کد خبر 1342453
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
علیپور: در پرتغال پیشرفت کردم/یقین دارم اسکوچیچ من را هم می‌بیند/ امسال هم سید جلال جام را بالای سر می‌برد

مهاجم تیم فوتبال ماریتیموی پرتغال گفت: از لحاظ فنی پیشرفت کرده ام و خودم این موضوع را احساس می کنم.

به گزارش مشرق، علی علیپور این روزها در ترکیب مارتیمو عملکرد قابل توجهی دارد. او در بازی هفته گذشته تیمش با زدن 2 گل بهترین بازیکن زمین شد و در تیم منتخب هفته فوتبال پرتغال لقب گرفت.

 به همین بهانه با علیپور مصاحبه‌ای انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

این روزها در بهترین شرایط هستی و هفته پیش یکی از بهترین شب های فوتبالی را در پرتغال سپری کردی هر چند شب گذشته بازی را واگذار کردید. از 2 تا گلی که زدی صحبت کن و اینکه خیلی آماده نشان دادی...

 بله، به شخصه در بهترین شرایط فوتبالی ام قرار دارم. خوشحالم اما  نمی‌خواهم در این سطح باقی بمانم. همه چیز در حال حاضر دست خودم است و دوست دارم باز هم پیشرفت کنم. به خاطر این دو گل خیلی خوشحالم و این بازی همیشه در ذهنم خواهد ماند. صادقانه می گویم از همبازیانم تشکر می کنم که  در آن بازی دو فرصت گلزنی برایم ایجاد کردند و باعث شدند تا در آن شرایط گل بزنم.شب گذشته هم خیلی تلاش کردیم و فرصت هم داشتیم اما فوتبال است و بعضی مواقع شانس‌ به شما رو نمی‌کند.

بعد از گل دوم پیراهنت رو در آوردی. برای بیننده خوشحالی درونی عجیبی بعد از گل دوم در تو دیده شد.آیا واقعا این حس درست است؟

قبول دارم خیلی احساساتی شدم اما دقیقا درست به هدف زدید.(باخنده) من شور و حال عجیبی داشتم. شما فکرش را کنید در یک کشور دیگر و یک استادیوم اروپایی 2 گل بزنید. من هنوز روستای خودم قراخیل (حوالی قائم شهر) را فراموش نکردم. هنوز یادم نمی رود این مسیر طولانی چگونه طی شده است و این شادی از عمق وجودم بود.در آن لحظات به خیلی چیزها فکر می‌کردم.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس یک تکه بزرگ از قلب من است

و البته یک شادی گل شبیه به رونالدو...

 شادی رونالدویی؟(می‌خندد) بله واقعا او الگوی من است. این را همه می دانند.همانطور که گفتم بعد ا گل حس خیلی خوبی داشتم و آن شادی هم نشان گرفته از حس خوبم بود.

 امسال هم سید جلال جام را بالای سر می‌برد

بعد از بازی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدی و در تیم هفته قرار گرفتی. در پرتغال در تیم هفته قرار گرفتن سخت است؟

 از دریافت این جایزه خوشحالم چون کارشناسان انتخابم کردند. در هر لیگ و کشوری البته بهترین بازیکن شدن سخت است اما فوتبال یک ورزش گروهی است. اگر این اتفاق افتاد به لطف همکاری همبازیانم و اعتماد سرمربی ماریتیمو بوده است.

صادقانه بگو از وقتی که به پرتغال رفتی چقدر پیشرفت کردی؟ چه مسائلی به فوتبال تو اضافه شده؟

واقعیت این است که اختلافات فوتبال ایران و  آسیا با اروپا بارها و بارها در موارد مختلف مورد بحث قرار گرفته است. نظم، تمرینات، حرفه ای بودن و همکاری تیمی و تاکتیکی مواردی است که تفاوت ها را رقم می زند. من در مورد خودم می توانم بگویم که از لحاظ فنی پیشرفت کرده ام و خودم این موضوع را احساس می کنم. مسئله دیگری که فوتبال اروپا به شما یاد می دهد مبارزه و تمرین کردن، تمرین کردن و تمرین کردن است. اینجا کسی با مصاحبه کردن یا رفیق بازی فیکس نمی شود. باید تلاش و کار کرد و همه چیز را کادر فنی بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

این روزها پورتو در صدر جدول است و مدعی اصلی قهرمانی. پورتو را در ایران به کدوم تیم تشبیه می کنی؟ از نظر قدرت و طرفدار...

 شاید بتوان گفت پورتو و بنفیکا مثل استقلال و پرسپولیس هستند و اسپورتینگ لیسبون هم شاید سپاهان.بین این تیم‌ها رقابت سفت و سختی وجود دارد.

در این مدت که  زمان نقل و انتقالات بود هر روز یک بحثی می شد که علیپور قرار است به پرسپولیس برگردد. آیا پیشنهادی به باشگاه برای بازگشت تو نشده بود؟

من بازیکن ماریتیمو هستم و اختیارم دست مدیران این باشگاه.بارها گفته‌ام پرسپولیس خانه ابدی من است و هواداران این تیم هم همیشه به من لطف داشته اند. شاید چون شرایط من را می دانستند پیشنهادی مطرح نشد اما برای تیم پرسپولیس و مربی خودم آقا یحیی بهترین ها را آرزوها را دارم.

چقدر فرصت می کنی لیگ ایران را به صورت زنده تماشا کنی؟خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند امسال لیگ ایران از نظر کیفی بسیار افت کرده.آیا این حرف درست است؟

بازی‌های لیگ ایران را تا جایی که با بازی‌ها و تمرینات ماریتیمو تداخل نداشته باشد تماشا می کنم. اینکه لیگ برتر ایران افت کرده یا نه را بهتر است کارشناسان یا کسانی نظر بدهند که داخل ایران و درگیر آن هستند. من واقعا نمی‌توانم در این مورد نظر درستی بدهم.

 امسال هم سید جلال جام را بالای سر می‌برد

کدام تیم ها را مدعی قهرمانی می بینی؟ استقلال صدرنشین لیگ است و سپاهان هم در نیم فصل تقویت شده، آیا باز هم پرسپولیس می تواند قهرمان  شود؟

استقلال صدرنشین است و سپاهان هم مدعی تقویت شده اما برای ما پرسپولیسی ها فقط یک شانس برای قهرمانی وجود دارد که آن هم برای پرسپولیس است. مطمئنا امسال هم جام قهرمانی لیگ برتر را سید جلال حسینی بالای سر خواهد برد.

بعد از اینکه صعود تیم ملی به مرحله بعد قطعی شد خیلی از نفراتی که در این مدت  در تیم ملی حضور نداشتند توسط اسکوچیچ دعوت شدند اما این اتفاق در مورد تو نیفتاد. انگیزه ات را که از دست ندادی؟ 

روزی که انسان امیدش را از دست بدهد روز مرگش است. من همیشه امیدوارانه و با دید مثبت به زندگی نگاه کردم. تیم ملی جای بهترین ها است و من هم هر روز با این امید از خواب بیدار می شوم و به محل تمرین می روم که پیراهن تیم ملی را بپوشم. اگر در لیگ پرتغال خوب باشم یقین دارم آقای اسکوچیچ  من را هم خواهد دید. 

امسال سال جام جهانی است.... چقدر انگیزه داری در لیست تیم ملی باشی؟ 

 بله امسال سال منتهی به جام جهانی است. جام جهانی هم یک رؤیا است و من می خواهم آن را تبدیل به واقعیت کنم. بارها گفتم که اگر در تیم باشگاهی ام خوب باشم من هم می توانم به تیم ملی نزدیک شوم. شک ندارم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 2
    رفته خارجه خبر نداره که :بابا مسعود دیگه نیست البته حتما امیدشون به داورهاست
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      1 0
      به جز بابامسعود یک شبکه ای ایجاد شده که موفقیتهای لنگ را تا سالهاتضمین می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس