اتحادیه جهانی علمای مسلمان: طالبان با عفو عمومی از تلفات بزرگ جلوگیری کرد

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دیدار با هیئت طالبان در قطر گفت که اعلام عفو عمومی از تلفات بزرگ جانی و مالی در افغانستان جلوگیری کرد.

 به گزارش مشرق، هیئت طالبان در رأس «امیرخان متقی» وزیر خارجه با «احمد الریسونی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و شماری از علمای قطر دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان، الریسونی در این دیدار ضمت تبریک برپایی «حکومت اسلامی» در افغانستان گفت که دولت طالبان با ابتکار عفو عمومی، از تلفات بزرگ جانی و مالی و مشکلات اجتماعی در افغانستان جلوگیری کرد.

این اتحادیه پس از اعلام دولت سرپرست طالبان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با آن‌ها،   در بیانیه‌ای از مردم افغانستان خواسته بود تا در کنار دولت طالبان ایستاده و از آن حمایت کنند.

کشور افغانستان، کشور قطر، طالبان،

هیئت طالبان روز گذشته نیز در دیدار با شماری از مسئولین قطری خواستار سرمایه‌گذاری این کشور در افغانستان شده بود.

گفتنی است که امیرخان متقی روز دوشنبه ۲۵ بهمن در رأس هیئتی متشکل از وزیران و معاونان وزارتخانه‌های متعدد طالبان برای نشست‌های مشترک با نمایندگان کشورهای حوزه خلیج فارس، هیئت اتحادیه اروپا، اتحادیه‌های علمای دینی و نمایندگی‌های دیپلماتیکی که فعالیت خود را از کابل به قطر منتقل کرده‌اند، عازم دوحه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس