کد خبر 1343520
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
بررسی ایمین اسکنر اثر انگشت گوشی هوشمند

در این خبر به این سوال که سنسور اسکنر اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند چقدر ایمنی دارد، پاسخ داده شده است.

به گزارش مشرق، در سال ۲۰۲۱ به صورت متوسط بزرگسالان آمریکایی پنج تا شش ساعت در روز را با گوشی هوشمند خود سرگرم بودند. این نکته نشان دهنده این است که گوشی‌های هوشمند نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می‌کنند.

به گزارش phonebox، بدون شک گوشی‌های هوشمند دنیا را در دستان ما قرار داده اند. البته در مقابل از نوک انگشتان ما نیز برای ایمن نگه داشتن دستگاه هایمان استفاده می‌شود. اما آیا اسکن اثر انگشت به همان اندازه که گفته می‌شود ایمن است؟

اسکن اثر انگشت چگونه کار می‌کند؟

رایج‌ترین فناوری اسکن اثر انگشت، فناوری لمس خازنی نام دارد. فناوری لمس خازنی برجستگی‌های اثر انگشت را هنگام لمس صفحه تشخیص می‌دهد. هر بار که قفل تلفن خود را باز می‌کنید، دستگاه اثر انگشت شما را با اثر انگشت ذخیره شده مقایسه می‌کند. هنگامی که مشخص شد با هم مطابقت دارند، دستگاه به شما امکان می‌دهد از گوشی خود استفاده کنید.

اسکنر اثر انگشت گوشی‌های هوشمند چقدر امنیت دارند؟

در مقایسه با سیستم‌های امنیتی سنتی، اسکن اثر انگشت از مزیت بدون رمز عبور بودن برخوردار است. این ویژگی یک لایه امنیتی اضافی روی گوشی اضافه می‌کند. همچنین کپی کردن اثر انگشت بسیار دشوار است (اگرچه غیرممکن نیست). مجرمان سایبری راه‌های مختلفی برای دور زدن حسگرهای اثر انگشت ارائه کرده اند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند قالب‌های اثر انگشت ایجاد کنند و سپس آن‌ها را روی سنسورها قرار دهند.

با این حال، دستگاه‌های مدرن اکنون از تشخیص زنده بودن نیز استفاده می‌کنند که دسترسی جعلی از طریق قالب‌های اثر انگشت را دشوار می‌کند. با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) و احراز هویت چند عاملی (MFA) می‌توانید امنیت دستگاه خود را بهبود بخشید. در ترکیب با تمام این روش‌ها، اسکن اثر انگشت روشی است که برای اطمینان از امنیت کامل دستگاه استفاده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    با سلام خدمت شما دوستان عزیز من عارضم خدمت شما دوستان عزیز من، در مورد این موضوع هر کس می تواند ی بار یا چند بار در زندگی روزمره خود ایجاد اثر کند، بعضی آثار تاریخی، هنری علمی ورزشی اقتصادی و حتی معنوی هستن که باز از بین اینها می‌تواند ی عده ماندنی شوند. همه آثار تاریخی هنری علمی .... ماندنی نیستن و فقط تعداد کمی ماندگار هسن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس