این فوتبال برای قهرمانی استقلال کافی نیست/ هم مجیدی حق دارد هم تماشاگران فوتبال/ استقلال کسل کننده بازی می‌کند ولی شانس هم می‌آورد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: قطعاً همه تماشاگران فوتبال دوست دارند از دیدن این ورزش ۹۰ دقیقه لذت ببرند اما فلسفه مربیگری مجیدی در این فصل با این نوع فوتبال همخوانی ندارد که البته قابل احترام است.

به گزارش مشرق، محمد محمدی دروازه‌بان اسبق استقلال درباره انتقادات مطرح شده از سوی برخی اصحاب رسانه نسبت به بازی کسل کننده تیم استقلال در مصاف با ذوب آهن به نکته‌های زیر اشاره کرد.

استقلال ذوب آهن را شکست داد، اما انتقاداتی نسبت به نوع بازی کسل کننده این تیم مطرح شد که اسباب ناراحتی مجیدی را فراهم کرد. نظر شما در این مورد چیست؟

هر مربی فلسفه خودش را دارد ولی در کل فوتبال یعنی لذت بردن تماشاگر پای گیرنده و یا داخل استادیوم. او نمی‌نشیند تا ۹۰ دقیقه حوصله خودش را سر ببرد بلکه دوست دارد در طول ۹۰ دقیقه حالش خوب باشد، هیجان داشته باشد و در کل از فوتبالی که می‌بیند لذت ببرد. من در بازی استقلال و ذوب آهن به عنوان کارشناس در تلویزیون بودم و چون وقتی برای تحلیل نبود در یک جمله پایانی گفتم استقلال زیبا بازی نکرد اما برای حفظ صدرنشینی اش سه امتیازش را گرفت و قطعاً به خواسته اش رسید.

از نظر شما بازی زیبا چیست؟

من کارشناس دیدار پرسپولیس و نساجی هم بودم و این بازی را هم قبل از مسابقه استقلال دیدم. واقعاً در ۲۵ دقیقه اول بازی لذت بردیم. فارغ از رنگ‌ها حرف می‌زنم. فوتبال یعنی همین که تماشاگر آدرنالین خونش بالا برود. بازی استقلال کننده است اما من به فلسفه مربیگری فرهاد مجیدی احترام می‌گذارم. همین که این تیم در شروع نیم‌فصل دوم باز هم نباخته و برنده می‌شود اتفاق خوبی است اما مسئله این است که بیننده تلویزیونی هم حق دارد نظریاتش را بگوید. دوست دارد بگوید فوتبال زیبا نیست و لذت نمی‌برد. حالا شما می‌توانید با یک موقعیت، بازی را یک بر صفر ببرید و این از نظر آمار و ارقام خیلی هم خوب است، ولی شاید تماشاگر راضی نباشد. امیدوارم با همین تفکرات فرهاد مجیدی استقلال نتیجه بگیرد.

ذوب آهن را چطور دیدید؟

ذوب آهن فوتبال فوق العاده خوبی به نمایش گذاشت. در نیمه اول و پایان نیمه دوم کاملا استقلال را تحت تاثیر قرار داد و کمربند میانی را در اختیار گرفته بود. محمد خدابنده لو با این سن و سال جوانش فوق العاده با تجربه بازی می‌کند و مرا به یاد حسین عبدی در تیم پرسپولیس می‌اندازد. او را در اردوی تیم امید دیده‌ام. به خوبی دعوا می‌کند، توپ می‌گیرد، شوت می‌کند. روحیات اخلاقی اش فوق العاده خوب است و قطعاً در آینده بیشتر از این بازیکن می‌شنویم.

این فوتبال برای قهرمانی استقلال کافی نیست/ هم مجیدی حق دارد هم تماشاگران فوتبال/ استقلال کسل کننده بازی می کند ولی شانس هم می آورد

مهدی تارتار در پایان بازی حرفی زد که باعث ناراحتی مجیدی شد. او گفته بود ۹۰ درصد مالکیت توپ از آن تیمش بوده؟

تقریباً درست گفته. اتفاقاً موقعیت‌های خیلی خطرناکی هم داشت که یک بار توپ را به تیر دروازه زدند و یک بار حسینی توپ را از زیر تیر بیرون کشید و یا شوت خدابنده‌لو که از طیر دست حسینی رد شد اگر محکم تر بود به گل تبدیل می‌شد. در واقع استقلال یک مقدار شانس هم آورد. ولی این مقابل تیم‌هایی که تمام کننده‌های خوبی دارند می‌تواند برای استقلال خطرناک باشد. شاید اگر ذوب آهن تمام کننده بهتری داشت نتیجه ۲ بر یک یا ۳ بر یک می‌شد. این موقعیتها اگر نصیب شهباززاده یا وحید امیری شود به راحتی آن را از دست نمی‌دهند.

اما استقلال اولین تیمی‌شد که از ۴۰ امتیاز عبور کرد؟

آمار، آمار خوبی است. استقلال از نظر فنی خوب جلو می‌رود چون نفراتش در پست‌ها جا افتاده اند و عملکردشان نشان می‌دهد که دستورات کادر فنی را به‌خوبی پیاده می‌کنند. با این نتایج استقلال قطعاً جزو مدعیان برای قهرمان شدن است ولی نظر شخصی من این است که این نوع فوتبال برای قهرمان شدن کافی نیست.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اسدی IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 4
    آقای آدرنالین بالا همین که دروغ محض هم لنگت مبنی بر تصاحب ۹۰درصد مالکیت را تایید می کنی مشخصه که کارشناسی آبکیت مغرضانه وبه دنبال حاشیه سازی برای تیم استقلال هستی و هیچ هواداری از استقلال تورا پیشکسوت تیمش نمیدونه برو به همون لنگت بچسب
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    4 1
    واقعا استقلال چند میلیارد تومان بازیکن توی زمین دارد این سبک بازی مال تیم های ته جدول است بازی بسته باشد حمله این تیم بدون تاکتیک فقط برای امتیاز بسته شده کجاست ظرافت بازیهای استقلال مجیدی با تمام ابزارهای سالم وغیر سالم تلاش میکند امتیاز بگیرد مطمئنا جوجه را آخر پاییز میشمارند این تیم چه در ایران چه آسیا مشکل پیدا میکند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 4
    مهم نتیجه هست که داریم میگیریم. کسی به بازی زیبا امتیاز نمیده. برنده هست که سه امتیاز میگیره. سعی کنین اینو تو ذهنتون جابندازین
    • شاهرخ IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      3 1
      اگر بالا برید پایین بیایید قهرمانی فقط مخصوص ارتش سرخ است و بس والسلام نامه تمام خوشحال نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس