کد خبر 1343517
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
ردمی نوت ۱۰ پرو

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو قوی‌ترین محصول در خانواده ردمی نوت ۱۰ به حساب می‌آید. نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، اسپیکرهای با کیفیت و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بخشی از مشخصات قابل توجه این گوشی را تشکیل می‌دهد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

ابعاد گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو ۸.۱ * ۷۶.۵ * ۱۶۴ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۳ گرم است. پنل پشتی این گوشی به کمک پوشش شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود، ردمی نوت ۱۰ پرو در سه رنگ آبی، برنز و خاکستری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که دو مدل اول مات و سومی براق است. لبه‌های کناری فریم به صورت براق و محدب طراحی شده‌اند، در حالی که لبه‌های بالا و پایین طراحی تخت و مات دارند.

کلید پاور که همزمان به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند، به همراه کلیدهای کنترل صدا در لبه سمت راست واقع شده‌اند، باز کردن قفل گوشی از طریق اثر انگشت به خوبی و با سرعت زیادی انجام می‌شود. شیار کارت حافظه و سیم‌کارت که همزمان دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه را در خود جای می‌دهد در لبه سمت چپ تعبیه شده است. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در کنار روزنه میکروفون و یکی از دو اسپیکر گوشی در فریم بالایی گوشی به چشم می‌خورد. در لبه پایینی نیز روزنه میکروفون مکالمه، دریچه اسپیکر دوم و درگاه USB 2.0 Type-C تعبیه شده است. گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو گواهی IP53 را دریافت کرده، بنابراین در برابر گرد و غبار و خیس شدن، مقاوم است.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو +عکس

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است، این نمایشگر از ویدئوهای HDR10 پشتیبانی می‌کند و روشنایی بیشینه ۱۲۰۰ نیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو سه پروفایل رنگی خودکار (Auto)، اشباع (Saturated) و استاندارد معین شده است که دو پروفایل اول از فضای رنگی DCI-P3 و پروفایل استاندارد از فضای رنگی sRGB استفاده می‌کند. گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو در کنار جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، به دو اسپیکر استریو مجهز شده است. با وجود این که اسپیکرها در مجموع صدای خوبی را ارائه می‌کند؛ اما کیفیت آن‌ها در بخش تفکیک صداها راضی کننده نیست. البته در صورتی که از اسپیکرها برای گوش دادن به پادکست و کتاب صوتی استفاده کنید، احتمالاً حجم و کیفیت صدا برایتان قابل قبول خواهد بود.

دوربین گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو تعبیه شده است که شامل دوربین عریض اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین ماکرو پنج مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود. این میان‌رده اقتصادی شیائومی برای ثبت عکس‌های سلفی به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین اصلی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو دارای لنز عریض با ابعاد ۱/۱.۵۲ اینچ است. دوربین فوق عریض از لنزی با میدان دید ۱۱۸ درجه و دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.

سخت‌افزار گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو به تراشه هشت نانومتری اسنپدراگون 732G کوالکام مجهز شده است. این تراشه در مجموع هشت هسته پردازشی دارد که متشکل از دو هسته ۲.۳ گیگاهرتزی Kryo 470 Gold و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 470 Silver است. پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 732G همان ماژول Adreno 618 به کار رفته در تراشه 730G است. گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو در سه نسخه با شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود، رم به کار رفته در این گوشی LPDDR4X است.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو +عکس

نرم‌افزار گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 عرضه می‌شود؛ البته به‌روزسانی MIUI 12.5 نیز برای آن منتشر شده است. شیائومی در MIUI 12.5 امکانات جدیدی را برای کاربران عرضه کرده است که می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد. MIUI در نسخه جدید سریع‌تر، سبک‌تر و پایدارتر شده است و قدرت رندر آن ۲۰ برابر بهبود یافته است.

باتری گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با استفاده از یک باتری حجیم ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. شرکت سازنده ادعا می‌کند که با استفاده معمولی این باتری تا دو روز شارژدهی دارد. یک آداپتور ۳۳ واتی نیز برای شارژ این باتری درون جعبه قرار دارد که ظرف ۳۰ دقیقه می‌تواند ۶۰ درصد از حجم باتری را شارژ کند.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو +عکس

مزایای گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

  • نمایشگر OLED
  • عملکرد دوربین اصلی
  • بدنه شیشه‌ای
  • دریافت گواهی IP53
  • عرضه با شارژر ۳۳ واتی

معایب گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

  • شارژدهی
  • عملکرد دوربین در تاریکی

قیمت گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو به دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی، همچنین تفاوت رنگ بین شش میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان متغیر است.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس