کد خبر 1344007
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
سازمان ملل: اسرائیل افق‌های صلح را تضعیف می‌کند

فرستاده دبیر کل سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا از اقدامات رژیم صهیونیستی بویژه در قدس اشغالی، اردوگاه‌ها و مناطق مختلف کرانه باختری بشدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «تور وینسلاند» فرستاده دبیر کل سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا گفت که اراضی اشغالی فلسطین شاهد تنش‌هایی در قدس، اردوگاه‌ها و مناطق مختلف کرانه باختری است.

وینسلاند به افزایش خشونت شهرک‌نشینان، تخریب منازل، کوچاندن خانواده‌ها از قدس و محیط اطراف آن اشاره کرد و گفت که این اقدامات به تجزیه کرانه باختری، تضعیف حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین و تضعیف افق‌های صلح منجر می‌شود. وی همچنین درباره بحران مالی تشکیلات خودگردان و تضعیف توان آن برای ارائه خدمات هشدار داد.

وینسلاند این سخنان را در جریان ارائه گزارش ماهیانه درباره اوضاع فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد و درباره وضعیت غزه نیز گفت که آرامش شکننده بر آن حاکم است. وی هشدار داد که نبود تغییرات ریشه‌ای سیاسی نشان می‌دهد که این آرامش موقتی است. وی بر ضرورت کاهش محدودیت‌های اعمالی اسرائیل برای واردات کالا و تردد افراد به نوار غزه نیز تأکید کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، وینسلاند همچنین به خشونت مستمر صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی اشاره کرد و گفت که شش فلسطینی از جمله دو کودک در جریان تظاهرات‌ها و درگیری‌ها، به دست نیروهای امنیتی اسرائیل کشته و علاوه بر آن ۲۰۵ فلسطینی از جمله ۲۵ کودک نیز زخمی شده‌اند. 

این مسئول سازمان ملل درباره خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست نیز گفت که شهرک‌نشینان ۵۵ فقره حمله علیه فلسطینیان مرتکب شدند که در نتیجه آن ۱۸ نفر زخمی شده و خسارت‌هایی به اموال فلسطینیان وارد آمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • M.sh GB ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    اخ اخ. افق های صلح رو تضعیف میکنه!!!! غرب وحشی هر جا که به محورت مقاومت و مسلمانان حمله میشه و کودکان و زنان قتل عام میشن، نه تنها خفه خون میگیره بلکه از هر کمکی دریغ نمیکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس