کی‌یف: همین حالا روسیه را تحریم کنید

وزیر خارجه اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ از غرب خواست، همین حالا روسیه را تحریم کنند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌های کشورهای غربی با روسیه بر سر اوکراین ادامه دارد، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ از غربی‌ها خواست که روسیه را همین حالا متوقف کنند.

به رغم اظهارنظرهای مقام‌های ارشد روسیه در رد ادعاهای کشورهای غربی درباره تدارک مسکو برای حمه به اوکراین، دیپلمات ارشد کی‌یف از غرب خواسته با انجام اقداماتی از قبیل اعمال تحریم‌ها با مسکو مقابله کنند.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه اوکراین روز یکشنبه (امروز) در کنفرانس امنیتی مونیخ به تکرار مواضع غرب درباره ادعای تدارک روسیه برای حمه به کشورش پرداخت و خطاب به حاضران کنفرانس گفت: «باید همین حالا جلوی روسیه گرفته شود».

دمیترو کولبا خطاب به غربی‌ها افزود: «اکنون زمان اقدام کردن فرارسیده است. من رسما می‌گویم که هم اکنون همه زمینه‌ها برای اجرای حداقل بخشی از تحریم‌های آماده شده علیه روسیه وجود دارد».

درخواست وزیر خارجه اوکراین برای اعمال تحریم علی روسیه در شرایطی صورت گرفته که کشورهای غربی حامی کی‌یف پیش از این به مسکو درباره اعمال تحریم‌های شدید در صورت «تهاجم به اوکراین» هشدار داده‌اند.

مقام‌های آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از متحدان غربی عضو ناتو طی روزهای اخیر به رغم تکذیب‌های مکرر روسیه درباره هر گونه قصد این کشور برای حمله به اوکراین، مدعی شده‌اند که مسکو در تدارک برای این حمله است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پا را از این فراتر گذاشته و با رد اظهارات مقام‌های روسیه درباره خروج تعداد قابل توجهی از نیروهای نظامی این کشور از مرز اوکراین مدعی شده که مسکو نظامیان بیشتری به مرز فرستاده و در تدارک برای «حمله تمام عیار به اوکراین» است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس