کد خبر 1344185
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
تسلیم‌شدن نظامیان اوکراینی در «لوهانسک»

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که نظامیان این کشور برای آنچه آن را «کمک به شهروندان آمریکایی و اتباع کشورهای دیگر برای خروج از اوکراین»، خواند، روانه مرز این کشور شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که نظامیان آمریکایی برای کمک به شهروندان آمریکایی برای فرار از اوکراین به سمت مرز اوکراین روانه شدند.

طبق این گزارش، مقامات دفاعی و غیردفاعی ایالات متحده اعلام کردند که پرسنل نظامی ایالات متحده در لهستان آماده نزدیک شدن به مرز با اوکراین برای کمک به سیل عظیمی از آمریکایی ها و سایر اتباع خارجی که قصد فرار از مرز اوکراین را دارند، شدند.

ببینید:

فیلم/ کنترل بخش‌هایی از خرسون اوکراین توسط روس‌ها

بر اساس این گزارش، نظامیان آمریکایی در ۱۲ مایلی از مرز اوکراین هستند و احتمالاً عصر امروز پنجشنبه با آمریکایی‌ها و دیگر اتباع خارجی در مرز که قصد خروج از اوکراین و ورود به لهستان را دارند، ملاقات خواهند کرد.

طبق این گزارش، حدود ۸۰۰ نظامی نیز در منطقه «جی ۲ جیسیونا» در هفت مایلی از مرز لهستان و اوکراین مستقر هستند و این منطقه احتمالاً به عنوان یک پناهگاه موقت و مرکز بازرسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آنطور که مقامات می‌گویند نیروهای آمریکایی در حال استقرار تخت‌خواب هایی در این منطقه هستند.

مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کرده‌اند که هرگونه اقدام ارتش آمریکا به درخواست وزارت خارجه آمریکا و با هماهنگی دولت لهستان صورت می‌گیرد  و احتمالاً ارتش آمریکا امروز به مرز اوکراین می‌رسد.

صبح امروز (پنجشنبه)، در پی درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین در پاسخ به افزایش تجاوزات اوکراین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با تأکید بر اینکه پوتین شب قبل پاسخ تماس تلفنی وی را نداده است، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک روسیه و اوکراین قطع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزند ایران IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    3 0
    دارن میرن از نزدیک جنگ و حمله روسیه را تماشا کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس