیزی جز تخریب، از هم گسستگی و ورود تروریسم به این کشورها نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس