کد خبر 1342275
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
استولتنبرگ می گوید؛ پیوستن اوکراین به ناتو ، شاید وقت دیگر

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو ضمن رد احتمال پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی در آینده ای نزدیک اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین نسبت به سال ۲۰۱۴ آموزش دیده و قوی تر شدند.

به گزارش مشرق، استولتنبرگ در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس آمریکا گفت: هیچ جدول زمانی برای پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو مشخص نکردیم. برای متحدان ناتو کاملا مشخص است که اوکراین و ۳۰ عضو ناتو باید در مورد عضویت این کشور تصمیم گیری کنند نه روسیه.

وی با اشاره به حمایت غرب از اوکراین افزود: ما به آنها کمک می کنیم تا نهادهای دفاعی و امنیتی را برای تقویت دفاع سایبری خود نوسازی کنند. متحدان ناتو، ایالات متحده، انگلیس، کانادا و دیگران نیز آموزش های قابل توجه و انواع مختلف تجهیزات نظامی، سلاح های دفاعی به این کشور ارائه کرده اند. بنابراین نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر با نیروهای مجهزتر و آموزش دیده تر نسبت به سال ۲۰۱۴ بسیار قوی تر هستند.

دبیر کل ناتو با تکرار ادعاهای غرب درباره تقویت قوای نظامی روسیه برای حمله به اوکراین بیان کرد: هفته گذشته روسیه گفت که آنها عقب نشینی خواهند کرد. روسیه با نیروهای بیشتر و نزدیکتر به مرز اوکراین در حال تقویت قوا است.

استولتنبرگ پیشتر نیز در مصاحبه با شبکه آلمانی "آ ار دی" مدعی شده بود که روسیه به دنبال حمله تمام عیار به اوکراین است و تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که روسیه در حال طرح‌ریزی یک حمله همه‌جانبه به اوکراین است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی از ایالات متحده آمریکا خواسته و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده ضمن اینکه نگرانی از پیوستن اوکراین همسایه غربی روسیه به این ائتلاف نظامی نیز یکی دیگر از نگرانی های مسکو به حساب می آید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس