کد خبر 1340486
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اولین سفر رسمی خود به بحرین را انجام داد. این سفر چند روز پس از سفر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به بحرین انجام شد که در آن چندین سند همکاری امنیتی بین طرفین به امضا رسید و  یک افسر نظامی اسرائیلی در منامه مستقر شد.

 در خصوص دلایل این سفر طبیعی است که پس از امضای توافق سازش در  شهریور سال گذشته طرفین برای حفظ آن و گسترش روابط دوجانبه چنین دیدارهایی را صورت دهند؛ چنانکه نفتالی بنت حدود 2 ماه پیش به امارات نیز سفر کرد.

 اگرچه رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد از حضور در قلمرو این کشورهای عربی علیه ایران استفاده کند اما این رژیم بیشتر به دنبال حل بحران شناسایی خود است؛ چرا که غالب کشورهای منطقه این رژیم را یک کشور به حساب نمی‌آورند. رفع بحران شناسایی می‌تواند از مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی این رژیم بکاهد یا به عبارتی منافع آن را ارتقاء دهد.

در این که روابط با کشوری چون بحرین بتواند در رفع این بحران سودمند باشد جای تردید بسیار وجود دارد. اولاً رژیم آل‌خلیفه خود در داخل با بحران مشروعیت روبروست و مانند اسرائیل با ابزار سرکوب به حیات خود ادامه می‌دهد. ثانیاً با توجه با مخالفت‌های ملت‌های منطقه چنین دیدارهایی بیشتر حساسیت مردم را برمی‌انگیزد و برای هر دو طرف پیامدهایی منفی خواهد داشت.

 بحرین و امارات ادعا می‌کنند که برای مقابله با تهدیداتی که از جانب ایران متوجه آن‌هاست به  همکاری با اسرائیل روی آورده‌اند. اما اولاً تهدیدات اصلی آل‌خلیفه از داخل است و ثانیاً  ائتلاف با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران نه تنها دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند، که بر آن می‌افزاید؛ چرا که به ایران بهانه لازم را برای مداخله می‌دهد.

 هدف واقعی بحرین، استفاده از تجربه بدست‌آمده رژیم صهیونیستی در سرکوب مردم فلسطین و هدف اسرائیل کسب شناسایی  و گسترش قابلیت‌های خود در مواجهه با ایران است. گذر زمان نشان خواهد داد که این تدبیرها سودمند است یا نتیجه معکوس می‌دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 1
    عربها سیاستمداران خوبی نبودند و نیستند. اسراییل وقتی نتونست مرزهای جغرافیاییش را فراتر ببره حالا دنبال اینه که مرزهای سیاسی و حوزه مداخلاتش را فراتر ببره. عربها با بی تدبیریشون باعث میشن ملتهاشون ازشون منجزجر بشند. اسراییل هم خوب میدونه که یک توده ی مقاومت وسط سرزمینهای اشغالی توی سینشه پس در واقع داره از درد فراره میکنه در حالیکه این درد داره بیشتر میشه و از پا درش میاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس