رسانه صهیونیستی: پهپادهای حزب‌الله زندگی اسرائیلی‌ها را فلج می‌کند

یک روزنامه عبری با اشاره به ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که این پهپاد به امنیت اسرائیل ضربه زد.

به گزارش مشرق، یک روزنامه عبری اثرات قابل توجه پهپاد نفوذی حزب الله به سرزمین‌های اشغالی را فاش کرد که زندگی عادی را در مناطق شمالی سرزمین اشغالی مختل کرده است.

روزنامه عبری «معاریو» در گزارشی نوشت:« پهپاد نفوذی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی تقریبا تمام سامانه‌های هشدار در اسرائیل را فعال کرد و به زندگی عادی ساکنان اسرائیل در یک روز جمعه آسیب زد . همچنین این پهپاد به امنیت اسرائیل ضربه سختی وارد کرد که این دقیقا همان چیزی است که حزب‌الله به دنبال آن بود».

این روزنامه در ادامه تاکید کرد: «حزب‌الله به دنبال تأثیرگذاری بر آزادی عمل اسرائیل در آسمان لبنان است، زیرا هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل گاهی اوقات بر فراز آسمان لبنان پرواز می‌کنند تا به اهدافی در سوریه حمله کنند که به نظر می‌رسد پرواز پهپاد حزب‌الله هشداری به اسرائیل در رابطه با همین موضوع باشد. فشار به اسرائیل، فعال کردن سامانه‌های هشدار و تاثیرگذاری بر دستور کار اسرائیل دقیقاً همان چیزی است که حزب الله مد نظر داشت».

معاریو اعتراف کرد: «سامانه‌های دفاعی اسرائیل گاهی برای مقابله با پهپادهای ساده با مشکل مواجه می‌شوند».

روزنامه عبری هاآرتص نیز به پهپاد حزب الله لبنان اشاره کرد که جمعه گذشته بر فراز شمال سرزمین اشغالی به پرواز درآمد و ارتش این رژیم در رهگیری این پهپاد ناکام ماند.

این روزنامه عبری اضافه کرد: «این امر پیروزی حزب الله در جنگ روانی علیه اسرائیل نیز است ».

هاآرتص نوشت: «پهپادهای حزب الله ارتش اسرائیل را وحشت زده و غافلگیر و سامانه‌های هشدار را در اسرائیل فعال کرد که موجب وحشت ساکنان اسرائیل (شهرک نشینان صهیونیست) نیز شد».

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: «پرواز پهپاد حزب الله بر فراز اسرائیل (فلسطین اشغالی) در روز جمعه پیامی از سوی حزب الله به اسرائیل بود با این مضمون که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد که حتی یک بار پهپاد ما را ساقط کند، پهپادهای ما به سمت الجلیل به پرواز در می‌آیند و هربار اسرائیل بخواهد با پروازهای هوایی خود حریم هوایی لبنان را نقض کند، حزب الله نیز به همین ترتیب عمل خواهد کرد».

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شده است که رسانه‌های عبری‌زبان، بعدازظهر جمعه ، خبر دادند آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی دو بار به صدا درآمده‌اند. لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها گزارش‌ دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

پس از گذشت چند ساعت، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسما این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد «حسان» را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».

در ادامه این بیانیه آمده بود: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌درپی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت. پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد».

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    مادرم ایران مادری دارد بنام زهرا س

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس