رویارویی جنگنده آمریکایی با جنگنده‌های روسیه بر فراز مدیترانه در روزهای اخیر

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که یک جنگنده نیروی دریایی آمریکا در روز یکشنبه رویارویی نزدیک با چند جنگنده روسیه بر فراز دریای مدیترانه داشته است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان  گزارش داد که گزارش اولیه حاکی از آن است که پس از این رویارویی، یک برخورد دیگر بین جنگنده های آمریکایی و روسی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، چند تن از مقامات آمریکایی اعلام کردند که تصاویر این حادثه وجود دارد. دولت جو بایدن هنوز علنی اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده است.

به نوشته میلیتاری تایمز، حدود ۶ هزار نیرو از آمریکا به اروپا گسیل شده است که تقریبا همه آنها نیروهای لشگر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا  هستند. آنها از سوی مجموعه ای از هواپیماهای نظامی و واکنش سریع پشتیبانی می شوند که می توانند به سرعت فضای هوایی لازم را برای آغاز هر گونه عملیات رزمی از هر نقطه ای فراهم کنند.

جنگنده های جت آمریکایی که در اماکن دیگری در قاره اروپا مستقر هستند به سمت شرق این کشور گسیل شده اند.

فرماندهی شاخه اروپای ارتش آمریکا به تازگی گفت:  این نیروها آموزش دیده و برای ماموریت های مختلفی برای بازدارندگی و تضمین دفاع از متحدان و شرکای اروپایی تجهیز شده اند.

 پیش از این، خبرگزاری اسپوتنیک  اعلام کرد وزارت دفاع روسیه از شناسایی یک زیردریایی آمریکا در نزدیکی منطقه کوریل در آب‌های سرزمینی این کشور خبر داده بود.

کاپیتان کایل رینز یک سخنگوی ارتش آمریکا در واکنش در بیانیه ای اعلام کرد ادعاهای روسیه در مورد عملیات ما در آبهای سرزمینی این کشور صحت ندارد.

فضاسازی اخیر غرب نشان می دهد که آمریکا و متحدانش به شدت تلاش می کنند از فرصت ایجاد شده در مورد تنش مسکو- کی‌یف نهایت استفاده را برای تضعیف روسیه و تنزل دادن اعتبار و جایگاه مسکو در جامعه جهانی با جنگ روانی کنند.

آنچه عیان تر شده، عدم تصمیم روسیه به جنگ و آرام شدن اوضاع و برعکس قصد آمریکا و متحدانش برای ملتهب نشان دادن شرایط است.

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و درصدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رشید IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    13 15
    روس تکنولوژی و کیفیت لازم برای رویارویی با غرب رو نداره حالا چین یه حرفی برای گفتن داره
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      3 4
      اسمت رشید است اما عقلت این را نشون نمی دهد اگر جنگ شود اروپا به 300 سال قبل برمی گردد.
    • رحمت IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 0
      داداش دیگه گذشت اون زمون که تو حیاط یا رو بوم میشستن با پودر آب پهن میکردن تو آفتاب، منظورم فرش نیست ها منظورم مغزها و افکار است،فقط تعصب و جهل نداشتن مبنا هنوزم مثل اون زمونه وگرنه این سه تا که حل بشه الان تقریبا همه همه چیز رو میدونن به لطف دهکده جهانی ارتباطات مدرن، مثلا اینکه بجز سطح و کیفیت تکنولوژی نظامی یک دو جین عوامل اصلی دیگه هم وجود داره تا بشه بگی در یک جنگ کی پیروز میشه که نمیشه کی میتونه رویارویی کنه کی نمیتونه، صرفا جهت اطلاع
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      4 4
      ایشالا که سرباز وطنت باشی مثل حاج قاسم نه سرباز آمریکا
    • افشین IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      3 2
      دوست عزیز چین همین الان هم جنگنده هاش رو با موتورهای روسی میسازه و مطمئن باش خود امریکا هم بیشتر از درگیری و جنگ با روسیه میترسه تا با چین از نظر رتبه بندی هم دومین قدرت جهانی روسیه است هر چند در عمل مطمئنا اگه امریکا از طریق مثلا اوکراین که هم مرز روسیه است حمله زمینی داخل خاک روسیه انجام بده بازنده است و روسیه نیروی زمینی قدرتمند تر و کارامدتری داره
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 5
    هواپیمای روسی توان مقابله با جنگنده‌های آمریکایی را ندارند. در این سالها ،در عراق،لیبی وسوریه و...حتی در جنگ ایران و عراق ،هر موقع درگیری شده پیروزی قاطع با جنگنده‌های آمریکایی بوده
    • سلام IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 2
      دوست عزیز هواپیمای سوخو 35 روسیه پارسال بهترین هواپیمای جنگی شناخته شد در ضمن بهترین سیستم پدافند هوایی رو که شامل انواع سامانه های سری s می باشد قویترین در جهان هست اینطور نیست که آمریکا حرف اول رو در آسمان بزند روسیه هم حرفی برای گفتن دارد نیروی زمینی روسیه هم که قویترین در نوع خود هست فقط در نیروی دریایی آمریکا ارای اختلاف فاحشی با روسیه هست
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 0
      در پاسخ به آقای سلام و تکمیل عرایض ایشون، دکترین روسیه در جنگ دریایی متفاوت هست، و نیاز به تعداد بالا و برابر ناو و زیر دریایی نداره، چون تسلیحات قاتل ناوهای هواپیمابر و زیر دریایی که روسیه داره، با کمترین هزینه و خطر از هزاران کیلومتر دورتر و دقت بسیار بالا هدف را منهدم می‌کنند. نمونه کوچک و معمولی، سامانه دفاع ساحلی وحشتناک و دقیق باستیون که یانکی‌ها مثل سگ ازش میترسن، حالا ادوات و سامانه های جدیدتر و قویتر که دیگه جای خود. و اینکه خود آمریکا اعتراف کرد در رقابت تسلیحاتی عقب افتاده، بویژه موشکهای هایپر سونیک. و در آخر اینکه، همه دنیا رو گذاشتن سر کار، ایضا ما نیز.....
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 0
    سوخو 30 خریداری شد؟ مهم ناوگان فرسوده ی ایران هست که باید فکری به حالش کرد و گرنه این خبرها دوزار هم برای ما ارزش نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس