کد خبر 1342196
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
بلینکن: بایدن در هر زمان آماده همکاری با پوتین است

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا از آمادگی رئیس جمهور ایالات متحده برای همکاری با رئیس جمهور روسیه در هر زمان خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا عصر یکشنبه به وقت تهران از آمادگی رئیس جمهور ایالات متحده برای همکاری با همتای روس خود همزمان با بحران در شرق اروپا و در منطقه بالتیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آماده همکاری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در هر زمان است، این مهم است که از جنگ جلوگیری کنیم.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  نیز  روز یکشنبه خواستار آتش بس «فوری» در دونباس شده است. زلنسکی در توییتی با اشاره به روند گفت‌وگوی روز شنبه خود با  رئیس جمهور فرانسه در زمینه وضعیت امنیتی کنونی منطقه نوشت: «ما خواهان تشدید روند صلح هستیم واز تشکیل فوری گروه تماس سه جانبه درباره اوکراین و برقراری فوری آتش بس حمایت می‌کنیم.»

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  نیز روز یکشنبه طی تماس تلفنی با همتای فرانسوی اعلام کرد، اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین بی اساس است. وی همچنین هشدار داد که مقام‌های کی‌یف دست به کارزار نظامی در منطقه دونباس زده و اقدامات نظامی تحریک‌آمیز انجام داده‌اند.

تنش‌ اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین بعد از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

کرملین با توجه به درگیری‌های روزهای اخیر در منطقه دونباس در شرق اوکراین عمیقاً نگران شعله‌ور شدن اوضاع در اوکراین است و آن را از نزدیک زیر نظر دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس