رهگیری

روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده روسی، هواپیمای شناسایی آمریکا را نزدیک مرزهای روسیه بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه از رهگیری یک هواپیمای شناسایی آمریکا در دریای سیاه خبر داد.

مرکز ملی مدیریت دفاع ملی روسیه در این باره اعلام کرد: «یک فروند جنگنده روسی «Su-۳۰» روز سه شنبه هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکا را در حریم هوایی روسیه  نزدیک دریای سیاه رهگیری کرده است.»

این مرکز اعلام کرد که رادارها هدفی را بر فراز دریای سیاه نزدیک حریم هوایی روسیه شناسایی کردند و در پی آن جت سوخو-۳۰ برای جلوگیری از ورود این هدف به حریم هوایی روسیه به پرواز در آمد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خلبان این جنگنده روسی، این هدف را هواپیمای جاسوسی EP-۳E ARIES متعلق به نیروی هوایی آمریکا شناسایی کرده و این هواپیمای نظامی را تا خارج مرزهای روسیه اسکورت کردند.»

والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه سال گذشته تأکید کرده بود که فعالیت شناورهای ناتو در دریای سیاه، بالتیک و بارنتس به اوج خود رسیده است.

طی چند سال گذشته، مسکو بارها به افزایش فعالیت شناورها و هواپیماهای ناتو در دریاهای سیاه، بالتیک و بارنتس اشاره کرده و هشدار داده است که چنین فعالیت‌هایی در نزدیکی خاک روسیه ممکن است منجر به حوادث مرزی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس