کد خبر 1341533
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
۱۱۷ سکه تاریخی در ابهر کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان گفت: طی عملیاتی ۱۱۷ سکه به همراه سه قطعه سفال در صائین قلعه شهرستان ابهر کشف و ضبط شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ حسینعلی فضلی درباره کشف و ضبط سکه‌های تاریخی در ابهر اظهار کرد: ۱۱۷ قطعه سکه دوران سلجوقی، ایلخانی، صفوی و افشاری در صائین قلعه شهرستان ابهر از فردی در حین خرید و فروش توسط نیروی انتظامی شهرستان ابهر با همکاری نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان افزود: با حضور به‌موقع ماموران و رعایت موازین شرعی و قانونی، عملیات خرید و فروش ناکام ماند و در همین رابطه یک نفر دستگیر شد. اشیای کشف و ضبط‌شده ارزش ریالی زیادی دارد اما برای اموال فرهنگی تاریخی نمی‌توان قیمت تعیین کرد.

فضلی گفت: افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، بدانند که ماموران ما با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد می‌کنند و حفاران غیرمجاز را دستگیر خواهند کرد و تحویل مقام قضایی می‌دهند.

منبع:آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • تهران IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    جا داره واقعا در موزه نگهداری بشه
  • ابراهیم IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    انشالله تشریف بردی موزه پاریس مشاهده میفرمایین
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    دردهه هشتادهم امامزادهابه بهانه بازسازی شوراومومارووووووووو کندندوگنجهای داخلش رادرروستای فیروزآبادفارس امامزاده داوودخرقه به تاراج بردنددرترکیه ودامنه کوهاودشتهاباگنج یاب قارت کردندوثروتمندشدند کجایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس