آغاز عملیات ارتش عراق برای پاکسازی کربلا از عناصر داعش

ارتش عراق امروز (دوشنبه) عملیاتی را با هدف پاکسازی استان کربلا از وجود عناصر تروریستی داعش آغاز کرد.

به گزارش مشرق، منابع عراقی اعلام کردند که این عملیات با مشارکت جنگنده های ارتش و نیروی زمینی به منظور برقراری امنیت در مناطق بیابانی استان کربلا آغاز شده است.

در همین راستا، فرماندهی عملیات کربلای معلی به شبکه خبری  «السومریه نیوز» گفت که این عملیات صبح امروز دوشنبه برای ایمن سازی بیابان های کربلا به سمت استان های «الانبار» و «نجف» آغاز شده است.

سرلشکر «احمد زوینی»، فرمانده پلیس کربلا نیز در این باره اظهار کرد که نیروهای امنیتی مشترک ارتش، پلیس فدرال و جنگنده های ارتش در عملیات پاکسازی بیابان های استان کربلا مشارکت دارند.

رتش عراق چهارشنبه هفته گذشته نیز عملیات گسترده ای را برای نابودی عناصر تروریست و برقراری امنیت در مناطق بیابانی استان کربلا انجام داده بود.

از سوی دیگر، نیروهای الحشد الشعبی امروز دوشنبه در استان صلاح الدین واقع در شمال بغداد پایتخت عملیات گسترده تعقیب تروریست‌ها را در شرق «بیجی» واقع در شمال تکریت مرکز استان آغاز کردند.

مقام های امنیتی عراق گفته اند که این عملیات با هدف تعقیب و نابودی عناصر تروریست داعش در مناطق ناهموار و سخت گذر بیجی انجام شده است.

نیروهای ارتش عراق با محوریت الحشد الشعبی دیروز یکشنبه نیز برای تامین امنیت شهرستان «الطارمیه» در حومه بغداد پایتخت عملیات نظامی گسترده ای را کلید زدند.

داعش که از ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ به عراق حمله و طی سه روز توانسته بود حدود ۴۵ درصد خاک این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد اما از همان زمان هسته های خفته این گروه تروریستی همچنان در عراق و سوریه فعال است و هر از گاه  اقدام به تحرکات تروریستی می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس