کد خبر 1343632
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
اولین واکنش رسمی تل‌آویو به تحولات شرق اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی به تحولات اوکراین اعلام کرد که این رژیم از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، «لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز به تحولات شرق اوکراین واکنش نشان داد و از به رسمیت شناخته شدن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین از سوی روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است».

خیاط در یک رشته توییت در خصوص تحولات اوکراین پیشنهاد ارائه کمک برای رفع مسئله اوکراین را مطرح کرد و نوشت: «اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

این مقام صهیونیست ضمن ابراز نگرانی از اوضاع صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شرق اوکراین ادامه داد: «اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. اسرائیل نگران رفاه هزاران شهروند اسرائیلی ساکن در اوکراین و رفاه جامعه بزرگ یهودیان در این کشور است».

خیاط با ابراز آمادگی در خصوص کمک‌های بشردوستانه رژیم صهیونیستی به اوکراین نوشت: «اسرائیل آماده و مایل است تا فوراً کمک‌های بشردوستانه را بر اساس نیاز این کشور به اوکراین منتقل کند و در این خصوص این موضوع با مقامات اوکراینی در تماس است».

وی در پایان تأکید کرد: «اسرائیل به گفت‌وگو با شرکای خود در مورد راههایی برای بازگرداندن تلاش‌های دیپلماتیک به مسیر اصلی ادامه می دهد».

در پی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام نیروی نظامی به این مناطق، کشورهای اروپایی و غربی فشارها به روسیه برای منزوی کردن این کشور را تشدید بخشیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    54 12
    مرگ بر اسرائیل
  • RO ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    40 18
    رژیم نجس صهیونیسم خودش را می خواهد قاطی مردم کند حرامزاده های نجس شماها خودتان هفتاد سال است یک کشور را اشغال کرده اید و یک ملت را نابود کرده اید شما حرامزاده های یهودی اصلا حق حرف زدن در رابطه با کثافت را هم ندارید چه رسد به تصمیم روسیه و یا هر کشوری دیگر چون شما اولین زنازاده های کثیف و نجس عالم هستید
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      6 10
      بابااروم اینجا زن وبچه هس زشته
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      4 5
      گل گفتی برادر ،احسنت
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      صددرصدشک نکن
  • DE ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    5 3
    سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی به تحولات اوکراین اعلام کرد که این رژیم از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند و حاضر است میلیاردها دلار گند آهنبن و تانک مرواکا و سایر اسلحه های قراضه از رده خارج را به اوکراین بفروشد. تغاری افتد و ماستی بریزد جهان گردد به کام صهیونیستها
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    3 2
    اکراین یهعودی زیاد داره و یکی از دلایل پشت صحنه جنگ ترسوندن یهودی های اکراین برای مهاجرت به اسرائیل است
  • DE ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    5 5
    فعلا که توی سرمای اروپا قیمت گاز هشت برابر شده در مقایسه با نه یکسال پیش بلکه دو ماه پیش و احتمالا به زودی کاملا قطع خواهد شد و به قول مدودیف به دوهزار دلار در هر متر مکعب خواهد رسید. اسراییل یک کشور آشوب طلب هست و بس حتی اگر به خاطر منافع صهیونیستی اش از گروه‌های راست افراطی اوکراین مثل سکتور راست حمایت کنه که یک گروه نئونازی و تروریست هستن.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    تو خودت پدرخوانده اشغالگرانی هیچی نگو:خخخ
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    اشرائیل مولود نامشروع که نجس نامشروع تو انگشتت را به بحر محیط بزنی نجس می شود. وقتی اسرائیل از اکراین حمایت می کند معنی آن این است که اکراین حرکات نامشروع دارد
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    خخخخ-اسرائیل و حمایت از اوکراین ؟؟؟ شوخیش هم خوب نیست
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    طرف گفته شهرونداسراییلی ساکن دراوکرایین اگه شهرونداسراییله دیگه توی اوکرایین چه غلطی میکنه اونم هزاران نفر!!!پیازداغشو زیادنکن مردک کشورهای سابق شوروی کلی یهودی داشتن که اگه میخواستن بیان اسراییل که الان چندتاشعبه اسراییل میزدید توی خاورمیانه خداروشکرکه اینطورنشده شما زحمت بکش دارودسته سفارت خانه ی جنایتکارروبرداروببرکه کل اروپابایه موشک روسیه روهواست فکرنکنیددیگه با افغانستان وعراق و...طرفید!!! اون ناتوی شما هم فعلا رفته گلاب بیاره وهیچ غلطی نمیتونه بکنه چون اون اولدورم قلدرم بازیاتون مال ماهاست نه مال روسها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس