تداوم تحرکات آمریکایی‌ها در انتقال تجهیزات نظامی از سوریه به عراق

منابع سوری از انتقال محموله جدید از سوی اشغالگران آمریکایی از سوریه به عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نظامیان آمریکایی ستونی متشکل از تجهیزات نظامی را از پایگاه غیرقانونی خود در حومه حسکه به شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» منتقل کردند.

منابع محلی در حومه «الیعربیه» در شمال شرق حسکه اعلام کردند: ستونی متشکل 52 خودرو وابسته به اشغالگران آمریکایی از سوریه به سمت شمال عراق روانه شد.

این منابع احتمال دادند که این محموله شامل تجهیزاتی است که در جریان حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکا در منطقه الجزیره سوریه آسیب دیده‌اند به ویژه که منابع رسانه‌ای از تشدید حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه طی ماه اخیر خبر داده‌اند.

اشغالگران آمریکایی در سیزدهم ماه جاری میلادی هم ستونی متشکیل از 65 کامیون و تانکر حامل گندم و نفت سرقتی از سوریه به اراضی عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید در دورترین نقطه شرق حسکه منتقل کرده بودند.

از سوی دیگر «کنت مکنزی»، فرمانده تروریست‌های «سنتکام» گفت نمی‌دانم تا چه زمانی نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

 وی اشاره کرد که این امر به تصمیم گیرندگان در آمریکا براساس اوضاع میدانی بستگی دارد.

 وی در کنفرانس مطبوعاتی خود که توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شد، تصریح کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق بنا به درخواست دولت عراق صورت گرفته است!

 وی مدعی شد که دولت عراق است که نه تنها خواستار حضور نظامی آمریکا بلکه حضور نظامی ناتو نیز است.

مکنزی اشاره کرد که همه اقدامات نیروهای آمریکایی در عراق با رایزنی با دولت عراق صورت می‌گیرد!

 وی تاکید کرد که آمریکا به دنبال یک توافق همکاری امنیتی عادی در آینده است.

وی بیان کرد که ماموریت آمریکا در سوریه با پایان کامل گروه تروریستی داعش در سوریه به پایان می‌رسد.

مکنزی گفت که با سران عراق و سوریه صحبت کرده است و آنها آماده هر اتفاقی درخصوص تهدید احتمالی علیه نیروهای آمریکایی در سوریه از سوی نیروهای روسیه به دلیل حمله به اوکراین هستند.

وی اظهار داشت که تاکنون نشانه‌ای از قصد روسیه برای تشدید تنش در عراق یا سوریه وجود ندارد.

فرمانده سنتکام سیاست عدم درگیری با روسیه در سوریه را حرفه‌ای توصیف کرد و در ادامه گفت همواره می‌توانیم در صورت وجود هر مشکلی با آنها ارتباط بگیریم و آنها دائما پاسخ می‌دهند.

انفجار بمب دست ساز در حومه قامشلی

انفجار یک بمب دست ساز در نزدیکی ایستگاه عوده در شهرک« قحطانیه» در حومه قامشلی به انفجار یک تانکر سوخت متعلق به شبه نظامیان(قسد) وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکا منجر شد.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند که یک بمب دست ساز در نزدیکی ایستگاه عوده در شهرک قحطانیه در حومه قامشلی منفجر شد و بر اثر آن یک تانکر سوخت متعلق به شبه نظامیان(قسد) وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکا آتش گرفت و راننده آن نیز زخمی شد.

این منابع اعلام کردند که شبه نظامیان قسد اقدام به تقویت افراد خود و ایجاد حلقه امنیتی در محل حادثه کردند.

 شبه نظامیان قسد با کمک اشغالگران آمریکایی به قاچاق نفت سوریه از میادین نفتی تحت اشغال خود به خارج از مرزها می پردازند.

افزایش شمار سوری‌هایی که به روند آشتی ملی ملحق می‌شوند

روزانه و علیرغم شرایط آب و هوایی سخت و موانع شبه نظامیان (قسد) و گروه‌های وابسته به ترکیه ، ده‌ها تن از افراد تحت تعقیب به مراکز سالن «العامل» در دیرالزور، مراکز «دیر حافر و تل عرن» در حومه حلب مراجعه کرده‌اند تا به روند حل و فصل بپیوندند.

در استان دیرالزور، و افرادی که به وضعیت آنها رسیدگی شده است،گفتند که حل و فصل به آنها اجازه داد تا به زندگی عادی خود بازگردند.

همچنین در مراکز دیرحافر و تل عرن در حومه شرقی استان حلب، تعدادی از افراد تحت تعقیب توضیح دادند که تصمیم گرفتند با تشویق افراد سرشناس و کسانی که پیش از آنها به آن ملحق شدند به این حل و فصل بپیوندند و به زندگی عادی خود در وطن بازگشتند.

خبرنگاران رسمی سوریه در استان‌های دیرالزور و رقه و حلب گزارش دادند که روند حل و فصل در مراکز این استان‌ها در روزهای آینده ادامه دارد .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس