آمریکا منتظر دریافت پاسخ روسیه به پیشنهادات است

وزیرخارجه آمریکا به همتای روس خود گفته است که ایالات متحده منتظر دریافت پاسخ کتبی روسیه به پیشنهادات است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه به او گفته است که واشنگتن منتظر دریافت پاسخ کتبی مسکو به پیشنهادات امنیتی آمریکا و ناتو است.

بیشتر بخوانید:

بایدن: هنوز احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد

پرایس گفت: «ایالات متحده مشتاق دریافت پاسخ کتبی روسیه به اسناد آمریکا و ناتو است که ماه گذشته با مسکو به اشتراک گذاشته شد و در آن زمینه‌های مشخصی برای بحث در مورد امنیت اروپا در هماهنگی با متحدان و شرکای ما پیشنهاد شد.»

پرایس همچنین گفت: وزیر امور خارجه بر تعهد ایالات متحده برای ادامه یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحرانی که مسکو ایجاد کرده است، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

غرب از استقرار تسلیحات تهاجمی در مرز روسیه خودداری کند

پیشتر اعلام شده بود که «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی، با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گفتگو و به طرف آمریکایی گوشزد کرده که تشدید لفاظی‌های خصمانه علیه مسکو غیرقابل پذیرش است. وی همچنین از لزوم تداوم همکاری درباه تضمین‌های امنیتی سخن گفته است.

همچنین گفته شده در طول این تماس، لاوروف با تمرکز بر اصل تفکیک ناپذیری امنیت، خواستار مشارکت آمریکا و شرکایش در مذاکراتی عملگرایانه درباره همه مسائل مطرح شده از سوی روسیه، شد.

این گفتگوی تلفنی به درخواست طرف آمریکایی و در حالی انجام شد که مسکو میزبان صدراعظم آلمان در راستای رفع بحران اوکراین بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس