کد خبر 1341956
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
آیا باید درباره اُمیکرون «نامرئی» نگران بود؟

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که ممکن است سویه «اُمیکرون نامرئی» کرونا نسبت به سویه اصلی اُمیکرن بیماری شدیدتری ایجاد کند.

به گزارش مشرق، بررسی‌های آزمایشگاهی در ژاپن نشان دادند که «اُمیکرون نامرئی» یا در واقع زیر سویه ‌BA.۲ سویه اُمیکرون توانایی بیشتری در گریز از ایمنی ناشی از واکسیناسیون نسبت به زیرسویه اصلی اُمیکرون یا BA.۱ است.

این بررسی را دانشمندان در دانشگاه توکیو بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام داده‌اند و یافته‌های آن هنوز روند «داوری همتا» را نگذرانده است- بنابراین هنوز اعتبار و پایایی یافته‌های آن هنوز به طور مستقل ارزیابی نشده است.

در هر حال، این بررسی آزمایشگاهی نشان می‌دهد که «بیماری‌زایی» اُمیکرون BA.۲ بیش از اُمیکرون BA.۱ است و مقاومت بیشتری نسبت به واکسیناسیون یا عفونت‌های قبلی نشان می‌دهد.

زیرسویه جدید BA.۲ در چند هفته گذشته به سرعت در دانمارک و آفریقایی جنوبی در حال انتشار بوده استت- هر چند در هیچکدام از این دو کشور شمار موارد بستری افزایش عمده‌ای پیدا نکرده است.بررسی در ژاپن نشان داد شدت BA.۲ «مشابه سویه اجدادی B.۱.۱» کرونا است که به نام سویه آلفا هم شناخته می‌شود و در دسامبر سال ۲۰۲۰ موج عمده‌ای از عفونت کرونا در انگلیس ایجاد کرد.

پژوهشگران ژاپنی با توجه به یافته‌هایشان پیشنهاد می‌کنند که زیرسویه BA.۲ به عنوان یک سویه نگران‌کننده جداگانه در نظر گرفته شود و به دقت زیر نظر قرار گیرد.این پژوهشگران در این بررسی عفونت زیرسویه‌های BA.۱ و BA.۲ را همسترها مقایسه کردند و دریافتند حیوان‌هایی که با BA.۲ آلوده شده‌اند، بیماری شدیدتری پیدا کرده‌اند.

کی ساتو، پژوهشگر دانشگاه توکیو که این بررسی را انجام داده است، می‌گوید BA.۲ باید به طور مستقل بررسی شود و لازم است کشور شیوه‌ای اختصاصی برای شناسایی آن را در دسترس قرار دهند، چرا که BA.۲ در آزمایش‌های PCR معمول قابل‌شناسایی نیست.دانشمندان در دانمارک در یک بررسی در ماه پیش دریافتند که زیرسویه BA.۲ تقریبا ۳۳ درصد واگیری بیشتری نسبت به زیرسویه BA.۱ دارد.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    حالا نوبتی هم باشه نوبت دوز چهارمه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس