کد خبر 1339748
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
گوشی A22

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، گوشی گلکسی A۲۲ ۴G به عنوان یکی از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ در دو مدل پایه ۴G و ۵G راهی بازار شده است. شرکت سامسونگ با عرضه گوشی اقتصادی گلکسی A۲۲ ۴G امکانات چشمگیری مانند صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ از مدل ۵G خود کوچک‌تر و سبک‌تر است؛ ابعاد آن ۸.۴ * ۷۳.۶ * ۱۵۹.۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۶ گرم است. پنل پشتی و فریم گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ از جنس پلاستیک است؛ کیفیت مواد به کار رفته مناسب به نظر می‌رسد و گوشی استحکام نسبتاً خوبی دارد. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، یاسی و سبز نعنایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. فریم و پنل پشتی به منظور دستیابی به یکپارچگی بیشتر یک‌رنگ است. در سمت چپ فریم گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه microSD به چشم می‌خورد. کلیدهای تنظیم صدا و پاور در سمت راست گوشی تعبیه شده است؛ حسگر اثرانگشت با دکمه پاور ادغام شده است. بالای فریم گوشی ذکر شده فقط روزنه میکروفون وجود دارد، بخش پایینی آن نیز محل قرارگیری دریچه اسپیکر، درگاه USB Type-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است.

مشخصات گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ +عکس

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی TFT با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسل ۲۷۴ پیکسل بر اینچ است. نمایشگر این گوشی در حالت روشنایی دستی، می‌تواند به روشنایی بیشینه ۵۶۸ نیت دست پیدا کند. گلکسی A۲۲ ۴G مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ دو پروفایل رنگی Vivid و Natural را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ پروفایل Vivid در فضای رنگی وسیع‌تر DCI P۳ تعریف شده است و این فضا را به خوبی پوشش می‌دهد. پروفایل Natural می‌تواند رنگ‌ها را در فضای کوچک‌تر sRGB با دقت بهتر و دمای بالاتری نشان دهد. اسپیکر تک‌کاناله گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ نمی‌تواند حجم صدای چندانی تولید کند و هنگامی که صدا تا آخر زیاد باشد تشخیص فرکانس‌های مختلف و حتی صدای خواننده در آهنگ‌ها به سادگی صورت نمی‌گیرد.

دوربین گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین عمق سنج دو مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی از لرزش گیر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد و دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ است، دوربین فوق عریض نیز میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای را ارائه می‌کند و دارای لنزی با دیافراگم f/۲.۲ است. گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ به منظور ثبت عکس‌های سلفی از دوربین هشت مگاپیکسلی با لنز عریض f/۲.۰ استفاده می‌کند، این دوربین قادر است ویدئوهای ۱۰۸۰p را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

سخت‎‌افزار گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ به تراشه Mediatek Helio G۸۰ مجهز شده است که با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید می‌شود. این تراشه از ترکیب دو هسته دو گیگاهرتزی Cortex-A۷۵ و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A۵۵ بهره می‌برد. تراشه Mediatek Helio G۸۰ برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده گرافیکی دو هسته‌ای Mali-G۵۲ تکیه دارد. گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ در چهار پیکره‌بندی با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. رم به کار رفته شده در این محصول از نوع LPDDR۴X و حافظه ذخیره‌سازی از نوع eMMC ۵.۱ است. کاربران می‌توانند حافظه گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ را با استفاده از درگاه اختصاصی microSD ارتقا دهند.

مشخصات گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ +عکس

نرم‌افزار گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ با اندروید ۱۱ و پوسته اختصاصی One UI Core ۳.۱ عرضه می‌شود، نسخه Core در واقع برداشت محدودتری از One UI است که برای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خانواده گلکسی در نظر گرفته می‌شود و امکانات کمتری نسبت به نسخه اصلی دارد. اپلیکیشن‌های رایج سامسونگ و گوگل به صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب است و شامل برنامه‌های اصلی و کاربردی می‌شود.

باتری گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ با استفاده از باتری حجیم پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، این باتری با کاربری روزمره می‌تواند تا ۱۵ ساعت دوام بیاورد. بنابراین با پنج ساعت استفاده روزانه، می‌توانید تا سه روز از گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ استفاده کنید. شرکت سامسونگ یک شارژر ۱۵ واتی نیز به همراه این گوشی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که مزیت خاصی در سرعت شارژ باتری ارائه نمی‌کند و به دو ساعت و نیم زمان برای شارژ کامل باتری نیاز دارد.

مشخصات گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ +عکس

مزایای گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

  • شارژدهی
  • قیمت
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی
  • لرزش گیر اپیتکال برای دوربین اصلی

معایب گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

  • وضوح نمایشگر
  • حسگر نور محیطی
  • سرعت شارژ

قیمت گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی گلکسی A۲۲ ۴G سامسونگ به دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین چهار میلیون و ۵۹۹ هزار تومان تا شش میلیون و ۳۱۰ هزار تومان متغیر است.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس