آمریکا زندانیان داعشی را از «دیرالزور» سوریه به «حسکه» انتقال داد

منابع آگاه در سوریه خبر دادند که ائتلاف آمریکایی زندانیان داعشی را از استان «دیرالزور» در شرق سوریه به استان «حسکه» در شمال شرق این کشور منتقل کرده است.

به گزارش مشرق، منابع آگاه خبر دادند که آمریکا در حال جابه‌جا کردن زندانیان داعشی در شمال شرق سوریه است.

پایگاه خبری شبکه «المیادین»، عصر امروز (سه‌شنبه)، به نقل از منابع خود گزارش داد که نیروهای ائتلاف آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تعداد زیادی از زندانیان داعشی را از استان «دیر الزور» سوریه به استان «حسکه» (شمال شرق) منتقل کرده‌اند.

منابع المیادین اضافه کردند که عملیات انتقال زندانیان داعشی از راه زمینی و با استفاده از خودروهای شبه‌نظامیان کُرد و با اسکورت گشتی‌های ائتلاف آمریکایی انجام شده است. بنابر این گزارش، نیروهای ائتلاف آمریکایی جاده ارتباطی میان استان حسکه و دیرالزور به مدت چند ساعت بستند تا این عملیات در امنیت انجام شود.

المیادین در پایان افزود که این عملیات پس از آن انجام شده است که اطلاعاتی درباره احتمال حمله برخی از زندانیان فراری داعش از زندان «الصناعه» به زندان‌های قسد در استان دیرالزور دریافت شده است.

عناصر داعش چندی پیش زندان الصناعه در استان الحسکه را تحت تصرف خود درآورده بودند و درگیری سختی بین آن‌ها با شبه‌نظامیان قسد ایجاد شده بود. در حالی که قسد مدعی ناپدید شدن ۴۰۰ زندانی تروریست شده بود، منابع رسانه‌ای مختلف خبر داده بودند که این تعداد بسیار بیشتر از عدد اعلامی است و در جریان هرج و مرج ایجاد شده چند روزه در این زندان، نیروهای آمریکایی از شرایط حسکه سوء استفاده کرده‌اند و ۷۵۰ تروریست داعشی را از این زندان خارج کرده‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، در میان عناصر فراری داده شده داعش، شمار زیادی از سرکرده‌های ارشد این گروه حضور داشند که بیشتر آنان، تبعه خارجی بودند.   «مصعب الحلبی»، عضو پارلمان سوریه در این خصوص گفته بود که اطلاعات آمریکا در حمله داعش به زندان الصناعه در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه دست داشت.

الحلبی بیان کرده بود: «حمله به زندانی که اعضای سازمان داعش در آن مستقر هستند، با برنامه ریزی و سازماندهی اطلاعات واشنگتن و با هدف توجیه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه انجام شده است به بهانه اینکه گروهک تروریستی داعش همچنان فعال و موجود و منطقه هنوز ملتهب است».

این عضو پارلمان سوریه از گروه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که از اکثریت شبه نظامیان کُرد تشکیل شده و مورد حمایت واشنگتن قرار دارد، خواسته بود تا از وفاداری به واشنگتن دست بکشند و هشدار داده بود که آمریکا به دنبال اجرای توطئه ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه و تجزیه منطقه و به خصوص منطقه شمال سوریه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس