کد خبر 1327117
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
ماسک

ماسک‌های صورت به‌عنوان ابزاری کلیدی در پیشگیری از شیوع کووید۱۹ معرفی می‌شوند و یک مطالعه جدید شواهد بیشتری برای کارکرد آن‌ها ارائه می‌دهد.

به گزارش مشرق، محققان دانشگاه فلوریدا دریافتند که ماسک‌های صورت مسافتی را که پاتوژن‌های موجود در هوا مانند ویروس کرونا می‌توانند طی کنند، به نصف کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد که میزان فاصله‌گذاری اجتماعی کووید ۱۹ می‌توانند زمانی که افراد از ماسک استفاده می‌کنند، کاهش یابد.

«کریم احمد»، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «این تحقیق شواهد و رهنمودهای روشنی ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد فاصله گذاری یک متری با وجود استفاده از ماسک بهتر از فاصله گذاری ۲ متری بدون ماسک است».

برای این مطالعه، محققان از ابزارهای ویژه ای برای اندازه گیری فاصله در تمام جهات که قطرات و ذرات معلق در هوا در زمان صحبت و سرفه، در حالی که انواع مختلفی از ماسک‌ها را استفاده می‌کردند یا ماسک نداشتند، طی کردند، استفاده کردند.

هر شرکت کننده یک عبارت را خواند و سرفه را به مدت پنج دقیقه بدون پوشش ماسک، با پوشش پارچه‌ای صورت و با یک ماسک جراحی یکبار مصرف سه لایه شبیه سازی کرد.

محققان دریافتند که انتشارات ذرات در هوا که توسط شرکت‌کنندگان هنگام صحبت یا سرفه ایجاد می‌شود، در حالی که ماسک نداشتند، در تمام جهات پخش می‌شود، در صورتی که با داشتن ماسک پارچه‌ای فقط نیم متر پخش می‌شدند و در زمان استفاده از ماسک جراحی این میزان ۱۵ سانتیمتر بود.

به گفته محققان، یادگیری بیشتر در مورد چگونگی کاهش انتقال بیماری‌های عفونی از طریق هوا می‌تواند به حفظ ایمنی افراد و مدیریت واکنش‌ها به کووید ۱۹ و سایر بیماری‌های همه‌گیر کمک کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 0
    ماسک خیلی جلوگیری میکنه خود من از بس باهوشم 3 تا ماسک رو روی هم میزنم به صورتم و با این اقدام محیرالعقول هوا رو تسویه میکنم اصلا اونور هوای آلوده میاد ولی اینور ماسک هوای شمرون وارد ریه م میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس