کد خبر 1341581
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

بامبو و گل یوکا از جمله محبوب ترین گیاهانی هستند که بسیاری از افراد از آن ها در خانه نگهداری می کنند. اگر از این دو گیاه زیبا به خوبی مراقبت شود سال های طولانی میهمان خانه های شما خواهند بود.

بهترین روش نگهداری بامبو و گل یوکا

شرایط نگهداری از گیاه بامبو

برای نگهداری از گل بامبو در منزل باید شرایط ذیل برای گیاه فراهم شود.

دما: بهترین دما برای رشد گیاه دمای بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد.

نور: نور مستقیم برای گیاه بامبو زیان آور است. و باید از نور غیر مستقیم برای رشد این گیاه استفاده شود.

آب: روش نگهداری گل بامبو در آب به گونه ای است که باید برای آن از آب معدنی یا آب تصفیه شده استفاده نمایید. آب لوله کشی به دلیل دارا بودن کلر باعث می شود برگ های بامبو قهوه ای شوند. در صورتی که به آب معدنی دسترسی نداشته باشید می توانید آب لوله کشی را به مدت 24 ساعت نگه دارید تا کلر آن از بین برود  و با آن بامبو را آبیاری کنید.

توجه داشته باشید که سطح آب باید یک سانتی متر بالاتر از گیاه باشد در غیر این صورت ریشه های بامبو خشک خواهند شد. بهتر است آب گیاه را هر دو هفته یک بار تعویض نمایید.

رطوبت: بامبو در محیط مرطوب بهتر رشد می کند. به طور کلی این گیاه محیط مرطوب را دوست دارد. بهتر است اگر محیط نگه داری این گیاه خشک است با آبپاشی برگ ها، محیط را مرطوب کنید.

خاک: برای کاشت این گیاه در خاک نیازی به کود نمی باشد. استفاده از قارچ کش، خاک پیت ماس، دانه پرلیت برای رشد بامبو در خاک مناسب می باشد.

بهترین روش نگهداری بامبو و گل یوکا

تقویت گل بامبو

برخی از افراد بر این عقیده هستند که انداختن قند در آب بامبو یا زغال و حتی اضافه کردن قرص آهن برای بامبو می تواند در رشد این گیاه موثر باشد. به طور کلی تحقیقات علمی انجام شده بر روی گیاهان نشان داده است که گیاهی که برای آبیاری آن از قند استفاده شده سالم تر به نظر رسیده و رشد بهتری داشته است. البته نباید در آبیاری گیاه با آب قند و یا انداختن قند در آب بامبو زیاده روی نمایید چرا که در این صورت سلامت گیاه به خطر خواهد افتاد.

انداختن زغال در آب بامبو می تواند به سلامت این گیاه کمک کند. معمولا کدر شدن آب بامبو نشان از شیوع بیماری قارچی در این گیاه دارد. به همین دلیل با انداختن زغال در آب بامبو می توانید از بروز بیماری های بامبو جلوگیری کنید. همچنین زغال به جهت جلوگیری از کدر شدن آب بامبو و گندزدایی می توانید مفید باشد.

گیاهان برای رشد به آهن، کلسیم، مس، روی، مولیبدن، منگنز، فسفر، گوگرد و بور نیاز دارند. زمانی که میزان آهن و منیزیم موجود در خاک گیاه کم باشد برگ ها به مرور زرد و خشک خواهند شد. به همین جهت برخی از افراد پیشنهاد می کنند که با اضافه کردن قرص آهن برای بامبو کمبود این عنصر را برای بامبو جبران نمایید.

انواع گل بامبو

این گیاه علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به محیط می دهد به اعتقاد بسیاری از افراد باعث خوش شانسی نیز می شود، بامبو انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

بهترین روش نگهداری بامبو و گل یوکا

بامبو طلایی

این نوع از گیاه بامبو دارای ساقه های طلایی و برگ های سبز کم رنگ به همراه رگه هایی از سبز تیره می باشد.

بامبو برگ سبز

این بامبو دارای برگ هایی به رنگ سبز تیره بوده و ارتفاع ساقه ی آن به 80 تا 120 سانتی متر می رسد.

بامبو ابلق

بامبو ابلق یا سیلور دارای برگ هایی به رنگ سبز کم رنگ و پر رنگ می باشد. طول ساقه ی این بامبو به 120 سانتی متر می رسد.

بامبو جوانه

این نوع از بامبو دارای برگ های سبز می باشد. بامبو جوانه از بخش های وسط ساقه تشکیل شده و برگ ها نیز از جوانه ی کنار ساقه رشد می کند. طول ساقه ی این بامبو 50 تا 120 سانتی متر است.

بامبو پیچ فنری

بامبو از نظر پیچ نیز به انواع مختلفی تقسیم می شود. به طور کلی یکی از پرطرفدارترین نوع این گیاه، بامبو پیچ فنری می باشد که به انواع تک پیچ، دو پیچ، سه پیچ و چهار پیچ تقسیم می شود.

بامبو پیچ O

این نوع از بامبو به دلیل شباهتی که به حرف انگلیسی (O) دارد اینگونه نامگذاری شده است. برخی این گونه را شبیه به قلب می دانند.

بامبو پیچ S

 این نوع از بامبو نیز شبیه به حرف انگلیسی (S) می باشد.

گل یوکا چیست

گل یوکا (yucca) یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی و باغی است که افراد بسیاری تمایل دارند از آن در خانه ی خود نگهداری کنند. یوکا در گروه گیاهان مقاوم و از خانواده ی لیلیاسه بوده و دارای برگ های شمشیری شکل و گل های کرم رنگی می باشد. یوکا به گل زنگوله ای نیز معروف است و در طراحی فضای سبز نیز بسیار از آن استفاده می شود.

گل یوکا دارای خواص زیادی است به طوری که سال هاست که هندیان از گیاه یوکا برای ساخت صندل، صابون، طناب و پارچه استفاده می کنند. همچنین این گیاه در درمان سردردهای میگرنی، فشار خون بالا و ورم مفاصل استفاده می شود.

بهترین روش نگهداری بامبو و گل یوکا

روش نگهداری گل یوکا در منزل

 از جمله مهم ترین شرایطی که باید برای رشد و نگهداری این گل فراهم کنید در ذیل آورده شده است.

نور: یوکا برای رشد به نور کافی احتیاج دارد. البته نور غیر مستقیم برای رشد این گیاه مناسب است. اگر یوکا را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید رشد آن کم شده و برگ های گیاه نازک خواهد شد.

خاک: از آن جایی که یوکا در مناطق خشک و بیابانی می روید. استفاده از خاک سبک و شنی که حاوی 50 درصد مواد آلی باشد برای رشد این گیاه مناسب است.

آب: بهتر است یوکا را در فصل زمستان هر 10 روز یک بار و در فصل تابستان هر 2 تا 3 روز یک بار آبیاری کنید.

آبیاری را به صورت منظم انجام دهید سعی کنید فواصل بین آبیاری ها ثابت باشند آبیاری نامنظم علت شل شدن ساقه گل یوکا می باشد. در صورتی که ساقه ها سست و آبکی شده اند بهتر است آبیاری را کم تر نمایید و در فواصل آبیاری، خاک را خشک نگه دارید.

هوا: یوکا برای رشد و سالم بودن به هوای نسبتا خشک نیاز دارد. هوای خشک سبب می شود عمر این گل افزایش پیدا کند.

کود: لازم است تا در فصول بهار و تابستان هر 20 روز یک بار به این گیاه کود داده شود.

علت سفیدک زدن برگ یوکا

مهم ترین علت سفیدک زدن برگ یوکا قرار دادن آن در محیط سرد و مرطوب می باشد. این امر باعث می شود بر روی برگ های یوکا کپک هایی به رنگ سفید و خاکستری ایجاد شود. این کپک به علت وجود قارچی به نام بوتری تیس بر روی برگ ها نمایان می شود.

در صورتی که برگ های یوکا سفیدک زدند گیاه را در محیطی خشک و گرم قرار داده و با استفاده از قارچ کش و آبیاری کم این مشکل برطرف خواهد شد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس