کد خبر 1283913
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
طالبان: کمک‌های بشردوستانه سیاسی نشود/ در توزیع شفاف همکاری می‌کنیم

طالبان پس از پایان دیدار دو روزه با مقامات آمریکایی تاکید کرد که کمک‌های بشردوستانه نباید به مسایل سیاسی گره زده شود و برای توزیع شفاف کمک‌ها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه طالبان پس از پایان گفت‌وگوهای دو روزه با هیئت آمریکا در قطر در بیانیه‌ای تصریح کرد که کمک‌های بشردوستانه نباید به مسایل سیاسی مرتبط باشد.

براساس این بیانیه، طالبان در گفت‌وگوهای دو روزه همچنین تاکید کرده که بهترین راه برای حل مشکلات اجرای کامل توافقنامه قطر است.

بیشتر بخوانید:

بازگشت آوارگان داخلی از کابل به ولایت‌ها توسط طالبان

طرف آمریکایی نیز متعهد شده که به مردم افغانستان کمک‌های بشردوستانه خواهد کرد و تسهیلاتی را نیز در اختیار سازمان‌های بشری قرار می‌دهد.

طالبان نیز در مقابل خاطرنشان کرد که با گروه‌های خیریه در توزیع شفاف کمک‌ها به افراد مستحق همکاری خواهد کرد و روند خروج اتباع خارجی از افغانستان را نیز تسهیل می‌کند.

بیانیه با «صریح» خواندن نشست‌ها گفت که باید تلاش شود تا روابط دیپلماتیک به وضعیت بهتری بازگردد و توافق شد که در صورت لزوم برگزاری اینگونه نشست‌ها ادامه یابد.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز در دیدار نخست با «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراهش گفته بود: آمریکا نباید برای بی‌ثباتی افغانستان و تضعیف دولت این کشور تلاش کند زیرا این اقدام به نفع هیچکس نیست.

متقی اظهار داشت: هیئت امارت اسلامی از طرف آمریکایی خواسته است که در امور افغانستان دخالت نکرده و به حاکمیت و حریم هوایی افغانستان نیز احترام بگذارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس