طالبان: از تعامل مشروع با همه کشورها حمایت می‌کنیم

سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه لندن چاره‌ای جز تعامل با طالبان ندارد، گفت که طالبان از تعامل مشروع با همه کشورها حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان در واکنش به تاکید انگلیس برای ضرورت تعامل با طالبان گفت: «امارت اسلامی از جمله انگلیس از تعامل مشروع با همه کشورها حمایت می‌کند و خود را با همه تعهدات ملتزم می‌داند».

پیش از این «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در یک نشست پارلمانی گفته بود: برای ما هیچ گزینه دیگری جز همکاری با طالبان باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید:

مقام طالبان: مردم باید در حکومت آینده سهیم باشند

وی همچنین تصریح کرده بود: انگلیس نباید در حاشیه بایستد، طالبان ممکن است نماینده همه افغان‌ها نباشند اما آنها نوعی اختیار دارند حتی اگر یک مقام بسیار ناقص باشند.

پیش‌تر، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته بود که جهان باید در تعامل با دولت جدید افغانستان تجدید نظر کند.

بلخی اظهارداشت که حالا فصل جنگ در افغانستان تمام شده است و جهان نیز در روابط خود با طالبان تغییر مثبت بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان تصریح کرد که طالبان خواستار روابط نیک با تمام کشورهای جهان است.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز ماه گذشته در دیدار مشترک با نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای غربی در قطر درباره وضعیت کنونی افغانستان، روابط با دیگر کشورها، مشکلات اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه، پروژه‌های ناتمام توسعه‌ای در افغانستان و نیز تحریم‌های موجود بحث و تبادل‌نظر کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، متقی در این دیدار تصریح کرده بود که تضعیف دولت افغانستان به نفع هیچکس نیست زیرا نتایج منفی آن مستقیماً جهان را در بخش امنیت و مهاجرت اقتصادی از افغانستان تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس