شمخانی: راستی‌آزمایی و ارائه تضمین بخش لاینفک ⁧‫توافق خوب‬⁩ است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی راستی‌آزمایی و ارائه تضمین را بخش لاینفک ⁧‫توافق خوب‬⁩ خواند و افزود: بدعهدی اثبات شده ⁧‫آمریکا‬⁩ مهمترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است.

به گزارش مشرق، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (سه شنبه) در توئیتی و همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم ها نوشت: رفع واقعی تحریم‌ها یعنی بهره‌مندی ⁧‫ایران‬⁩ از منافع اقتصادی قابل اتکاء و پایدار.

شمخانی خاطرنشان کرد: بدعهدی اثبات شده ⁧‫آمریکا‬⁩ مهمترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است.

وی افزود: راستی‌آزمایی و ارائه تضمین بخش لاینفک ⁧‫توافق خوب‬⁩ است.

 دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم ها از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد ار تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت ها با پایتخت ها از سر گرفته شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر جدیت طرف ایرانی برای حصول توافقی خوب و قابل اتکاء تأکید کرده است. در همین زمینه نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) ۲۵ بهمن ماه در نشست خبری مشترک با «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس با بیان این‌که رسیدن به یک توافق خوب و در کوتاه مدت در دسترس است، گفت: تهدید و هشدار طرف‌های مقابل تعیین کننده نقطه پایانی مذاکرات نخواهد بود.  

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز (دوشنبه) در توئیتی نوشته بود: مذاکرات وین‬⁩ به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد نتیجه آن با قطعیت و بدون نیاز به گمانه‌زنی اعلام نظر کرد. تصمیم سیاسی آمریکا برای تحقق یا استنکاف از پذیرش الزامات شکل‌گیری توافق قابل اتکاء و پایدار بر اساس اصول پذیرفته شده در برجام، می‌تواند جایگزین گمانه‌زنی‌ها شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    خداراشکر با آمدن رییسی همه از سایه بیرون آمدند وزبانشان باز شد سردار 8سال دولت روحانی تشریف نداشتید گویا در برجام اشکالی نداشت اما حالا
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    توافق خوب!! آن هم با تاراج منافع ملی!!!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    باید به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات فرسایشی و تمام تعهدات هسته‌ای برجامی را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حال تعلیق در خواهیم آورد و چنانچه تا شش ماه دیگر این سیاست قطعی نظام محقق نشود از برجام خارج خواهیم شد و صرفاً به مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با بالاترین سطح و سرعت ممکن خواهیم پرداخت.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    باشه حتما تضمین میدن!!!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس