کد خبر 1339918
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
تصفیه هوای کرونایی

یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در منازل و اماکن سربسته استفاده از دستگاه‌های پاک کننده ذرات هوا یا air cleaner است.

به گزارش مشرق، شرکتی دانش بنیان بتازگی موفق به ساخت دستگاهی ساده، کارآمد و ارزان برای حذف قطرات آلوده به ویروس کرونا و دیگر عوامل بیماری زا در هوای منازل و اماکن سربسته (مهد کودک‌ها، آرایشگاه ها، مطب‌ها و مراکز درمانی و مدارس) گردیده است.

برابر مستندات علمی، ماسک جراحی سه لایه استاندارد، قادر است که ذرات با قطر بیشتر از ۰.۳ میکرو متر (میکرون) را از هوا جدا نماید؛ بنابراین این ماسک می‌تواند مانع جدی انتقال انواع گونه‌های ویروس کرونا باشد برای این منظور باید با خلافیت‌های فنی و مهندسی، هوا را از این فیلتر (ماسک سه لایه پزشکی) عبور دارد و از خطر ابتلا به کرونا در امان ماند.

اهمیت پاکسازی هوای تنفسی بخصوص در منازل و اماکن سربسته بسیار زیاد است، زیرا در فضای سربسته آلودگی‌ها بسرعت زیاد می‌شوند. با استفاده از این راه کار می‌توان با اطمینان بالا و هزینه کم کرونا را کنترل نمود.

این ایده، موفق به کسب گواهی‌های مرتبط از وزارت بهداشت و همچنین ایزوی ۱۸۲۲ از کشور انگلستان شده است. این دستگاه تک موتوره می‌تواند تا سه دهم میکرون ذرات را تصفیه کند حال آنکه اندازه قطرات الوده به ویروس کرونا ۴ تا ۵ میکرون است. این دستگاه همچنین توانسته، گواهی imed وزارت بهداشت را که تایید کننده دستگاه بعنوان تجهیزات پزشکی است، کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس